ساخت ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی در ایران ، توافق برای ایجاد زیرساخت ها در هفته دولت ، برق شهری مختل می گردد؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، وزیر صمت از توافق با شهرداری تهران برای فراهم کردن زیرساخت برای ایجاد ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی و افتتاح آن در هفته دولت اطلاع داد.

ساخت ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی در ایران ، توافق برای ایجاد زیرساخت ها در هفته دولت ، برق شهری مختل می گردد؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با خودروهای برقی و تامین ایستگاه های شارژ این خودروها توضیح داد: توافقات خوبی برای فراهم کردن زیرساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی با شهرداری تهران اجرا شده است.

وی گفت: بعضی تصور می نمایند که باتوجه به محدودیت های برق، با توسعه خودروهای برقی، مسائل مضاعف خواهد شد و ممکن است برق شهری دچار اختلال گردد؛ این در حالی است که در نگاه کلان برق در کشور ما زیاد هم هست. البته در ساعاتی از شبانه روز و بازه خاصی در سال هست که با کسری برق روبرو هستیم. حتی در روزهای گرم سال نیز در ساعاتی، بطور مثال 12 شب به بعد برق مازاد وجود دارد و می توان در این ساعات از برق استفاده کرد. ضمن اینکه روشنایی ها خاموش می شوند، نیروگاه ها می توانند برق خودروهای برقی را تامین نمایند. این ها همه امکان پذیر است و زیرساخت آن نیز در کشور فراهم است.

توافق برای زیرساخت ایستگاه های شارژسریع خودروهای برقی/افتتاح در هفته دولت

محتمل است در هفته پیش رو اولین شارژرهای سریع برای بعضی افراد که خودروی برقی دارند یا تصمیم به واردات دارند، نصب شده و امکان شارژ سریع در سطح شهر برایشان فراهم گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما در اولویت، با شهرداری ها در پی این هستیم که زیرساخت های شارژ سریع را در سطح شهرها فراهم کنیم که در هفته دولت به صورت عمومی این اتفاق خواهد افتاد. البته محتمل است در هفته پیش رو اولین شارژرهای سریع برای بعضی افراد که خودروی برقی دارند یا تصمیم به واردات دارند، نصب شده و امکان شارژ سریع در سطح شهر برایشان فراهم گردد.

وی اضافه کرد: البته که در منازل نیز می توان از شارژِ کند استفاده کرد؛ نصب شارژر کند را هم در نقاطی از شهر فراهم خواهیم کرد تا بتوان مورد استفاده قرار داد و هنگام پارک، نیز خودروها شارژ شوند. در جهان هم استفاده از شارژهای کند مرسوم است؛ توجه کنیم که این خودروها با یکبار (شب تا صبح) شارژ کامل، 450 الی 500 کیلومتر پیمایش خواهند داشت.

خودروهای برقی مالی ترند

مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد: یک خودروی برقی، برای طی 100 کیلومتر، به حدود 15 کیلووات ساعت برق احتیاج دارد؛ 15 کیلووات ساعت برق خورشیدی یک دلار هزینه دارد. در حالی که در سوخت بنزینی، بین هفت تا 10 لیتر بنزین احتیاج است که براساس قیمت بنزین فوب خلیج فارس، به عدد بسیار قابل توجهی خواهیم رسید؛ بنابراین کار به شدت مالی نیز هست.

مخالف واردات خودروهای بنزینی نیستیم

علی آبادی در ادامه تاکید نمود: هرچند که بنده مخالف واردات خودروهای بنزینی نیستم و معتقدم برای تعدیل بازار (فراوری، واردات و مصرف و صادرات) لازم است اما می توانیم به جای آنکه واردات خودروهای بنزینی را در کشور توسعه ببخشیم، باتوجه مزیت خودروهای برقی، واردات خودروهای برقی را در اولویت قرار دهیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساخت ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی در ایران ، توافق برای ایجاد زیرساخت ها در هفته دولت ، برق شهری مختل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی در ایران ، توافق برای ایجاد زیرساخت ها در هفته دولت ، برق شهری مختل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید