خبرنگاران پنتاگون از آزمایش جدیدترین سامانه دفاع موشکی خود اطلاع داد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، تهران - خبرنگاران- مقام های وزارت دفاع آمریکا پنتاگون روز سه شنبه اعلام کردند ارتش این کشور در نخستین کوشش برای ساخت سامانه دفاعی دریاپایه در برابر موشک های بالستیک قاره پیما، از عرشه یک ناو نیروی دریایی، یک پرتابه همانند موشک قاره پیما را نابود نموده اند.

خبرنگاران پنتاگون از آزمایش جدیدترین سامانه دفاع موشکی خود اطلاع داد

به گزارش سه شنبه وبلاگ سطح دیتا از اسوشیتدپرس؛ در آزمایش های پیشین ارتش آمریکا برای هدف قرار دادن موشک های بالستیک قاره پیما، از سلاح های رهگیر نصب شده بر سکوها و پایگاهای زیردریایی استفاده شده بود و در صورت اثبات کارآیی این سلاح دریاپایه در آزمایش های دشوارتر پیش رو، این رویکرد به توانایی های کنونی سامانه های دفاع موشکی پنتاگون افزوده خواهد شد.

پیروزی آزمایش روز سه شنبه ارتش آمریکا، احتمالا مورد توجه ویژه کره شمالی قرار خواهد گرفت که ساخت موشک های بالستیک قاره پیما و تسلیحات هسته ای آن، انگیزه اصلی تلاشهای 10 سال گذشته پنتاگون برای تسریع در ایجاد سامانه های دفاع موشکی بوده است.

پیونگ یانگ اخیرا آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما و سلاح هسته ای را متوقف نموده، که با توجه به نزدیک شدن موعد جانشینی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا از 20 ژانویه (اول بهمن ماه) با دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی، انگیزه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از این تصمیم تعیین نیست.

گرچه طراحی رویکرد کنونی ایالات متحده به دفاع موشکی، بر اساس محافظت خاک این کشور در برابر موشک های قاره پیمای شلیک شده از کره شمالی بوده، اما روسیه و چین از احتمال استفاده واشنگتن از این سامانه های دفاع موشکی برای کاستن از ارزش بازدارنده نیروهای هسته ای خود که از قدرت کره شمالی بیشتر است، ابراز نگرانی نموده اند. سامانه های دفاع موشکی از دیرباز مانع اصلی در مذاکرات کنترل تسلیحات آمریکا با روسیه بوده است.

در آزمایش روز سهشنبه، تازه ترین نوع موشک ایجیس اس ام - 3 از یک فروند ناوشکن نیروی دریایی آمریکا مستقر در شمال شرق هاوایی در اقیانوس آرام شلیک شد تا یک نمونه مشابه موشک قاره پیمای بالستیک پرتاب شده از پایگاه آمریکا در جزایر مارشال را هدف قرار دهد. موشک هدف به هیچگونه سامانه فریب دهنده یا دیگر سامانه های پیچیده مجهز نبود که محتمل است سلاح رهگیر آمریکا در یک حمله واقعی به خاک آمریکا، با آن روبه رو گردد.

قرار بود این آزمایش در بهار گذشته اجرا گردد، اما به علت محدودیت های مرتبط با همه گیری ویروس کرونا، به تاخیر افتاد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پنتاگون از آزمایش جدیدترین سامانه دفاع موشکی خود اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنتاگون از آزمایش جدیدترین سامانه دفاع موشکی خود اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید