ظرفیت 15 درصدی تابلو های تجاری شهر تهران برای اکران موضوعات فرهنگی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا ، به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در تشریح آخرین برنامه های این سازمان برای افزایش سطح تبلیغات محیطی با مضمون فرهنگی با توجه با تأکید شهردار تهران گفت: سازه های تبلیغاتی شهر تهران به دو دسته تجاری و فرهنگی تقسیم می شوند که در ادوار مختلف مدیریت شهری با رویکردهای متفاوت ضریب اکران های محیطی در این زمینه (مالی و فرهنگی) کم و زیاد شده است.

ظرفیت 15 درصدی تابلو های تجاری شهر تهران برای اکران موضوعات فرهنگی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه کرد: در بازه ای از زمان رویکرد مدیریت شهری در اکران محیطی با اولویت اقصادی پیش رفت و در این زمینه حرکت شد و اکران محیطی براساس توسعه فرهنگ و مضمون آن مغفول مانده است.

صیادی با تاکید بر این مطلب که در رویکرد نو مدیریت شهری و سازمان زیباسازی شهر تهران تصمیم بر این شد با استفاده از ضریب نفوذ سازه های تجاری به سمت توسعه تبلیغات فرهنگی پیش رویم گفت: باید تأکید کنم این اقدام مدیریت شهری مرکز در استفاده از ظرفیت سازه های تجاری برای توسعه امور فرهنگی هیچ تعارضی با تبلیغات تجاری ندارد و این اقدام به نوعی مکمل یکدیگر است.

او ادامه داد: اسناد بالادستی در حوزه تبلیغات محیطی در سازه های تجاری موجود و موارد در آن به شکل شفاف آمده است و براساس اسناد و مزایده های انجام شده 15 درصد ظرفیت تابلوهای تجاری می تواند به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد که این عدد بین 55 تا 65 روز در سال است و باید تاکید کنم سازمان زیباسازی شهر تهران در تعامل با شرکت های تجاری به عنوان شریک مالی برنامه ریزی های مناسب در حوزه تبلیغات محیطی بر پایه توسعه فرهنگ را انجام داده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا معیار مناسبی برای شناسایی تابلوهای تجاری یا فرهنگی در سطح شهر وجود دارد یا خیر ، گفت: ما نمی توانیم روی سازه های تجاری و فرهنگی شناسنامه معین نصب کنیم تا شهروندان بدانند کدام سازه تجاری و کدام سازه فرهنگی است اما شهروندان براساس مضمون نصب شده و برند شرکت ها می توانند تابلوهای تجاری شهر را تشخیص دهند.

صیادی در پاسخ به این سؤال که آیا برای جانمایی مجدد سازه های تبلیغی با وجود بعضی از مسائل ترافیکی مانند در نقطه کور قرار گرفتن سازه های تبلیغاتی برنامه ای در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است یا خیر گفت: سازه های تجاری براساس یک رویکرد و در طول چند سال طراحی و نصب شده اند، در مدیریت شهری هیچ گاه سند جامع جانمایی سازه های تبلیغاتی نداشتیم.

او ادامه داد: تدوین سند جامع جانمایی و نصب سازه های تبلیغاتی سطح شهر در این دوره از مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است، اما نکته قابل توجه این است که تهیه و تدوین این سند کار کوتاه و میان مدت نیست و دلیل بلندمدت بودن سند و اجرای آن، زیر بار تبلیغات بودن سازه های سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به شعار تهران؛ کلان شهر الگوی دنیا اسلام گفت: باید بدانیم اگر می خواهیم به سمت تحقق شعار تهران؛ کلان شهر الگوی دنیا اسلام پیش رویم باید شهری هوشمند داشته باشیم و یکی از نمادهای شهر هوشمند تهیه و نصب تابلوهای تبلیغاتی هوشمند است که همین امر نیز باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ظرفیت 15 درصدی تابلو های تجاری شهر تهران برای اکران موضوعات فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت 15 درصدی تابلو های تجاری شهر تهران برای اکران موضوعات فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید