استارتاپ

کسب و کار نو و متفاوت بیل گیتس

الکترا، استارت آپ مورد حمایت بیل گیتس و آمازون، اولین کارخانه فراوری فولاد خود را در ایالات متحده راه اندازی نموده است. کارخانه آزمایشی کلرادو با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، فولاد فراوری می نماید.

11 فروردین 1403

خودروهای برقی می توانند در حال حرکت شارژ شوند؟

شارژ خودروهای برقی در حین حرکت، می تواند خیال رانندگان را از بابت تخلیه احتمالی باتری و ماندن در جاده، راحت کند؛ چیزی که بر محبوبیت این وسایل نقلیه می افزاید. اما آیا چنین امکانی وجود دارد؟

26 دی 1401

میل به مهاجرت در گروه های مختلف دانشگاهی

ب-ه گزارش خبرنگاران، آنالیز های اخیر نشان می دهد حدود 40 درصد از اساتید، دانشجویان، محققان، پزشکان، پرستاران و فعالان استارتاپی میل به مهاجرت دارند که بیشتر آن ها مسائل کشور را از دلایل عمده مهاجرت خود عنوان نموده اند.

18 تیر 1401

توسعه باتری خودرو که برای طی 1200 کیلومتر کافی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این استارت آپ 2 ساله آمریکایی تصمیم دارد پک های باتری با طیف مسافت طی شده مشابه را از اواخر 2023 میلادی شروع کند. چنین امکانی 2 برابر مسافتی است که بیشتر خودروهای برقی قادر به طی آن هستند.

28 بهمن 1400

با اپلیکیشن های غیر متمرکز (Dapps) آشنا شوید

فناوری بلاک چین یکی از اصلی ترین و بهترین فناوری ها است که بر جهان تاثیر زیادی گذاشته است. مهم ترین کاربردهای این فناوری در عرصه ارزهای دیجیتال نمایان می گردد که با ورود بیت کوین به جهان معرفی گردید.

27 شهریور 1400

تحول در فناوری اطلاعات با همگرایی سه قوه ممکن می گردد

تهران (پانا) - به تازگی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ویدیو کنفرانسی که با مدیران کل ارتباطات استان داشته است در بخشی از سخنانش گفت: اگر همه انرژی های کشور در بخش حاکمیتی یکجا در حوزه فاوا تمرکز یابد و یک همگرایی شکل بگیرد، می توانیم در...

21 شهریور 1400

لزوم توجه دولت آینده به حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از لزوم توجه جدی دولت آینده به فعالیت شرکت های دانش بنیان و تامین منابع مالی برای آن ها خبر داد.

7 شهریور 1400

عملکرد معاونت علمی در 8 سال فرهنگ سازی حوزه فناوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شعار رفتن از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان در حالی به خاتمه کار خود رسیده است که تعداد شرکت های دانش بنیان به بیش از 5700 شرکت رسیده و درآمد این شرکت ها در سال گذشته به بیش از 150 هزار میلیارد تومان رسیده و 83 شرکت استارت...

29 فروردین 1400

حمایت از زیرساخت های آموزش آنلاین، شناسایی ظرفیت های استارت آپی

به گزارش خبرنگاران، برگزاری آنلاین کلاس های درس در ایران یکی از تجربیات جدید و شاید مورد نیازی است که این روزها در شرایط بحرانی کرونا مورد استفاده قرار گرفته است. آموزشی که در سال های تحصیلی آینده و در تعطیلات ناخواسته ای که پیش می آید، به کار خواهد آمد...

23 خرداد 1399

تصاویری از طرح اولیه یک موتورسیکلت پرنده

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک استارت آپ در لس آنجلس 2 میلیون سرمایه جمع آوری کرده تا نمونه اولیه یک موتور سیکلت پرنده را بسازد.

19 دی 1398