ارائه راهکارهای علمی برای افزایش بهره وری از تجهیزات سرمایه ای

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، تهران (پانا) - دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات با اشاره به اهمیت موضوع نگهداری و تعمیرات در شرایط تحریم گفت این موضوع دارای ابعاد گسترده است و شامل همه زیرساخت های کشور مانند حوزه حمل و نقل و نگهداری از اتوبوس، هواپیما، پل ها، سازه ها و غیره است.

ارائه راهکارهای علمی برای افزایش بهره وری از تجهیزات سرمایه ای

محمد ریاحی، دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات در آستانه برگزاری این رویداد که در روزهای 21 و 22 دی ماه برگزار می شود، گفت: نگهداری و تعمیرات یا همان موضوع نگاه داشت مسئله بسیار جدی و حائز اهمیت در بسیاری از کشورهای دنیا محسوب می شود چرا که سرمایه گذاری عمده در کشورها و جوامع از یک عدد بالایی در مقایسه با ثروت های ملی، ثروت های جامعه و خانواده قلمداد می شود.

وی اضافه نمود: همانطور که حفظ و نگهداری وسایل منزل به دلیل اینکه وسایل سرمایه محسوب می شوند حائز اهمیت است نگهداشت سرمایه های کلان و به عبارتی وسایل سرمایه ای در کشور هم نکته قابل تأمل و مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز در کشور ما به مبحث نگهداری و تعمیرات تجهیزات به عنوان سرمایه توجه نشده است، گفت: مدیریت حفاظت فیزیکی در کشور بسیار ضعیف بوده و این حفاظت فیزیکی از تجهیزات دارای ابعاد گسترده ای اعم از نفت و گاز و پتروشیمی، دفاعی، حمل و نقل، زیرساخت، صنایع معدنی، فولاد، نیروگاه، سازه ها و سایر سرمایه های فیزیکی است و اصلی ترین اقدام در این مورد آموزش عمومی چه ازطریق رسانه ها و چه از طریق دانشگاه ها است.

ریاحی با تاکید بر اینکه اگر حفاظت و نگهداری از تجهیزات سرمایه ای مد نظر قرار نگیرد و مورد توجه ویژه نباشد هزینه های بالایی برای کشور ایجاد می شود، گفت: بر همین اساس است که بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی در حوزه نگهداری و تعمیرات در زمینه کارهای دانشگاهی اقدامات بسیار جدی انجام داده اند و در کشور ما نیز به عنوان یک رشته مطرح دانشگاهی بهتر أست مورد توجه واقع شود.

دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات شرح داد: توجه به موضوع نگهداری و حفظ تجهیزات سبب حداکثر بهره برداری مفید از سرمایه های فیزیکی کشور می شود.

وی یادآورشد: این موضوع دارای ابعاد گسترده است و شامل موضوعاتی همچون حوزه صنعت، زیرساخت و حمل و نقل مانند نگهداری از تجهیزات وماشین آلات صنعتی ،اتوبوس، هواپیما، پل ها، سازه ها و همه دارایی های فیزیکی کشور است.

ریاحی گفت: متاسفانه شاید تا به امروز 5 تا 10 درصد به موضوع نگهداری دارایی های فیزیکی در کشور توجه شده و این در حالی است که به طور میانه 10 تا 20 سال باید یک دارایی فیزیکی قابل استفاده باشد و این نکته نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ اکنون که در شرایط تحریم و مسائل اقتصادی قرار داریم اهمیت توجه به مبحث نگهداری و تعمیرات بسیار مهم است و باید رویکرد جدی نسبت به این مسأله داشت.

به گزارش انجمن نگهداری و تعمیرات ایران که تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند، دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات با اشاره به موضوعات این رویداد که با همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد، گفت: در کنفرانس امسال جدیدترین دستاوردها و مباحث روز حوزه نگهداری و تعمیرات با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی، کارشناسان و دانشگاهیان مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد گرفت و از همه صاحب نظران دعوت می شود تا با حضور خود در این رویداد بزرگ علمی و تخصصی یاری رسان ما در پیشرفت هرچه بهتر این حوزه علم و دانش باشند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ارائه راهکارهای علمی برای افزایش بهره وری از تجهیزات سرمایه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه راهکارهای علمی برای افزایش بهره وری از تجهیزات سرمایه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید