به صورت بوکس لرستان مشت نزنیم

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، خبرنگاران/لرستانورزش بوکس با شروع جنگ جهانی دوم در ایران مورد استقبال نهاده شد. در اسکله های جنوبی کشور، کارکنان کشتی های خارجی این ورزش را انجام می دادند و جوانان ایرانی با مشاهده بوکس به آن علاقه مند شدند و در سال 1321 این رشته در کشورمان رسمیت پیدا کرد که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حدود یک دهه در این رشته وقفه افتاد.

به صورت بوکس لرستان مشت نزنیم

بوکس در لرستان نیز حدود هفت دهه قدمت دارد و همیشه جزو رشته های پیروز استان بوده ولی در این مدت با مشکل های زیادی روبرو شده که مهم ترین آن نبود منابع اقتصادی و کمبود امکانات است.

بوکس لرستان در دهه 70 اوج گرفت و به قطب اول کشور تبدیل شد. زحمت کشان بوکس این پیروزیت را مرهون زحمات مرحوم ایرج ملک حسین پور مربی خوزستانی می دانند کسی که نقش زیادی در پیشرفت این رشته در لرستان داشته و خیلی از افتخارآفرینان آن موقع شاگرد وی بوده و همیشه از مرحوم ملک حسین پور به نیکی یاد می نمایند، چون در عرصه ورزش و زندگی شخصی خدمات شایانی به بوکسورهای لرستانی ارائه نموده است و سال های زیادی ما حرف اول بوکس را می زدیم.

اما در سه چهار سال گذشته افتخارآفرینان بوکس استان بنا به دلایلی که شاید مهم ترین آن بیکاری باشد از حضور در رقابت های بزرگ سالان قهرمانی کشور خودداری نموده و همین موضوع سبب شده که نتایج درخور شان بوکس لرستان حاصل نگردد.

آخرین قهرمانی لرستان در پیکارهای بزرگ سالان کشور سال 93 در بروجرد به دست آمده که با فاصله 18 امتیازی نسبت به تیم دوم حاصل شد و این فاصله امتیازی گویای قدرت لرستان است اما با وجود حواشی و بی توجهی دیگر شاهد چنین افتخاراتی نبوده ایم و دیگر جزو سه تیم اول قرار نگرفتیم و حتی سال 95 در صندلی بیست و ششم کشور ایستادیم که ضعیف ترین نتیجه تاریخ بوکس لرستان است.

ریاست هیأت بوکس لرستان در چند سال گذشته ثبات نداشته و به طور میانگین هر سال یک بار رئیس و سرپرست این هیأت تغییر نموده و در بعضی مواقع رئیس هیأت با برگزاری مجمع فوق العاده برکنار شده و تغییرات زیاد در رأس هیأت باعث درجا زدن این رشته شده است.

تغییرات پی درپی در رأس هیأت بوکس لرستان شرایط را برای خانواده این رشته سخت نموده و زحمت کشان بوکس همیشه از این موضوع گلایه دارند و آن را یکی از عوامل نتیجه نگرفتن عنوان می نمایند. از شواهد و قرائن پیداست که در سال ها اخیر هرگز رابطه حسنه ای بین هیأت با اهالی بوکس وجود نداشته و اتحاد در این رشته آن گونه که باید و شاید نبوده است.

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس مرداد 97 در مورد تغییرات زیاد در رأس هیأت لرستان طی چند سال اخیر گفت: من فکر می کنم خانواده بوکس لرستان باید جلساتی را با هم برگزار نموده و مسائل شخصی را کنار بگذارند. در این چند سال روسای این هیأت به چهار سال نرسیده و تعویض شدند و به همین علت شرایط یکی از قطب های بوکس ایران این چنین است.

خرداد ماه سال جاری شهریار رحمانی به عنوان رئیس هیأت بوکس لرستان انتخاب شد، وی که از افتخارآفرینان این رشته است توانسته موافقان و مخالفان را دور هم جمع کند و اتحاد و همدلی ایجاد نموده و در این مدت پیروزیت هایی در رده های پایه کسب شده؛ تیم های نوجوانان و جوانان لرستان در رقابت های قهرمانی کشور عناوین دوم و سوم را کسب نموده اند. تیم استعدادهای برتر لرستان مقام سوم کشور را به دست آورد و با چهار بوکسور در انتخابی تیم ملی امید شرکت کردیم که همگی به تیم ملی راه یافتند.

هر چند بعضی کارشناسان معتقدند با این نتایج بوکس لرستان می تواند به صندلی واقعی اش برگردد اما هفته آخر ماه جاری باید در رقابت های قهرمانی بزرگ سالان کشور شرکت کنیم که عیار بوکس لرستان تا حدود زیادی معین می گردد.

رئیس هیأت بوکس لرستان در حال حاضر به عنوان دبیر فدراسیون نیز فعالیت می نماید که این موضوع می تواند در احقاق حق اهالی این رشته در لرستان یاری شایانی کند چراکه همیشه از حق خوری ها گلایه نموده اند.

بوکس لرستان در حال حاضر شرایط نسبتاً خوبی دارد و انتظار می رود این شرایط ادامه داشته باشد تا بار دیگر به قطب کشور تبدیل شویم نه اینکه با ایجاد حواشی با دست های خودمان بوکس لرستان را ناک اوت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "به صورت بوکس لرستان مشت نزنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به صورت بوکس لرستان مشت نزنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید