سناریوهای بازگشایی مدارس ، معدل امتحانات نهایی دانش آموزان معیار قبولی در کنکور

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی سناریوهای مختلف برای ورود دانش آموزان به مدرسه از اول مهر اطلاع داد و گفت: اگر محدودیتی اعمال نگردد، دانش آموزان مطابق گذشته وارد مدرسه می شوند؛ در غیر این صورت، متناسب با محدودیت های اعمال شده در شهرهای مختلف، شرایط های متفاوت تعریف می گردد.

سناریوهای بازگشایی مدارس ، معدل امتحانات نهایی دانش آموزان معیار قبولی در کنکور

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت وزیران با حضور در جمع وبلاگ سطح دیتا با بیان اینکه کوشش ما بر این است که سال تحصیلی آینده مدارس فعال شوند و بار دیگر شاهد حضور گرم دانش آموزان در محیط مدرسه باشیم، اظهار کرد: این امر مستلزم کسب آمادگی هایی است که برای این آمادگی ها برنامه ریزی کردیم؛ در این زمینه ستادی در وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان ستاد مهر فعال شده است که همه تمهیدات را برای آغاز به کار مدارس در مهر ماه 1400 برنامه ریزی می نماید.

آغاز واکسیناسیون معلمان از مردادماه

وی اضافه نمود: واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان یکی از پیش نیازهای بازگشایی مدارس است که با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، از مردادماه آغاز می گردد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود: تا به امروز مصوبه ای برای واکسیناسیون افراد زیر 18 سال نبوده است؛ اگر مجموعه متولیان وزارت بهداشت کشور به این نتیجه برسند که دانش آموزان هم باید واکسینه شوند، تدابیر لازم پیش بینی خواهد شد.

حاجی میرزایی گفت: بازگشایی مدارس اصل مورد تاکید است؛ در کنار این اصل مهم، محافظت از سلامت دانش آموزان و رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده وزارت بهداشت نیز مورد تاکید است. وزارت آموزش و پرورش بنا را بر آموزش حضوری در مهرماه گذاشته است و تا آن موقع باید شرایط عمومی کرونا در کشور برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی سنجیده گردد.

احتمال برپایی کلاس های درس به صورت نوبتی و با تعداد دانش آموزان محدود

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا احتمال برگزاری کلاس های مدارس به صورت شیفتی وجود دارد؟ گفت: اگر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا مهرماه همچنان توصیه گردد، کلاس ها را باید به صورت نوبتی برگزار کنیم اما تاکید بر این است که با وجود مقررات، دانش آموزان یک روز به صورت محدود در مدارس حضور یابند؛ چرا که قطع ارتباط با مدرسه موجب پیامدهای سنگین اجتماعی، روانی، جسمانی و روحی شده است. بخش مهمی از بلوغ اجتماعی دانش آموزان در تعامل با یکدیگر صورت می گیرد و دور بودن بیش از 1.5 سال از محیط آموزش، مشکلاتی ایجاد کرد.

آغاز رسمی سال تحصیلی جدید از مهرماه

وزیر آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی مدارس را از اول مهرماه بیان نمود و ادامه داد: سناریوهای مختلفی برای ورود دانش آموزان به مدرسه پیش بینی شده است، اگر محدودیتی اعمال نگردد، دانش آموزان مطابق گذشته وارد مدرسه می شوند؛ در غیر این صورت، متناسب با محدودیت های اعمال شده در شهرهای مختلف، شرایط های متفاوت تعریف می گردد. وزارت آموزش و پرورش، حضور دانش آموزان را به گونه های مختلف تنظیم می نماید تا دستورالعمل های بهداشتی هم رعایت گردد.

معدل امتحانات نهایی دانش آموزان معیار قبولی در کنکور

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به مصوبه روز سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون ورودی دانشگاه ها اظهار کرد: اجرای این مصوبه از سال 1402 است و مقرر شد نتیجه امتحان های نهایی که منعکس نماینده سوابق تحصیلی 12 ساله دانش آموزان است، با تاثیر 60 درصد در پذیرش دانشگاه ها اعمال گردد.

وی درباره شرایط فارغ التحصیلان نظام قدیم نیز اضافه نمود: با این مصوبه، تاثیر کنکور هم به 40 درصد کاهش می یابد و شامل همه داوطلبانی می گردد که در کنکور شرکت می نمایند. معدل امتحانات نهایی دانش آموزان معیار قبولی در کنکور است. در این روش حق کسی تضییع نمی گردد. چند سالی است که سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه دخالت دارد. این تاثیر در گذشته 30 درصد بود که با مصوبه دیروز به 60 درصد می رسد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره میزان افزایش شهریه مدارس غیر انتفاعی گفت: سازمان مدارس غیر دولتی دارای چارچوبی قانونی جهت تعیین شهریه های است؛ بر همین اساس متناسب با امکانات مدارس، میزان شهریه پرداختی تعیین می گردد و این موضوع اعلام خواهد شد.

حاجی میرزایی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مسکن معلمان اظهار کرد: در این زمینه فراخوانی جهت ثبت نام معلمان شاغل و بازنشسته دادیم و اطلاعات ثبت شده را به وزارت مسکن ارایه نموده ایم؛ وزارتخانه نیز اسامی 75 هزار نفر واحد شرایط را به ما بیان نمود که واحدهای مربوط به 45 هزار نفر از این تعداد تعیین و ارتباط 25 هزار نفر با پروژه ها نیز تعیین شده و واریزهای مربوطه نیز صورت گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین

به "سناریوهای بازگشایی مدارس ، معدل امتحانات نهایی دانش آموزان معیار قبولی در کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوهای بازگشایی مدارس ، معدل امتحانات نهایی دانش آموزان معیار قبولی در کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید