سوغات سرعین؛ از مزه های خواستنی تا یادگاری های ماندنی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سوغات سرعین و جذابیت های طبیعی موجود در آن ما را بر آن داشت تا این متن را برایتان آماده کنیم. در این متن به صورت اختصاصی و کاملا منحصر به فرد قصد داریم سوغات سرعین را به شما معرفی کنیم. در این متن اطلاعات خوبی در مورد مزه های خواستنی و یادگاری های ماندنی که در این شهر از طریق هنرمندان سرعینی تولید و در اختیارتان قرار داده شده، آشنا خواهید شد؛ پس در ادامه این سفر به یادماندنی و خوش طعم با ما همراه باشید.

سوغات سرعین؛ از مزه های خواستنی تا یادگاری های ماندنی

یک صبحانه خوشمزه با کره، سرشیر و عسل سرعین | سوغات سرعین

یکی از اتفاقات و حوادثی که تنها در شهر سرعین و در وعده صبحانه امکان وقوع آن وجود دارد خوردن سرشیر و کره به همراه عسل است. شهر سرعین یکی از شهرهایی است که در دامنه کوه قرار گرفته و این موقعیت جغرافیایی، شرایط بسیار خوبی را برای تولید عسلی طبیعی به همراه کره و سرشیرهای خوش طعم فراهم کرده است.

در دامنه های سرسبز این شهر می توانید کندوهایی را مشاهده کنید که عسلی با مزه و رنگ های متفاوت و ویژه در اختیارتان قرار می دهند. بسیاری از گردشگرها حاضر نیستند طعم این کره و سرشیر و عسل طبیعی را با طعم لاکچری ترین غذاهایی که در رستوران ها سرو می شود عوض کنند. پس خوردن سوغات سرعین را در حالی که در یک رستوران سنتی هستید از قلم نیاندازید.

یک میان وعده شیرین با حلوای سیاه، حلوای زنجبیل و رسته

اگر بعد از خوردن وعده ناهار دوست دارید یک چیز شیرین میل کنید دو گزینه را می توانیم به شما پیشنهاد دهیم. یکی از این میان وعده های خوشمزه و خوش طعم حلوای سیاه است یا قره حلوا است. این حلوا از جمله خوشمزه ترین خوراکی هایی است که در تنها در شهر سرعین می توانید آن را یافته و میل کنید. مردم محلی این حلوا را به همراه چای میل می کنند. جالب است که بدانید حلوای سیاه علاوه بر طعم بی نظیر قدمت و تاریخچه طولانی نیز دارد.

حلوای دیگری که آن نیز از جمله خوراکی های خوشمزه این شهر و سوغات سرعین به شمار می رود حلوای زنجبیل است. این شیرینی نیز بسیار لذیذ و دلچسب بوده و ارزش غذایی بالایی نیز برای آن عنوان کرده اند. شاید جالب باشد که بدانید که این حلوا در استان های گلستان و آذربایجان نیز طبخ شده و مردم محلی علاقه فراوانی برای خوردن آن نشان می دهند.

چنانچه دوست دارید عزیزانتان نیز طعم این سوغات سرعین با بچشند حتما برای آنها نیز مقداری از این حلوا خریداری کرده و به عنوان یک کادوی خوشمزه و خوش طعم به آنها هدیه دهید.

از دیگر سوغات سرعین می توان به رسته اشاره کرد. رسته یک شکلات محلی است که در منطقه سرعین و با مواد اولیه ای مانند شیر، کره طبیعی، خامه مخصوص سرشیر، مغز گردو، گلوکز، شکر و کاکائو درست می شود.

اگر از خوردن شکلات هایی با طعم های تکراری خسته شده اید رسته می تواند به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه کام شما را شیرین کند. این شکلات طعمی متفاوت داشته و به خوبی می تواند یک جایگزین مناسب برای شکلات های خارجی به شمار رود.

خلق لحظاتی شیرین با باقلوا سرعین | سوغات سرعین

اگر عاشق خوردن خوراکی های شیرین هستید یکی از خوشمزه ترین سوغات سرعین را به شما معرفی می کنیم؛ باقلوا سرعین. باقلوا سرعین را می توانید در تمام شیرینی فروشی ها و قنادی های این شهر مشاهده کرده، خریداری کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

البته همان طوری که می دانید باقلوا در بیشتر استان های کشور طبخ شده و به فروش می رسد و هر شهری نیز روش خاص خود را برای آماده کردن این شیرینی سنتی و خوشمزه دارد. شهر سرعین نیز از این قاعده و قانون مستنثی نیست و شما می توانید باقلوایی با طعم و مزه شهر سرعین را تنها در این شهر میل نمایید.

در تولید باقلوا سرعین از مواد مختلفی مانند ماست، شیر، تخم مرغ، گردو، آب لیمو و پودر پسته استفاده می کنند. قنادهای سرعینی در تولید این شیرینی نهایت خلاقیت را به کار بسته و مزه ای کاملا متفاوت و فراموش نشدنی برای شما خلق کرده اند.

خوشامد گویی به بهار با قچکورگی

عید نوروز یکی از مهم ترین اعیاد ایرانی ها به شمار می رود و کمتر بانوی خانه داری را می توان در این ایام یافت که برای اهل منزل دست به پخت یک شیرین خاص و خوشمزه نزند. در شهر سرعین نیز بانوان سرعینی برای آنکه ذوق و شوق خود را از آمدن فصل بهار به خوبی نشان دهند اقدام به پخت یک شیرینی خاص و خوشمزه به نام قچکورگی می کنند.

اگر می خواهید عطر و طعم مدهوش کننده آن را از نزدیک تجربه و حس کنید در ایام نوروز به این شهر سفر کنید و این سوغات سرعین را میل نمایید. البته سعی کنید در خوردن این شیریین زیاده روی نکرده و حواستان به سلامتی تان باشد.

زنان و بانوان با سلیقه شهر سرعین این شیرینی را طبخ کرده و زمانی که سفره هفت سین را می چینند این شیرینی را نیز در یک ظرف زیبا گذاشته، داخل سفره قرارش می دهند و از خداوند درخواست می کنند که سال نو را با اتفاقاتی شیرین و به یادماندنی همراه کند.

سوغاتی ماندگار و جاجیم و نمدهای سرعین | سوغات سرعین

تا به این جا فقط از آن دست سوغات سرعین گفتیم که طعم خوبی دارد و تنها در همان لحظه می توانند شادی و نشاط شما را دو چندان کنند. در این قسمت قصد داریم سوغاتی به شما معرفی کنیم که قدرت ماندگاری و دوام بالایی دارد و حس شیرین و لذت بخشی که به شما القاء می کند برای چندین سال ادامه دار خواهد بود.

مردم این شهر بسیار هنرمند و هنردوست بوده و دستانی خلاق دارند. این خلاقیت و هنردوستی باعث خلق جاجیم هایی بسیار زیبا و با دوام شده است. طرح های مختلف و استفاده از مواد و متریال طبیعی دو مورد از مهم ترین ویژگی های این جاجیم ها به شمار می فرایند.

در سفر به این شهر، زنان هنرمند سرعین را با خرید این سوغاتی شاد کرده و به آنها ثابت کنید که همیشه هنر نزد همگان جایگاه و ارزش خاص و ویژه ای دارد.

علاوه بر جاجیم، نمد نیز از جمله صنایع دستی و سوغات سرعین شهر سرعین به شمار می رود. این سوغاتی نیز دوام بالایی داشته و زیبایی منحصر به فردی را می توان برای آن مثال زد. خصوصا اگر در شهرهای مرطوب کشور زندگی می کنید این زیراندازها می توانند برایتان بسیار جالب توجه و مفید باشند. البته به غیر از زیرانداز می توانید کلاه و لباس های نمدی نیز خریداری کرده و به عنوان یک تزیین در منزل خود مورد استفاده قرار دهید.

منبع: الی گشت

به "سوغات سرعین؛ از مزه های خواستنی تا یادگاری های ماندنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات سرعین؛ از مزه های خواستنی تا یادگاری های ماندنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید