تاریخچه مک دونالد ، همبرگر با معروفیت جهانی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، شرکت مک دونالد یک شرکت فست فود آمریکایی است که در سال 1940 به عنوان یک رستوران از طریق ریچارد و موریس مک دونالد، در سن برناردینو، کالیفرنیا، ایالات متحده شروع به کار کرد. مک دونالد یکی از آمریکایی ترین برندهای های جهان است و در کنار برندهای معروفی چون کوکا کولا (KO)، میکی موس و یانکی ها قرار گرفته است.

تاریخچه مک دونالد ، همبرگر با معروفیت جهانی

مک دونالد با بیش از 30،000 رستوران در بیش از 100 کشور جهان، بدون شک پیروز ترین رستوران در کل جهان است. داستان مک دونالد با یک جایگاه کوچک هات داگ شروع شد.

تاسیس مک دونالد

برادران موریس و ریچارد مک دونالد اولین رستوران مک دونالد (MCD) - Get Report را در سال 1948 با تبدیل رستوران کباب پز خود به یک رستوران همبرگر و میلک شیک راه اندازی کردند. این رستوران که در سن برناردین، کالیفرنیا واقع شده، دومین فعالیت برادران در صنعت غذا بود. اولین آنها یک جایگاه هات داگ بود که این دو در نزدیکی پیست سانتا آنیتا داشتند.

فرایند کار مک دونالد به چه صورت است؟

مک دونالد اصلی بر روی همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده تمرکز کرده و آنها را به نصف قیمت و در نیمی از زمان رستوران های رقیب می فروشد. مک دونالد این کار را با تغییر روش کار فروشگاه همبرگر انجام داد. برادران مک دونالد به جای اعتماد به پیشخدمت ها، یک پیشخوان سلف سرویس نصب کردند.

آنها به جای پختن هر وعده غذایی متناسب با سفارش مشتری، زودتر همبرگرهای خود را تهیه کردند و غذا را زیر لامپ های حرارتی پرقدرت گرم نگه داشتند. ممکن است این امر را به عنوان طراحی اساسی رستوران فست فود مدرن تشخیص دهید، اما در آن زمان این امر به McDonalds برتری زیادی نسبت به رقبای سنتی خود داد. این قالب سرانجام برادران مک دونالد را مورد توجه فروشنده لوازم خانگی آشپزخانه ری کروک قرار داد که رستوران را تأمین می کرد.

کروک که تحت تأثیر مدل کسب و کار مک دونالد قرار گرفته بود، رستوران های مک دونالد را در سطح کشور خریداری کرد، اگرچه در آن زمان برادران از قبل کپی رایت تعداد کمی رستوران در آریزونا و کالیفرنیا را گرفته بودند. در سال 1955 کروک شرکت مک دونالد را تأسیس کرد و کروک اولین رستوران خود را در دس پلینز ، ایلینوی افتتاح کرد.

در حالی که موریس و ریچارد مک دونالد اولین رستوران و مدل کسب و کار خدمات غذایی آن را ایجاد کردند ، می توان گفت این کروک است که مک دونالد را تاسیس کرد ، همانطور که جهان امروزه آن را می شناسد. وی این رستوران را به سن برناردینو برد و آن را به بازار بزرگ تبدیل کرد.

تا سال 1961 ، کروک بانیان را به طور کامل خریداری کرد و خود شرکت را اداره کرد. مک دونالد در طول دهه های اول فعالیت خود برای ایجاد مدل تجاری و نام تجاری خود تلاش کرد. مک دونالد نزدیک به 70 سال است که به رشد سریع خود ادامه داده است و رستوران های تازه آن با سرعت پایدار افتتاح شده است.

خوشمزه ترین غذای مجارستان

11 غذای خوشمزه در اروپا

خوشمزه ترین دسرهای اروپا

منبع: ژیوار

به "تاریخچه مک دونالد ، همبرگر با معروفیت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه مک دونالد ، همبرگر با معروفیت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید