امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق جسورانه سپهر یکم و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، خبرگزاری مهر/ براساس اخبار واصله، امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق جسورانه سپهر یکم و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی صورت پذیرفت.

امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق جسورانه سپهر یکم و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی

در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: همواره خانواده سالم الگوی پیشرفت ما بوده است. شاخص های توسعه غربی نسخه ای برای ما نیستند. همواره در پی آن بودم که شاخص های بومی پیشرفت را به خصوص در حوزه خانواده پیدا کنم. فکر میکردم خانواده سالم خانواده ای است که بتواند به چرخه فراوری یاری کند.

جلالی با تاکید بر اینکه صنایع دستی موجب استحکام خانواده است، گفت: صنایع دستی شکل دهنده رفتار و متضمن سلامت نیز هست. بعلاوه صنایع دستی در زنجیره ارزش از لحظه خلق ایده تا لحظه مصرف به یاری احتیاج دارد و باید در این زنجیره حمایت ها را معنا دهیم. صنایع دستی حاصل سلیقه بوده و اگر محصولی خلق شده نتیجه کوشش ایرانی ها بوده که آن هم مبتنی بر فرهنگ و ریشه های قدیمی است. صنایع دستی به نوع تازهی از سرمایه گذاری احتیاج دارد. صندوق های جسورانه می توانند یکی از حمایت نمایندگان از صنایع دستی باشند. باید بتوانیم صنایع دستی را بروز نموده و نگاه تازه ای به آن داشته باشیم.

معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه نباید به صنایع دستی به عنوان یک عنصر تضمینی، غیرمصرفی یا هنری نگاه کنیم که نتوانیم در نهایت از آن فراوری انبوه داشته باشیم، گفت: در حال حاضر 90 درصد فراوری نمایندگان صنایع دستی بانوان هستند.

در ادامه حسن پناهی، مدیر سرمایه گذاری صندوق جسورانه سپهر یکم گفت: این صندوق ها نسل تازهی از صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر در شرکت های دانش بنیان هستند که 10 سالی از تأسیس آن میگذرد. در نسل قبلی آنها، نتایج مورد نظر بدست نیامد اما در دوره تازه قرار است به صورت جدی تر کار کند. این صندوق سهامدارانی دارد که در نظر داریم با یاری آنها در حوزه صنایع خلاق کار کنیم. بعلاوه در حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز سرمایه گذاری خواهیم کرد. مجموعه سلام اولین شرکت در حوزه صنایع دستی است که کار را در این حوزه با آن آغاز کردیم و 8 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شرکت انجام دادیم. در آینده نیز با شرکت های دیگری در حوزه صنایع دستی و گردشگری کار می کنیم.

صمیمی، نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یکی از سهامداران صندوق جسورانه سپهر یکم گفت: این صندوق ها قرار است صرفاً سرمایه گذاری نمایند و برترین ابزارها برای تأمین اقتصادی هستند. اگر قرار باشد وام بدهیم افراد را بدهکار نموده ایم. خوبی این مدل آن است که سرمایه گذار پول می آورد و با هنرمند شرکت می گردد. اگر هنرمند پیروز شد هم سرمایه گذار سود می برد و هم هنرمند و هر ضرر کرد هر دو متضرر می شوند.

محمد حسین احمدی، مدیرعامل مجموعه فرهنگی سلام نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های این مؤسسه داد و گفت: یکی از برنامه های آینده ما ایجاد مجتمع کارگاهی و دهکده گردشگری و صنایع دستی بود که در حال حاضر بلاتکلیف مانده است.

منبع: همگردی

به "امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق جسورانه سپهر یکم و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق جسورانه سپهر یکم و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید