استرالیا بخاطر اصرار آمریکا بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا مستأصل شده است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، منابع استرالیایی می گویند که دولت این کشور از به حاشیه رانده شدن پیشنهادش برای تحقیقات بین المللی درباره منشأ شیوع ویروس کرونا در چین از طریق ادعای آمریکا درباره آزمایشگاهی بودن آن، مستاصل شده است.

استرالیا بخاطر اصرار آمریکا بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا مستأصل شده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سطح دیتا، در حالی که اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا و دیگر متحدان آمریکا بار ها ادعای مقامات این کشور مبنی بر مهندسی شدن ویروس کووید19 در آزمایشگاه های چین را رد نموده اند، اما اصرار واشنگتن بر این مدعا باعث استیصال کانبرا شده است.

منابع دولتی، دیپلماتیک و اطلاعاتی استرالیا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفتند که مقام های دولتی این کشور از اینکه کوشش هایشان برای شروع تحقیقات بین المللی درباره منشأ شیوع ویروس کرونا در چین توسط ادعا های کاخ سفید برای ربط دادن آن به آزمایشگاه ووهان تضعیف شده، ناخشنود هستند.

بر این اساس، منابع مذکور که خواستند نامشان فاش نشود، می گویند حمله واشنگتن به چین با این ادعا، باعث شده پکن فضایی پیدا کند تا درخواست استرالیا برای تحقیقات بین المللی را بخشی از دستورکار آمریکا جهت مقصر معرفی کردن این کشور در شیوع ویروس کرونا نشان دهد.

به نوشته رویترز، یک منبع دولتی می گوید مقام های استرالیایی به سختی کوشش می نمایند تا درخواست برای تحقیق را به نوعی روشن فکرانه و جهانی نشان دهند، اما رویکرد آمریکا برای گرفتار کردن چین هیچ کمکی به آن ها ننموده است.

وزارت خارجه چین در واکنش به درخواست استرالیا برای تحقیقات بین المللی، اعلام نموده این خواسته مبنای سیاسی داشته و کانبرا باید دست از تعصبات ایدئولوژیک بردارد.

مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده طی هفته های اخیر بار ها مدعی شده که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

با این حال، سرویس اطلاعات فدرال آلمان روز آدینه در واکنش به این ادعای آمریکایی ها گفت اتهام زنی های آن ها کوششی برای منحرف کردن توجهات از شکست دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، در مهار کردن شیوع ویروس کرونا در این کشور است.

موریسون در واکنش چند باره به ادعا های پامپئو، گفته بود محتمل ترین منشأ شیوع ویروس کووید19، بازار فروش مواد غذایی زنده در چین است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استرالیا بخاطر اصرار آمریکا بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا مستأصل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا بخاطر اصرار آمریکا بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا مستأصل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید