تاکید جانسون بر مقابله با تجزیه طلبان، توافق برگزیت جمعه به رأی مجلس گذاشته می شود

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، فارس نوشت: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه گفت که اکثریت اعضای مجلس خواستار مقاومت با درخواست ها برای تجزیه بریتانیا هستند.

تاکید جانسون بر مقابله با تجزیه طلبان، توافق برگزیت جمعه به رأی مجلس گذاشته می شود

به نوشته خبرگزاری رویترز، این اظهارات جانسون در واکنش به درخواست نمایندگان ملی گرای اسکاتلند است که خواستار برگزاری یک همه پرسی استقلال دیگر هستند.

جانسون که در جمع اعضای مجلس صحبت می کرد، گفت: اغلب اعضای محترم در مجلس معتقدند که باید در برابر درخواست کسانی که خواستار تجزیه بریتانیا هستند مقاومت کرده و ما باید با احترام و مؤدبانه از این مشارکت و اتحاد دفاع کنیم.

این در حالی است که نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند دو روز پیش در تازه ترین اظهار نظر درباره انتخابات اخیر در بریتانیا و پیروزی بوریس جانسون گفت که امتناع از برگزاری همه پرسی دوم استقلال، سرانجام کار نخواهد بود و اسکاتلند نمی تواند برخلاف خواست خود در بریتانیا زندانی باشد.

حزب ملی اسکاتلند به رهبری استورجن با 47 کرسی اغلب کرسی های متعلق به اسکاتلند در مجلس انگلیس را به خود اختصاص داد اما حزب محافظه کار که مخالف برگزاری دومین همه پرسی استقلال است تنها 6 کرسی در مجلس دارد.

نخست وزیر انگلیس اعلام نمود که توافق جنجالی درباره چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا روز جمعه (29 آذر) به رأی نمایندگان مجلس عوام گذاشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از آن مجلس قرار است کار برگزیت را تمام کند و سپس به اولویت های مردم انگلیس بپردازد.

وی همچنین مطرح نمود که ترکیب مجلس جدید، نمایان گر پیشرفت قابل توجهی نسبت به مجلس قبلی در راستای اجرای برگزیت به شمار می رود و به گفته او، یکی از بهترین مجلس هایی است که این کشور در تاریخ خود مشاهده کرده است.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "تاکید جانسون بر مقابله با تجزیه طلبان، توافق برگزیت جمعه به رأی مجلس گذاشته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید جانسون بر مقابله با تجزیه طلبان، توافق برگزیت جمعه به رأی مجلس گذاشته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید