برای سفر های نوروزی باید در سامانه ای ثبت نام کنیم؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نحوه فعالیت سامانه ایران من در زمینه کنترل تردد ها و سفر های نوروزی توضیح داد.

برای سفر های نوروزی باید در سامانه ای ثبت نام کنیم؟

به گزارش ایسنا، دکتر عباس شیراوژن درباره نحوه فعالیت سامانه ایران من برای رصد سفر های نوروزی، گفت: اصلا اینطور نیست که قرار باشد مردم برای سفر، در سامانه یا سایتی ثبت نام کنند و نیازی به ثبت نام مردم وجود ندارد.

وی در عین حال تاکید کرد: مردم واکسیناسیون شان را سر موعد و زمان معین شده انجام دهند. در مورد سفر ها نیز به طور سیستمی کد ملی که به پلاک خودرو متصل است، از طریق دوربین ها استعلام می شود. اگر افراد واکسیناسیون شان را انجام داده باشند، هیچ مسئله ای برای تردد ندارند. به این صورت که افراد یا دز سوم شان را تزریق کرده باشند یا از تزریق دز دوم شان بیش از سه ماه یا 100 روز نگذشته باشد و فاصله تزریق دز دوم کمتر از 100 روز با زمان انجام تردد و سفر باشد.

شیراوژن ادامه داد: در عین حال امروز امکان دیگری هم فراهم شد که البته باید قطعی و ابلاغ شود، مبنی بر اینکه اگر افراد تست منفی PCR هم طی 72 ساعت قبل از انجام سفر داشتند، مسئله ای برای تردد نداشته باشند.

وی تاکید کرد: اصلا نیاز نیست که مردم در سامانه یا سایتی ثبت نام کنند.

شیراوژن گفت: بنابراین افراد یا باید سه دز واکسن تزریق کرده باشند یا اینکه فاصله زمانی تزریق دز دوم شان با زمان مسافرت، کمتر از سه ماه یا 100 روز باشد.

گفتنی است؛ پیش از این دکتر علیرضا زالی - فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از الزام ثبت پلاک مسافران نوروزی در سامانه ایران من خبر داده بود که این خبر از سوی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا رد شد.

منبع: فرارو

به "برای سفر های نوروزی باید در سامانه ای ثبت نام کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر های نوروزی باید در سامانه ای ثبت نام کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید