کدام فرودگاه ها از شهر دورتر هستند؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، گاهی فرودگاه ها آن قدر از شهر دور هستند که مدت زمان رفتن به شهر از فرودگاه بیشتر از زمان پرواز طول می کشد. شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت معمولاً از فرودگاه های ثانویه استفاده می نمایند که هزینه عملیاتی کمتری نسبت به فرودگاه های اصلی شهرها دارند. برای تماشا چند نمونه از این فرودگاه ها با خبرنگاران همراه باشید.

کدام فرودگاه ها از شهر دورتر هستند؟

مقاله های مرتبط:

اولین فرودگاه یک شهر همواره خارج از محدوده آن ساخته می گردد تا شهر جایی برای گسترده شدن داشته باشد اما فاصله فرودگاه باید به مقدار ای باشد که جهت زمانی طی شده تا شهر کمتر از نیم ساعت طول بکشد. بعد از آن با بزرگ تر شدن شهر و افزایش ترافیک هوایی آن، ساخت فرودگاه دوم و سوم ضروری می گردد. اما فقط زمانی این اتفاق می افتد که شهر بیشتر از چیزی که همگان تصور می کردند، رشد و توسعه داشته باشد. فرودگاه اصلی که زمانی 30 دقیقه تا مرکز شهر فاصله داشت حالا به وسیله شهر احاطه شده است. فرودگاه نو باید بسیار دورتر از مرکز شهر ساخته گردد چون دیگر فضایی برای ساخت آن در مکانی نزدیک تر وجود ندارد.

بسیاری از شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه برای پایین نگاه داشتن قیمت های خود از فرودگاه های ثانویه استفاده می نمایند. این فرودگاه ها هزینه عملیاتی کمتری نسبت به فرودگاه های اصلی دارند. اما این فرایند زمانی که این شرکت ها پروازهایی به مقصد تعیین را تبلیغ می نمایند و در فرودگاهی صدها کیلومتر دورتر از مقصد فرود می آیند، حالتی توهین آمیز پیدا می نماید. شرکت هواپیمایی جت استار آسیا (Jetstar Asia) در سال 2011 با تبلیغ پروازهای مقرون به صرفه از سنگاپور به شانگهای و فرود آوردن هواپیما در هانگژو (Hangzho) که 200 کیلومتر دورتر است، این ترفند را پیاده کرد. این پرواز در حال حاضر ظاهراً لغو شده است اما هنوز بسیاری از پروازهای مشابه آن دایر هستند. در این مقاله فهرستی از اینگونه پروازها را میبینیم:

فرودگاه واتری دیزنیپاریس

فرودگاه واتری دیزنی (Vatry Disney) پاریس که نام واقعی آن فرودگاه شالونس واتری (Chalons Vatry) است، به وسیله رایان ایر (Ryanair) برای پروازهای مقرون به صرفه به پاریس استفاده می گردد. این فرودگاه در فاصله 147 کیلومتری مرکز شهر پاریس قرار گرفته است و در واقع فاصله آن با دیزنی کمتر از فاصله آن با پاریس است. (105 کیلومتر)

فرودگاه فرانکفورت-هان

فرودگاه فرانکفورت-هان (Frankfurt-Hahn) در فاصله 10 کیلومتری شهر کرچبرگ (Kirchberg) در منطقه راین-هانسروک (Rhein-Hunsruck) استان راین لند-پالاتیناته (Rhineland-Palatinate) در غرب قسمت مرکزی آلمان قرار گرفته است. بر خلاف نامش، این فرودگاه بین دو شهر فرانکفورت و لوکزامبورگ واقع شده و فاصله آن با هر یک از این شهرها تقریباً 120 کیلومتر است اما در هر صورت افزودن نام فرانکفورت به فرودگاه، کار شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه نیست و فرانکفورت-هان نام رسمی این فرودگاه است که به عنوان جایگزین فرودگاه فرانکفورت برای پروازهای مقرون به صرفه تر و حمل و نقل ساخته شده است.

فرودگاه ممینگن

فرودگاه ممینگن (Memmingen) در شهر ممینگنبرگ (Memmingenberg) در استان سوابیا (Swabia) آلمان قرار گرفته است اما از آن به عنوان جایگزین مقرون به صرفه تر فرودگاه مونیخ استفاده می گردد و از این رو به وسیله شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه با عنوان فرودگاه ممینگن/مونیخ-غرب (Memmingen/Munich-West) شناخته می گردد. فاصله این فرودگاه تا شهر مونیخ 110 کیلومتر است.

فرودگاه ساندفیورد

فرودگاه ساندفیورد (Sandefjord) در شمال شرقی شهر ساندفیورد نروژ قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر اسلو 110 کیلومتر است. از سال 1997 این فرودگاه، مقصد شرکت هواپیمایی رایان ایر با عنوان یکی از فرودگاه های شهر اسلو شد.

فرودگاه واستراس استکهلم

فرودگاه واستراس (Vasteras) استکهلم در نزدیکی شهر واستراس در کشور سوئد قرار گرفته است و با وجود فاصله 100 کیلومتری آن از استکهلم، یکی از فرودگاه های رسمی این شهر است.

فرودگاه اسکاوستا استکهلم

فرودگاه اسکاوستا (Skavsta) استکهلم یکی دیگر از فرودگاه های شهر استکهلم است که مورد استفاده شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت و بعلاوه شرکت های حمل و نقل قرار می گیرد و سومین فرودگاه بزرگ کشور سوئد به شمار میرود. این فرودگاه قابلیت جابجایی سالانه 2.5 میلیون مسافر را دارد. فاصله آن تا شهر استکهلم 100 کیلومتر است اما در تبلیغات، از آن به عنوان یکی از فرودگاه های شهر استکهلم نام برده می گردد.

فرودگاه آکسفورد لندن

فرودگاه آکسفورد لندن فرودگاهی در 11 کیلومتری شهر آکسفورد و 100 کیلومتری مرکز لندن است و به بخش خصوصی تعلق دارد. نام این فرودگاه در واقع فرودگاه کیندلینگتون (Kindlington) بود اما از سال 2009 به فرودگاه آکسفورد لندن تغییر نام داد و به دلیل گمراه نماینده بودن نام نوش باعث نقدها فراوان در مطبوعات انگلستان شد.

فرودگاه جیرونا-کوستا براوا

فرودگاه جیرونا-کوستا (Girona-Costa) براوا (Brava) در 12.5 کیلومتری جنوب غربی شهر جیرونا قرار گرفته است. این فرودگاه با وجود این که در 92 کیلومتری شمال شهر بارسلونا واقع شده است، به عنوان جایگزین فرودگاه اصلی این شهر شناخته می گردد.

فرودگاه رویس

فرودگاه رویس (Reus) در کنار سواحل کوستا دائورادا (Costa Daurada) در نزدیکی شهر رویس قرار گرفته است. فاصله این فرودگاه تا شهر بارسلونا 100 کیلومتر است و تعداد زیادی گردشگر به وسیله آن به شهر بارسلونا می فرایند.

فرودگاه بووه-تیه

فرودگاه بووه-تیه (Beauvais-Tille) در منطقه تیه و در نزدیکی شهر بووه فرانسه قرار گرفته است. با این که نام رسمی این فرودگاه فرودگاه بووه-تیه (Aeroport de Beauvais-Tille) است و در 85 کیلومتری پاریس قرار گرفته است، بعضی شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت در تبلیغات خود از نام پاریس-بووه استفاده می نمایند.

فرودگاه ویزه

فرودگاه ویزه (Weeze) در شهر ویزه قرار گرفته است و فاصله آن با دوسلدورف (Dusseldorf) حدود 70 کیلومتر است. شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت مانند رایان ایر برای تبلیغ پروازهایشان به این فرودگاه، از نام دوسلدورف-ویزه استفاده می نمایند.

فرودگاه استانستد لندن

فرودگاه استانستد در نزدیکی روستای استانستد مانت فیچت (Stansted Mountfitchet) قرار گرفته است و فاصله اش با لندن 68 کیلومتر است. چند شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت اروپایی از این فرودگاه استفاده می نمایند.

فرودگاه ساوت اند لندن

فرودگاه ساوت اند (Southend) در منطقه راچفورد (Rochford) و در 68 کیلومتری مرکز لندن قرار گرفته است.

فرودگاه ناریتا توکیو

فرودگاه ناریتا (Narita) توکیو ابتدا با نام فرودگاه بین المللی نو توکیو (New Tokyo International Airport) شناخته می شد و پروازهای اطراف توکیو را پوشش می داد. این فرودگاه در شرق توکیو و فاصله 60 کیلومتری مرکز آن قرار گرفته است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "کدام فرودگاه ها از شهر دورتر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام فرودگاه ها از شهر دورتر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید