خطر آبگرفتگی در مازندران

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، مدیریت بحران مازندران درباره احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب محلی در استان هشدار داد.

خطر آبگرفتگی در مازندران

محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: براساس پیش بینی هواشناسی با شکل گیری جریان های خُنک و مرطوب شمالی از صبح فردا سه شنبه تا صبح چهارشنبه شاهد وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش دما، بارش باران، پدیده مه در ارتفاعات و احتمال رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.

او اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی، جاری شدن روانآب محلی، پدیده مه و کاهش دید در محور های کوهستانی و اختلال در تردد از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

محمدی شیرکلایی گفت: هم استانی ها و مسافران در این مدت از تردد، تفرج و برپایی چادر و کمپ در بستر و حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و فضا های باز جدا خودداری نمایند.

او اضافه کرد: رانندگان هنگام تردد در محور های مواصلاتی استان بویژه در هنگام شب و عبور از منطقه ها مرتفع و کوهستانی، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از پلیس راهور و نیرو های راهداری با احتیاط کامل رانندگی نمایند.

محمدی شیرکلایی گفت: کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش بینی وقوع رعد وبرق و بارش های رگباری از صعود به ارتفاعات و منطقه ها باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه ها و مسیل ها، جداً خودداری نمایند.

او اضافه کرد: دامداران، دام های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، فضا های باز، ارتفاعات و در منطقه ها امن نگهداری نمایند.

محمدی شیرکلایی گفت: با توجه به مواج شدن دریای خزر فعالان دریایی از قایقرانی، صید و صیادی در هنگام طوفانی بودن دریا جداً خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به همه دستگاه های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همانند گذشته را داشته باشند.

وبلاگ سطح دیتا مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خطر آبگرفتگی در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر آبگرفتگی در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید