اسپیس ایکس محموله دروازه ناسا را ارسال می نماید

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، ناسا شرکت خصوصی اسپیس ایکس را به عنوان شریک اصلی خود برای ارائه تدارکات به دروازه قمری انتخاب کرد.

اسپیس ایکس محموله دروازه ناسا را ارسال می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ سطح دیتا به نقل از شینهوا، ناسا شرکت خصوصی اسپیس ایکس را به عنوان شریک اصلی خود برای ارائه تدارکات به دروازه قمری انتخاب کرد.

برهمین اساس، ناسا با شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی دروازه (Gateway) که قرار است برای پروژه بازگشت به ماه و سفر به مریخ موسوم به آرتمیس راه اندازی گردد، قرارداد بست.

ایستگاه فضایی دروازه برای برنامه آرتمیس که برای بازگشت فضانوردان آمریکایی به سطح ماه و حضور مداوم و پایدار در آن طراحی شده است، استفاده خواهد شد.

طبق جدیدترین برنامه سازمان فضایی آمریکا، ناسا شرکت فضایی اسپیس ایکس را به عنوان نخستین تأمین کننده تجاری برای تحویل بار، آزمایش و سایر تجهیزات به گیت آژانس در مدار قمری انتخاب نموده است.

این قرارداد یک گام مهم به جلو برای برنامه آرتمیس ناساست که تا سال 2024 نخستین زن دنیا را به همراه تعدادی فضانورد مرد روی ماه فرود می آورد و یک حضور قمری پایدار انسانی را بنا می نماید.

در ماه، ناسا و شرکای آن تجربه لازم برای مأموریت به مریخ و حضور انسان در سیاره سرخ را به دست می آورند.

به گفته ناسا، اسپیس ایکس وسایل و تجهیزات مورد نیاز و سایر مواردی که خدمه ممکن است به آن در گیت و در طول سفرهای خود در سطح قمری نیاز داشته باشند را به دروازه ارسال می نماید.

ناسا به همین دلیل چندین مأموریت ارسال محموله به دروازه را پیش بینی نموده است که بین شش ماه تا یک سال در آنجا باقی می مانند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "اسپیس ایکس محموله دروازه ناسا را ارسال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس محموله دروازه ناسا را ارسال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید