4000 روستا فاقد ارتباطات و 3600 روستا با ارتباط ناقص داریم

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، عیسی زارع پور در اینستاگرام نوشت: وقتی در مجلس شورای اسلامی و در محضر نمایندگان مردم قول دادم که تا انتها سال 1401 تمام روستاهای کشور (البته روستاهای بالای 20 خانوار) به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد، تصورم این بود که بر اساس گزارش های موجود حدود 4 هزار روستا از میان بیش از 40 هزار روستا هنوز فاقد ارتباط هستند یا ارتباط بی کیفیت دارند.

4000 روستا فاقد ارتباطات و 3600 روستا با ارتباط ناقص داریم

وی ادامه داد: اما با آنالیز دقیق تر روشن شد که حدود 7600 روستا (4000 روستای فاقد هرگونه ارتباطات و 3600 روستای با ارتباط ناقص یا بدون کیفیت) هستند. این روستاها هم عمدتاً در منطقه ها دور و صعب العبور قرار دارند که هزینه و زحمت برقراری ارتباطات در آنها چند برابر حالت عادی است.

زارع پور گفت: با این همه، برای تکمیل ارتباطات تمام روستاهای کشورمان تا انتها 1401 مصمم هستیم و پیشرفت این پروژه را به صورت دوره ای به اطلاع مردم عزیزمان می رسانیم.

وزیر ارتباطات اعلام نمود: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تا کنون با کوشش و پیگیری شبانه روزی همکارانم 626 روستا به شبکه ارتباطی متصل شده اند و این کوشش با اتصال 640 روستای دیگر تا انتها سال ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، در طول یک هفته گذشته، 33 روستا در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، سیستان و بلوچستان، کرمان و اردبیل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند. سرعت کار با تأمین تجهیزات و اعتبارات لازم انشالله بیشتر هم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "4000 روستا فاقد ارتباطات و 3600 روستا با ارتباط ناقص داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4000 روستا فاقد ارتباطات و 3600 روستا با ارتباط ناقص داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید