صنعت و معدن از دولت سیزدهم چه می خواهد؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، خبرنگاران/کرمانشاه رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه به بیان خواسته های بخش خصوصی و حوزه صنعت و معدن از دولت آینده پرداخت.

صنعت و معدن از دولت سیزدهم چه می خواهد؟

جهانبخش شکری در نشست خبری که امروز (10 تیر) و به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار گشت با اشاره به مهمترین خواسته های بخش خصوصی از دولت آینده، اظهار کرد: کسب نظر و مشورت از بخش خصوصی مهمترین خواسته ما از دولت سیزدهم است، زیرا اکنون شاهد تصمیم های یک شبه و غیرتخصصی هستیم که تولید و صادرات را با چالش های جدی روبرو کرده و بازارهای صادراتی را به بهانه تنظیم بازار از ایران می گیرد.

وی ادامه داد: خواسته دیگر ما در نظر گرفتن حمایت های ویژه از بخش تولید است، خصوصا در زمینه تسهیلات ارزان قیمت و با بهره کم که بنگاه های اقتصادی اکنون به شدت به آن نیاز دارند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه خواسته دیگر از دولت آینده را اجرای صحیح خصوصی سازی دانست و نام کرد: درخواست داریم هر واحد بزرگی که قرار است در یک استان واگذار شود، به صورت سهامی عام در اختیار همه مردم قرار گیرد.

خودتحریمی خطرناک تر از تحریم خارجی

وی سپس به مهمترین مسائلی که اکنون تولید و صنعت با آن روبرو است اشاره و تاکید کرد: خودتحریمی بیشتر از تحریم خارجی بر صنایع اثرگذار است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: مواردی را به اثبات رساندیم که کارشناس یا کارمند یک دستگاه به دلایل شخصی مقابل یک بنگاه اقتصادی قرار می گیرد و آن را با چالش های جدی روبرو می کند.

شکری افزایش چند برابری تعرفه گاز و برق صنایع که امسال شاهد آن بودیم را از دیگر مسائل جدی پیش روی صنایع دانست و اظهار کرد: با وجود آنکه قیمت برق چند برابر شده، اما شاهد قطعی های مکرر برق هم هستیم.

وی با بیان اینکه روا نیست در استانی مانند کرمانشاه قطع برق صنایع را داشته باشیم، گفت: قطعی برق کرمانشاه در حالی صورت می گیرد که مجموع مصرف برق کل استان به میزان یک مجموعه ذوب آهن بزرگ کشور هم نیست. به علاوه در استان مازاد تولید برق هم داریم.

شکری از تاثیر جدی این قطعی ها بر صنایع غذایی، شیمیایی و ... یاد کرد و ادامه داد: اگرچه قطعی ها در خود شهر کرمانشاه اطلاع رسانی می شود، اما اطلاع رسانی مناسبی در شهرستان ها و خصوصا برای واحدهای خارج از شهرک های صنعتی صورت نمی گیرد که باعث خسارت های گاها میلیاردی می شود.

رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه با انتقاد از اینکه گفته می شود صنایع با 20 درصد مصرف برق کار کنند، افزود: این امر به هیچ نام شدنی نیست و حتی در صنعتی مانند ذوب آهن نمی تواند یک کوره را با این میزان مصرف برق داغ کند.

شکری گفت: بنا نیست هزینه رایگان شدن برق مشترکان کم مصرف را صنایع بپردازند، در حالیکه خود این بخش به حمایت نیاز دارد.

صدور 1500 جواز تاسیس در کرمانشاه

وی در ادامه به برون سپاری بخشی از خدمات مرتبط با صنایع به خانه صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد صدور جواز تاسیس است که سال گذشته 1500 پروانه تاسیس صنعتی و معدنی در استان صادر کردیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اظهار کرد: برگزاری بخشی از جلسات ستاد تسهیل هم به خانه صنعت و معدن واگذار شده که سال گذشته برگزاری 151 جلسه را داشتیم.

به گفته شکری، خانه صنعت و معدن برای صدور جواز تاسیس و سایر خدمات هیچ هزینه ای از واحدهای تولیدی اخذ نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صنعت و معدن از دولت سیزدهم چه می خواهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت و معدن از دولت سیزدهم چه می خواهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید