رابطه میان سینما و کتاب در غرفه سینما کتاب نمایشگاه آنالیز خواهد شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ مهدی آذرپندار، رئیس انجمن سینمای جوانان ایران در گفت وگو با ایبنا در مورد جزئیات غرفه سینما کتاب در نمایشگاه کتاب 1402 مطرح کرد: مجموعه انجمن سینمای جوانان به عنوان بزرگترین مدرسه سینمایی ایران و یکی از بزرگترین مدارس سینمایی جهان مسلما نمی تواند از مقوله کتاب و پژوهش جدا باشد. وقتی بزرگترین رویداد حوزه کتاب کشور، یعنی نمایشگاه کتاب، برگزار می گردد ، انجمن سینمای جوانان هم به عنوان غرفه دار و هم به عنوان یک مشتری فضای کتاب، به خصوص در حوزه سینما، خودش را ملزم به مشارکت می داند.

رابطه میان سینما و کتاب در غرفه سینما کتاب نمایشگاه آنالیز خواهد شد

وی اضافه نمود: سال جاری با توجه به تفاهم نامه ای که بین انجمن سینمای جوانان و خانه کتاب شکل گرفت و اتفاق بسیار خوبی بود باعث شد ما غرفه ای را با عنوان سینما کتاب در نمایشگاه کتاب داشته باشیم، همانطور که خانه کتاب ملزم شد تا در جشنواره فیلم کوتاه تهران غرفه داشته باشد و از فرصت ها و درواقع رویدادها استفاده کنیم که یک آشتی بین اهالی سینما و حوزه کتاب برقرار گردد. در گذشته هم اهتمام بر این بود که حوزه اقتباس جدی گرفته گردد و در جشنواره فیلم کوتاه تهران هم همواره جایزه ویژه ای برای اقتباس بوده است. خانه کتاب هم سال گذشته جایزه ویژه اقتباس را در بخش های جنبی جشنواره و در اختتامیه اهدا کرد. البته در گذشته هم این جایزه ویژه اقتباس بوده اما فراموش شده بود که خوشبختانه سال جاری به همت آقای علی رمضانی احیا شد.

آذرپندار توضیح داد: با توجه به این که مجموعۀ انجمن سینمای جوانان انتشارات هم دارد و ما فراوری کتاب هم داریم به همین جهت حضور ما در نمایشگاه کتاب یاری می نماید بتوانیم با کسانی که در حوزه سینما و آموزش سینما فعالیت دارند دیدار چهره به چهره حضوری داشته باشیم. در این رویداد ما می توانیم در مورد آخرین تحولات حوزه نشر و فیلم کوتاه گفت و گو داشته باشیم و از این فرصت برای تعامل با علاقه مندان حوزه کتاب و فیلم کوتاه استفاده کنیم.

مهدی آذرپندار در مورد پخش فیلم گفت: به یاری ظرفیتی که سینما سیار انجمن سینمای جوانان در اختیار ما قرار داده سانس های مختلفی را تدارک دیده ایم؛ به ویژه برای فیلم هایی که فضای اقتباسی دارند و به نوعی اقتباس از واقعیت، تاریخ شفاهی یا اقتباس تعیین از یک کتاب هستند؛ به طور مثال فیلم غریب که به طور تعیین اقتباس از چند کتاب راجع به شهید بروجردی است. در تنظیم برنامه های این رویداد به فیلم های کودک، فیلم های کوتاه اقتباسی، مستندهای اقتباسی و فیلم بلند توجه نموده ایم.

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران در رابطه با کتاب های انتشارات عنوان نمود: یکی دو عنوان کتاب نو داریم اما برنامه های رونمایی کتاب ها معمولا در جشنواره فیلم کوتاه تهران اتفاق می افتد و نمایشگاه کتاب بیشتر محل عرضه است. در تلاشیم نویسندگان این کتاب ها بیایند و نشست های نقد و آنالیز داشته باشیم. بعد از نمایش فیلم، نشست های بین کارشناسان در مورد کتاب و فیلم و رابطه بین سینما و کتاب و معرفی کتاب های مرتبط با فیلم را برگزار خواهیم کرد. این برنامه با هدف آنالیز ظرفیت های اقتباس و اشاره تعیین به کتابی که از آن اقتباس شده در نظر گرفته شده است.

وی در انتها گفت: سینما کتاب در طبقه دوم واقع شده است و انیمیشن لوپتو و فیلم هایی از جمله غریب، دسته دختران، هناس اکران خواهند شد. و علاقه مندان برای تماشای فیلم در سینما کتاب باید رزرو انجام دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رابطه میان سینما و کتاب در غرفه سینما کتاب نمایشگاه آنالیز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه میان سینما و کتاب در غرفه سینما کتاب نمایشگاه آنالیز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید