خبرنگاران حدود سه هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در مازندران پرداخت شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، ساری - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : پارسال 2 هزار و 818 میلیارد تومان تسهیلات ایجاد اشتغال از ردیف های مختلف به متقاضیان استان پرداخت شده است.

خبرنگاران حدود سه هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در مازندران پرداخت شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا ، حسن خیریانپور روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای اداری مازندران در سال 1400 که به صورت ترکیبی حضوری و ویدئوکنفرانسی در ساری برگزار گشت ، افزود: به رغم همه مسائل ، تنگناها و تحریم ها در سه حوزه صنعت گردشگری و کشاورزی اقدامات قابل توجهی طی سال گذشته عملیاتی شد.

وی با بیان این که در حوزه صنعت بویژه احیاء واحد های راکد تلاش های متعددی انجام شد که با برگزاری 77 جلسه و بیش از 600 مصوبه به بازگشت 79 واحد راکد به تولید انجامیده است، ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در سال 99 متوقف شدن فرایند تملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها بود به طوری تعداد واحدهای تولید تملیک شده بانک ها از 176 واحد به 57 واحد کاهش یافت .

معاون اقتصادی استاندار مازندران گفت : واحدهای ورشکسته یکی از دیگر مسائل صنعت استان بوده است که در سال گذشته با پیگیری و حمایت های ویژه دولت از 106واحد ورشکسته 21 واحد فعالیتشان از سر گرفته شد.

خیریانپور یکی دیگر از اقدامات را رسیدگی به مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برشمرد و گفت : با پیگیری در سال 99 و پرداخت پنج هزار میلیارد تومان این واحد ها به مرحله افتتاح رسیدند که از جمله انها شرکت آرین شیمی ، فرش ساوین ، پنیر کاله ، پایانه روماک گستر و 9 نیروگاه مقیاس کوچک بوده است.

وی پیگیری طرح های مهم پتروشیمی با 360 هزار تن ظرفیت پروپلین و 380 میلیون یورو سرمایه گذاری ، کارخانه نوآوری در حوزه شرکت دانش بنیان ، شهرک صنعتی هزار هکتاری در شرق استان و منطقه آزاد را از دیگر خدمات دولت در سال گذشته در استان مازندران معرفی کرد.

شکوفایی حوزه کشاورزی

معاون استاندار مازندران به اهمیت اجرای طرح های تفاهم نامه ای توسعه ای کارخانه سیلیوکن با 162میلیون دلار ، نمایشگاه تولید شهر فرش ، واحد شالیکوبی نمونه و بسته بندی برنج در جویبار در سال جاری اشاره کرد و گفت : کشاورزی از ظرفیت های مهم استان مازندران است که در این حوزه با مشخص اولویت در سال 1399 بسیاری از طرح ها محقق شد.

وی توضیح داد : توسعه کشت گلخانه ای با 52 هکتار ، طرح زراعت چوب در سطح چهار هزار هکتار به خاطر وجود 220 واحد سلولزی که نیاز به مواد اولیه چوب دارد تا با اجرای طرح تنفس جنگل با مشکل روبرو نشود از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد.

خیریانپور به اهمیت توسعه گیاهان دارویی به عنوان یکی دیگر ظرفیت های کشاورزی در مازندرا ن اشاره کرد و گفت: پارسال هزار هکتار با برداشت 2 هزار تن انواع گیاهان دارویی داشته ایم که فقط 800 هکتار آن سال گذشته به این عرصه ها اضافه شده است.

وی اصلاح نژاد دام ، تهیه وتولید ارقام مختلف نهال و بذور اصلاح شده ، احیاء آببندان ها با هدف توسعه کشاورزی ، شیلاتی و تامین آب را ازدیگر خدمات توسعه ای استان در بخش کشاورزی در سال 99 معرفی کرد.

معاون استاندار مازندران نقش توسعه مکانیزاسیون را در حوزه جهش تولید در بخش کشاورزی قابل توجه توصیف کرد و گفت: با حمایت دولیت یکهزار و 843 دستگاه نواع اداوات پیشرفته پارسال به ناوگان کشاورزی استان در استان اضافه شده است.

وی به انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان به مبلغ 400 میلیارد تومان در حوزه توسعه دامداری ،تفاهم نامه توسعه کشت و صنعت با شرکت شاهد در قالب 400 هکتار و پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال گذشته اشاره کرد و افزود : پارسال تولید ماهیان در قفس دریایی هم با 30 قفس و ظرفیت 700 تن تولید در استان محقق شد.

خیریانپور با اعلام این که پایانه شیلاتی مازندران با 200 میلیون دلار سرمایه گذاری در مرحله پیشرفت 90 درصدی قرار گرفته است ، گفت: به طور یقین این پایانه شیلاتی از مهم ترین طرح های توسعه ای بخش کشاورزی مازندران در سال جاری است.

گردشگری در اوج

وی عملکرد دولت در حوزه گردشگری مازندران در سال 1399 را هم تشریح کرد و گفت : هدف گذاری در بوم کردی سه هزار و 878 واحد برای یک دوره سه ساله از سال قبل شروع شده است ، ضمن این که مجوز 72 اسکله چند منطوره هم برای سواحل دریای خزر صادر گشت و همچنین زمینه شروع اجرای مجتمع تفریحی همراه با تله کابین با 1160 میلیارد تومان سرمایه گذاری در کلاردشت برای سال جاری مهیا شده است.

خیریانپور از احیای باغ 33 هکتاری نوشهر ، چشمه سورت ، طرح گردشگری دهکده رویایی آبشار در 30 هکتار با 20 میلیون دلار و 400 میلیارد تومان در آمل به عنوان دیگر دستاوردهای عملکرد دولت در سال 99 یاد کرد و افزود : طرح گردشگری ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو هم سال جاری همانند سال قبل مورد توجه است.

وی با اعلام این که احیای گردشگری آبی و پیرامونی عرصه های طبیعی سدهای مازندران نیز از سال گذشته شروع شد، گفت : فعال سازی دیپلماسی اقتصادی در حوزه حاشیه دریای خزر با مازندران نیز سال گذشته به درستی پیگیری شده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران نرخ اقتصادی سال گذشته استان را 44.7 درصد بیان نمود و گفت : سال جاری نیز در تداوم شعار سال جهش تولید به نام تولید ، پشتبانی ها و مانع زدایی ها نام گرفته که کمیته بررسی شعار سال در استان شکل گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حدود سه هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در مازندران پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود سه هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در مازندران پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید