طرز تهیه مربا توت سیاه و فوت و فن سالم ماندن توت ها

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، توت سیاه میوه درخت توت است و رنگ بنفش تیره دارد. توت سیاه از شاه توت شیرین تر و خوشمزه تر است. به همین دلیل برای تهیه دسرها و مرباها از این توت استفاده می گردد. این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. توت سیاه برای بهبود سیستم ایمنی مفید و در نهایت بهبود زخم ها و بهبود عملکرد سیستم گوارش موثر است و مانع نفوذ رادیکال های آزاد موجود در هوا به درون بدن می گردد. برای این که همواره بتوانید از این میوه خوشمزه و مفید بهره ببرید، برترین راه این است که مربای توت سیاه را آماده کنید. در ادامه طرز تهیه مربا توت سیاه را برایتان آورده ایم.

طرز تهیه مربا توت سیاه و فوت و فن سالم ماندن توت ها

مواد لازم برای تهیه مربا توت سیاه

  • توت سیاه 500 گرم
  • شکر 500 گرم
  • آبلیمو یک قاشق چای خوری
  • گلاب یک قاشق غذاخوری
  • هل (ساییده شده) به اندازه لازم
  • آب یک لیوان

طرز تهیه مربا توت سیاه

1. شستشو و آماده کردن توت سیاه

اولین مرحله از طرز تهیه مربای توت سیاه این است که دم توت ها را با یاری قیچی جدا کنید. سپس توت ها را به آرامی درون یک ظرف پر از آب بریزید تا گردوخاک و آلودگی های آن ها از بین برود. پس از یک دقیقه، توت ها را با یاری یک کفگیر از آب بیرون بیاورید. توت ها و شکر را به صورت لایه لایه درون یک قابلمه بریزید و به مدت 12 ساعت درون یخچال قرار دهید. روش تهیه این مربا تقریبا شبیه طرز تهیه مربا توت فرنگی است.

نکته ای که در این مرحله خوب است بدانید این است که کندن دم توت سیاه اجباری نیست چون دم توت موقع پخت نرم می گردد.

اگر می ­خواهید توت ­ها سالم بمانند، بهتر است توت ­هایی که سفت هستند و هنوز کامل نرسیده اند را بهره ببرید.

2. پخت مربای توت سیاه

دومین مرحله از طرز تهیه مربا توت سیاه این است که قابلمه را روی حرارت قرار دهید. سپس آب، هل، گلاب و آبلیمو را به مربا اضافه کنید. اجازه دهید تا مربا به آرامی بپزد و جا بیفتد. برای هم زدن مربا تنها قابلمه را کمی تکان دهید و از قاشق استفاده نکنید تا توت ها له نشوند. موقع جوشیدن مربا کف های روی آن را بگیرید.

نکات تکمیلی و فوت وفن های تهیه مربا توت سیاه

همان طور که دیدید تهیه مربای توت سیاه کار آسانی است. اما برای تهیه آن بهتر است نکاتی را بدانید که در ادامه با هم مرور می کنیم.

طرز تهیه شربت توت سیاه

اگر آب مربا زیاد بود، می توانید مربا را از صافی رد کنید. به این ترتیب شما شربت توت سیاه هم خواهید داشت که بتوانید با آن نوشیدنی خنک و خوشمزه درست کنید. برای طرز تهیه شربت توت سیاه کافی است مربا را از صافی رد کنید و بخشی از آب مربا را به عنوان شربت بهره ببرید.

روش غلیظ شدن مربا توت سیاه

اگر می خواهید مربا غلیظ تر گردد، برای غلیظ شدن مربا توت سیاه خود می توانید اندازه کمی ژلاتین به آن اضافه کنید.

مربای توت سیاه بدون شکر

اگر نباید قند مصرف کنید بهتر است مربا توت سیاه بدون شکر را امتحان کنید. برای تهیه آن کافی است شکر را حذف کنید و در مرحله فقط توت ها را بشورید و بعد از آن که توت ها را برای پخت روی گاز گذاشتید ابتدا اندازهی آبلیمو اضافه کنید و بعد عسل بریزید. اندازه عسل هم به ذائقه شما بستگی دارد. فقط دقت داشته باشید این نوع مربا به خاطر نداشتن شکر سریع تر خراب می گردد پس سریع تر مصرفش کنید و آبلیمو را هم حتما اضافه کنید.

اگر مسئله ای با شیرین بودن مربا ندارید و می خواهید شیرین تر باشد، می توانید اندازه شکر را بیشتر کنید.

استفاده از توت سیاه فریز شده برای تهیه مربای توت سیاه

برای این که در همه فصول بتوانید مربای توت سیاه داشته باشید می توانید توت های سیاه فریز شده را از فریزر خارج نموده و بگذارید یخش آب گردد و بعد درست مثل روش بالا این مربا را تهیه کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه مربا توت سیاه و فوت و فن سالم ماندن توت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربا توت سیاه و فوت و فن سالم ماندن توت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید