ایران، در جایگاه نخست پیشگیری و کنترل آلودگی های دریایی در منطقه

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، معاون محیط دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در منطقه حاشیه دریای خزر، خلیج فارس و عمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست پیشگیری، مقابله و کنترل آلودگی های دریایی را دارند.

ایران، در جایگاه نخست پیشگیری و کنترل آلودگی های دریایی در منطقه

به گزارش وبلاگ سطح دیتا از خرمشهر، پروین فرشچی شامگاه دوشنبه در حاشیه حضور در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به مناسبت هفته ملی دریانوردی در جمع وبلاگ سطح دیتا، گفت: در راستای اجرای برنامه های پیش بینی شده در سازمان حفاظت محیط زیست برای هفته ملی دریانوردی بازدیدی از وضعیت تجهیزات پیش گیری و مقابله با آلودگی نفتی بازدید کردیم.

وی اضافه نمود: بنادر و دریانوردی متولی اصلی پیشگیری، کنترل و مقابله با آلودگی های نفتی در کشور است که در دهه اخیر گام های مؤثری برای تجهیز آن برداشته شد.

معاون محیط دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با عنوان اینکه بنادر کشور مجهز به امکانات پیشگیری، کنترل و مقابله با آلودگی هستند، خاطرنشان کرد: بنادر کشور نسبت به اجرای ضمایم 6گانه کنوانسیون بین المللی مارپل برای مقابله با آلودگی هایی مانند نفتی، فاضلاب، زباله های دریایی و دیگر مسائل دریانوردی وظیفه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه حاشیه دریای خزر، خلیج فارس و عمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست مقابله و کنترل آلودگی های نفتی رادارند.

فرشچی گفت: با توجه به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست تعامل و فعالیت های مشترک بسیار خوبی با بنادر و دریانوردی در بخش های مختلف و در برنامه های منطقه ای همکاری داریم.

وی با عنوان اینکه برگزاری جشن و نشست با ارگان های مختلف دریایی کشور بی سابقه و برای نخستین بار اتفاق می افتد، اضافه نمود: 8مهرماه به عنوان روز جهانی دریانوردی با شعار آموزش، ترویج دریانوردی و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جوامع بین المللی است.

معاون محیط دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این اقدامات در فعال و پررنگ کردن حضور ایران در منطقه مؤثر است.

وی مطرح نمود: در برنامه ششم توسعه برای نخستین بار مسائل مربوط به حفاظت محیط زیست دریایی، صنایع دریایی، توسعه صنایع و فن آوری های دریایی مطرح می شود و امیدواریم در کنار حفاظت محیط زیست طرح های توسعه دریایی را داشته باشیم.

منبع: تسنیم

به "ایران، در جایگاه نخست پیشگیری و کنترل آلودگی های دریایی در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، در جایگاه نخست پیشگیری و کنترل آلودگی های دریایی در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید