توسعه باتری خودرو که برای طی 1200 کیلومتر کافی است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا به نقل از رویترز، این استارت آپ 2 ساله آمریکایی تصمیم دارد پک های باتری با طیف مسافت طی شده مشابه را از اواخر 2023 میلادی شروع کند. چنین امکانی 2 برابر مسافتی است که بیشتر خودروهای برقی قادر به طی آن هستند.

توسعه باتری خودرو که برای طی 1200 کیلومتر کافی است

بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی وان در این باره می گوید: ما تصمیم داریم این باتری ها را در آمریکای شمالی بسازیم و معتقدیم ساخت آن به صرفه خواهد بود.

وان روی توسعه باتری هایی تمرکز نموده که قادر به طی مسافت طولانی تری است و از مواد ایمن تر با قابلیت حفظ محیط زیست استفاده می گردد. از سوی دیگر شرکت مذکور تصمیم دارد باتری هایی بسازد که قادر به ذخیره انرژی بیشتر در پکیجی کوچک تر و مقرون به صرفه تر هستند.

استارت آپ مذکور تصممی دارد نیکل و کبالت را بدون کاهش تراکم ذخیره انرژی باتری حذف کند. در حقیقت این شرکت تصمیم دارد ترکیب شیمیایی باتری و بعلاوه ساختار سلولی آن را طوری تغییر دهد که هر بار شارژ آن برای طی مسافت 1210 کیلومتر کافی باشد.

تست باتری وان در خودروی تسلا مدل اسی اجرا شده که با سرعت 55 مایل برساعت حرکت می کرد. این فرایند در استان میشیگان آمریکا و در اواخر دسامبر 2021 میلادی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه باتری خودرو که برای طی 1200 کیلومتر کافی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه باتری خودرو که برای طی 1200 کیلومتر کافی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید