جاذبه های گردشگری کشور تونس ، بخش دوم

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، کشور تونس در شمال قاره آفریقا قرار گرفته است و دارای سواحل بسیار درخشان و جذابی است. این کشور بعلاوه دارای آثار تاریخی به جای مانده از دوره رومی ها و بیزانس است. علاوه بر این، بناهای بسیاری با معماری اسلامی نیز می تواند در این سرزمین یافت. ناگفته نماند که تماشا غروب آفتاب بر روی شن های روان بیابان صحرا، از جمله بهترین جاذبه های این کشور به شمار می رود.

جاذبه های گردشگری کشور تونس ، بخش دوم

در ادامه با ما همراه باشید تا جاذبه های جهانگردی کشور تونس را به شما معرفی کنیم.

7- بولا رجیا

Bulla Regia ruins

کشور تونس، ویرانه های باستانی رومی بسیاری دارد اما ویرانه بولا رجیا در نزدیکی تابارکا، جالب توجه ترین و خارق العاده ترین مکان باستانی در کشور تونس به شمار می رود. در این مکان، ساکنین رومی از عهده آب و هوای خشن و گرم اینجا بر می آمدند. آنها ساختمان های ویلای خود را در زیر زمین می ساختند که همین سبب شده تا خانه ها به خوبی تا به امروز پا بر جا بماند. برای دوست داران و علاقه مندان به تاریخ، این مکان فرصت بسیار منحصربه فردی برای قدم زدن در میان خانه های حقیقی و واقعی رومیان است.

8- قیروان

Kairouan

شهر قیروان، دارای مساجد، مدارس و مقبره های فراوانی است و دارای بناهای تاریخی بی شماری است. این شهر به عنوان چهارمین شهر پر اهمیت برای مسلمانان به شمار می رود. معماری عربی در این مکان واقعا الهام بخش است و آسمان پر از مناره های باریک و گنبدهای حجیم است. بخش قدیمی شهر قیروان که دارای کوچه های باریک و هزارتو و خانه های رنگین است، بسیار نفس گیر و مجذوب نماینده است و هر جهانگرد و مسافری را در بهت و حیرت فرو می برد.

9- شهر سوس

View over the medina in Sousse

شهر سوس دارای استحکامات و بناهایی همانند ریبات و کاسبا است و مکان ایده آلی برای گردش مسافران و جهانگردان به شمار می رود. این بخش قدیمی و دوست داشتنی شهر دارای شبکه ای از خیابان ها و کوچه های هزارتو در کنار خانه های سفید رنگ است. این بخش قدیمی بعلاوه مکان بسیار خوبی برای خرید سوغاتی های دست ساز است. به دور از خیابان های بازار و غرفه های بسیار شلوغ، کوچه های بسیار آرام و خلوت قرار گرفته است که مکانی بسیار ایده آل برای تجربه زندگی محلی ساده و بی آلایش است.

10- چوت الجیرید

Chott el Djerid

این محوطه نمکی بسیار گسترده، در فاصله یک روزه از شهر بیابانی توزیور قرار گرفته است. این مکان، یک صحنه فرازمینی و متروک خلق نموده است که هر جهانگرد و مسافری را در بهت و حیرت فرو می برد و زیبایی و درخشش خود را به رخ می کشد. این چشم انداز بستگی به فصل دچار تغییر می گردد. در فصل تابستان، منظره ها اطراف چوت الجیرید پر از سراب های درخشانی است که در افق های دور دست دیده می گردد. در طی فصل زمستان، این منطقه معمولا پر از آب می گردد و یک دریاچه عجیبی را خلق می کند که پیرامون آن صحراهای خالی قرار گرفته است.

11- الحمامات

Hammamet

الحمامات، مکانی بسیار ایده آل برای ساحل است. این شهر در شبه جزیره کیپ بون در شما کشور تونس قرار گرفته است و مکانی عالی برای سپری کردن تعطیلات در سواحل به شمار می رود. خود شهر الحمامات، دارای ساختمان های سفید رنگ زیبایی است که در کنار دریای آبی و روشن قرار گرفته است و به مجذوب نمایندهیت دریای مدیترانه افزوده است و چشم انداز بی نظیری برای کسانی که برای آفتاب گرفتن به این ساحل آمده اند، ایجاد نموده است.

12- داگا

Roman ruins at Dougga

داگا در فاصله کوتاهی از مرکز کشور تونس یعنی شهر تونس قرار گرفته است و در شهر ساحلی و شمالی تابارکا قرار گرفته است. داگا یکی از مهم ترین مکان های باستانی رومی در شمال آفریقا به شمار می رود. این مکان باستانی به خوبی حفظ شده است و جهانگردان و مسافران زیادی برای تماشا آن به آنجا سفر می نمایند. این شهر باستانی برای اولین بار در قرن ششم پیش از میلاد شکل گرفته است و امروزه نیز دارای به جای مانده هایی از دوره های تاریخی مهمی همانند بربر، پانیک، رومی و بیزانس است.

منبع: فوت و فن / planetware.com

به "جاذبه های گردشگری کشور تونس ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری کشور تونس ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید