راهنمای سفر به هرمز ، جزیره رنگ و نور

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، هرمز را به خاطر خاک های رنگارنگش می شناسند و انگار این خاک بر روح مردم ساکن آن نیز رونق بخشیده باشد. هرمز، سرزمینی کوچک با تاریخی بزرگ و فرهنگی زیبا است. در این مطلب از خبرنگاران ، راهنمای سفر به هرمز و هزینه های آن را برای شما نوشته ایم. آماده سفر هستید؟

راهنمای سفر به هرمز ، جزیره رنگ و نور جزیره هرمز

هرمز کجاست؟

هرمز، جزیره ای به شکل یک مخروط ناتمام، در فاصله نیم ساعتی از قشم و بندرعباس قرار گرفته است. یک گنبد نمکی میان خلیج فارس که مهر بهشت زمین شناسان و موزه زمین شناسی را بر سینه دارد. تنها سکونت گاه این جزیره، روستای کوچک هرمز است که کوچه های پرپیچ خم و خوش رنگ آن میزبان قدم زدن های گاه و بی گاه گردشگران است. این کوچه ها به ندرت شلوغ می شوند و جزیره همواره در آرامشی محسور نماینده واقع شده است. مسجدی با سنگ های زرد رنگ، نیز در میان روستا خودنمایی می نمایند.

راهنمای سفر به هرمز

فصل های سرد سال، برترین زمان برای سفر به جزیره هرمز است. در پاییز و زمستان، هرمز هوایی خنک و مطبوع دارد. ساحل در این ماه ها برای پیاده روی و شنا به روی شما لبخند خواهد زد. زمستان بعلاوه فصل مهاجرت پرندگان و لاک پشت ها نیز هست که تجربه ای شگفت انگیز برایتان رقم خواهد زد.

چطور به هرمز برویم؟ راهنمای سفر به هرمز ، از قشم و بندرعباس

دو راه برای رسیدن به هرمز وجود دارد. اول این که می توان از اسکله شهید حقانی بندرعباس با قایق های تندرو به هرمز رفت. راستا دیگر، از ساحل قشم و اسکله ذاکری است است و می توان با حدود 40 دقیقه قایق سواری به هرمز رسید. هزینه هر نفر برای قایق از هر دو راستا کمتر از 20 هزار تومان است.

راهنمای سفر به هرمز برای گردش در جزیره هم، توصیه هایی دارد. برای گردش در جزیره نیز، از همان ساحل، موتور سه چرخه هایی برای کرایه کردن آماده هستند که هزینه آنها معمولا ساعتی 30 هزار تومان است. این قیمت ها نسبت به ساعت و روزی که آنها کرایه می کنید قابل مذاکره است.

همینطور دوچرخه هایی در سطح روستا و ساحل موجود است که استفاده از آنها نیز خالی از لطف نیست. راه دیگر برای گردش در جزیره و لذت بردن از چشم انداز ها آن پیاده روی است. اگر اهل قدم زدن های طولانی مدت هستید، ما این روش را به شما پیشنهاد می کنیم. با چند ساعت پیاده روی، میتوان خط ساحلی جزیره را دور زد.

اقامت در جزیره هرمز

در راهنمای سفر به هرمز، نکاتی برای اقامت در این جزیره به کارتان خواهد آمد. دو انتخاب فوق العاده برای اقامت شبانه در هرمز پیش روی شما خواهد بود. یکی کمپ در ساحل و خوابیدن زیر نور ستارگان و در کنار امواج آب، که هرگز از یاد نخواهید برد. تنها باید حریم جزر و مد را در نظر بگیرید که با آب، مهمان ناخوانده شب در چادرتان روبرو نشوید.

انتخاب دیگر، اسکان در اقامت گاه های بومگردی روستا است. این اقامت به شما تجربه خاص ارتباط با مردم خون گرم و خوش مشرب را هدیه خواهد نمود. هر کدام از ساکنان جزیره داستانی دارند که شنیدن آن خالی از لطف نیست. با اقامت در خانه محلی ها، شما شانس خوردن غذاهای سنتی با ادویه خاک سرخ هرمز را هم خواهید داشت. هرچند شما می توانید قبل از غروب آفتاب با همان قایق هایی که آمدید، به قشم و بندرعباس برگردید. فقط به یاد داشته باشید که ساعت دقیق حرکت آن ها را بدانید.

سرگرمی و خرید در جزیره هرمز

ارزش سفر به هرمز، تجربه ناب بافت طبیعی و سنتی آن است.نه در هرمز نه در راهنمای سفر به هرمز ازمراکز خرید بزرگ و لوکس خبری نیست. برترین خرید از هرمز، صنایع دستی هنر زنان این روستا است. سوزن دوزی و گلدان با طراحی های منحصر به فرد با خاک های رنگی هرمز، برترین انتخاب شما در سفر به این جزیره خواهد بود.

دوچرخه سواری، تورهای نیم روزه شنا و غواصی و نقش حنا از جمله سرگرمیاتی است که در هرمز در دسترس است. برای شکم گردی هم دکه های فلافلی کوچکی وجود دارند که طعم خاص آن ها را از یاد نخواهید برد.

هرمز سرزمین خاک های خوراکی های و جادویی

از خاک سرخ هرمز، که محلی ها به آن گلک می گویند، به عنوان یک ادویه بسیار خوش مزه استفاده می گردد. از این خاک در تهیه یک سس خوشمزه، هم استفاده می گردد که در طبخ ماهی و میگو از آن استفاده می گردد. به علاوه غذایی به نام سوراغ نیز با این سس تهیه می گردد که خوردن آن را در راهنمای سفر به هرمز حتما به شما پیشنهاد می کنیم. محلی ها ماهی را به همراه پوست نارنج و این سس، در یک دبه به مدت 2 ماه در برابر نور آفتاب قرار می دهند. نتیجه آن باورنکردنی است.

به علاوه از دیگر خاک های این جزیره، در صنایع آرایشی، سرامیک سازی و سفالگری و … نیز استفاده می گردد. به علاوه همه این ها، هرمز، با خاک های رنگانگش، سوژه های نابی برای عکاسی پیشنهاد می نماید که نمی توانید از آن بگذرید.

سرزمینی کوچک با جذابیت های تمام نشدنی

ما از جاذبه های طبیعی و تاریخی در راهنمای سفر به هرمز لیستی بلند داریم. قلعه تاریخی پرتغالی ها، قصر بی بی گل، موزه احمد نادعلیان با مجموعه ای نفیس از آثار هنری، فرش خاکی که هر ساله به وسیله هنرمندان در هرمز طراحی می گردد. دشت آهوان و غار سکوت از جمله جاهایی هستند که در سفر به هرمز حتما باید ببینید. دره رنگین کمان را هم از دست ندهید که محل تخم گذاری لاک پشت ها است.

هرمز، سرزمین آهوها هم هست و اگر آن ها را نترسانید شاید چند دقیقه ای مهمان چشم انداز ای باشند که دارید از آن لذت می برید.

آخر سفر، غروب در جزیره ای به قدمت تاریخ

هرمز، تاریخی پرفراز و نشیب داشته است، از ویران شدن به دست مغول ها گرفته تا اشغال به وسیله پرتغالی ها. به خاطر نزدیکی آن با تنگ مهم هرمز شناخته می گردد و موقعیت استراتژیک آن برای کشور ما. اما باید شاه عباس صفوی آن را از چنگ پرتغالی ها در آورد و ما هم چنان می توانیم از زیبایی های آن لذت ببریم، تشکر کنیم. به هرمز سفر کنید و اگر تجربه ای از سفر هیجان انگیز خود به آنجا دارید برای ما بنویسید.

امیدواریم اگر راهنمای سفر به هرمز برایتان مفید بود، همین حالا بار سفر را ببندید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای سفر به هرمز ، جزیره رنگ و نور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هرمز ، جزیره رنگ و نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید