2 طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی و ژله ساده و شکلاتی کافی شاپی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، دسر پاناکوتا با بستنی هم ظاهر زیبا و هم طعم جذابی دارد. این دسر با مواد ساده ای که شامل بستنی، ژله و خامه می شوند، درست می گردد و بافت بسیار لطیفی دارد. ضمناً برای تهیه آن نیازی به فر هم نیست و جزو دسر های یخچالی است. در این مقاله از در آموزش طرز تهیه دسر پاناکوتا بستنی به دو روش ساده و شکلاتی می پردازیم.

2 طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی و ژله ساده و شکلاتی کافی شاپی

دسر پاناکوتا با بستنی وانیلی ساده

زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

زمان آماده سازی دسر پاناکوتا بستنی: 2 ساعت

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا بستنی وانیلی

ژله با طعم دلخواه: 1 بسته

آب جوش: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

شیر: 2 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 6 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: 100 گرم

مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله بستنی

پاناکوتا در اصل یک دسر مجلسی برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. برای درست کردن دسر پاناکوتا بستنی، ابتدا باید لایه مربوط به ژله در قالب بریزید، در حدی که 1/3 قالب پر گردد، سپس لایه دوم را که شامل شیر و دیگر مواد پاناکوتا است، اضافه کنید. برای آموزش و جزییات روش تهیه این دسر خوشمزه، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: ژله را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بستنی پاناکوتا ساده، بستنی را از فریزر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا نرم گردد. سپس یک بسته ژله را در یک کاسه بریزید و روی آن را به میزان 1/5 لیوان آب جوش بریزید. مواد را هم بزنید تا دانه های ژله در آب جوش حل گردد. ظرف را روی حرارت غیرمستقیم (روی بخار آب) بگذارید تا ژله، و شفاف گردد.

در طعم های مختلف و را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله دوم: ژله و بستنی را مخلوط کنید

بعد از اینکه دانه های ژله روی حرارت غیر مستقیم، ذوب شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید. کاسه را کنار بگذارید تا ژله سرد و همدما با محیط گردد. وقتی دمای ژله کم شد، بستنی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

یک قالب را انتخاب کنید که عمق آن زیاد باشد و دیواره های داخلی آن را با کمی روغن چرب کنید. اگر قالبتان سیلیکونی است، احتیاجی به چرب کردن نیست. سپس مایه ژله بستنی را در آن بریزید و در یخچال بگذارید.

مرحله سوم: بقیه مواد دسر را آماده کنید

اجازه دهید به مدت 30 دقیقه، مایه ژله در یخچال بماند تا خودش را بگیرد و سفت گردد. در این فاصله، شیر و شکر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر آغاز به گرم شدن و جوشیدن کند و دانه های شکر در آن حل شوند.

و را می توانید به صورت تلفنی یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای سفارش دهید یا به صورت حضوری بخرید.

مرحله چهارم: مواد را با هم مخلوط کنید

در یک کاسه جدا هم ژلاتین را در 1/4 لیوان آب جوش حل کنید تا شفاف گردد. ژلاتین را هم روی حرارت غیرمستقیم، بن ماری کنید. 5 دقیقه کافی است. بعد از اینکه شکر و شیر حل شدند و ژلاتین هم بن ماری شده، همه را از روی حرارت بردارید تا سرد شوند و به دمای محیط برسند. سپس ژلاتین را به مخلوط شیر اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم: مواد را به قالب اضافه کنید

بعد از 30 دقیقه که ژله نیم بند شد و مایه شیر و شکر و ژلاتین، از دما افتادند، قالب را از یخچال بیرون بیاورید و لایه شیر و شکر را به آن اضافه کنید. دوباره قالب را به یخچال برگردانید و به مدت 2 ساعت صبر کنید تا دسر پاناکوتا با بستنی آماده گردد.

برای سرو، قالب را در ظرف مخصوص سرو برگردانید و روی آن را با خامه تزیین و سرو کنید. برای خرید می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای ، به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی ساده و دو رنگ

دسر پاناکوتا شکلاتی با بستنی شکلاتی

زمان آماده سازی مواد: 45 دقیقه

زمان آماده سازی دسر پاناکوتا با بستنی شکلاتی: 2 ساعت

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا بستنی

شیر: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی کاکائویی یا شکلاتی: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

خامه صبحانه: 2 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

ژله آلوئه ورا (یا طعم دلخواه): 5 قاشق غذاخوری

شکر: 4 قاشق غذاخوری

وانیل: نوک قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا بستنی شکلاتی

برای کسانی که عاشق طعم شکلات هستند، دسر پاناکوتا شکلاتی با بستنی شکلاتی، یکی از برترین گزینه های دسر است. این دسر نه احتیاج به فر دارد و نه همزن لازم خواهید داشت. مراحل تهیه آن هم، کمی با دسر قبل فرق دارد. این دسر خوشمزه را به روش زیر، می توانید در خانه تهیه و سرو کنید.

مرحله اول: ژلاتین و ژله را آماده کنید

در ابتدای تهیه دسر پاناکوتا با بستنی شکلاتی، بستنی را بیرون بگذارید تا نرم گردد. سپس پودر ژلاتین را در یک کاسه بریزید و به آن به میزان 1/4 لیوان آب سرد یا جوش اضافه کنید. ژلاتین را روی حرارت غیرمستقیم بن ماری کنید تا شفاف گردد.

شیر و شکر را هم در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. ژله را هم در یک ظرف با آب جوش حل کنید و اجازه دهید بن ماری و دانه های ژله حل گردد. وقتی هر دو آماده شدند، آنها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شوند.

مرحله دوم: خامه را اضافه کنید

خامه را در یک کاسه بریزید و اگر همزن برقی ندارید، با همزن دستی یا چنگال آن را هم بزنید تا کمی باز گردد. سپس خامه را به شیر بیفزایید. قبل از این که شیر بجوشد، این کار را انجام دهید و وانیل را هم به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: پودر کاکائو را اضافه کنید

برای این که کاکائو در شیر، گلوله گلوله نگردد، در یک کاسه، پودر کاکائو را بریزید و به میزان چند قاشق از شیر را به آن بیفزایید. شیر و پودر کاکائو را مخلوط و بعد به شیر اضافه کنید. با کیفیت بالا را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای ، به راحتی با تلفن یا اینترنتی، سفارش دهید یا به صورت حضوری، بخرید.

مرحله چهارم: سایر مواد دسر را اضافه کنید

بعد از اینکه ژلاتین و پودر کاکائو را اضافه کنید، قابلمه را از روی حرارت بردارید. بستنی را که به دمای محیط رسیده و نرم شده، به مایه پاناکوتا اضافه کنید و هم بزنید. ژله را هم که به دمای محیط رسیده و سرد شده، به مواد اضافه کنید. همه مواد پاناکوتا را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله پنجم: قالب را در یخچال بگذارید

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی شکلاتی، یک قالب را چرب کنید و مواد دسر را در آن بریزید. قالب را در یخچال بگذارید و اجازه دهید مایه پاناکوتا بستنی شکلاتی با ژله، به مدت 2 ساعت بماند تا سفت گردد و خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن، قالب را در ظرف سرو برگردانید و آن را تزیین و سرو کنید.

سوالات متداول

ژله پاناکوتا چیست؟

پاناکوتا (panna cotta)، یک دسر مشهور ایتالیایی است که با شیر، شکر، خامه و ژلاتین در طعم های مختلف در قالب تهیه می گردد. واژه پاناکوتا در زبان ایتالیایی به معنی خامه پخته شده است و این دسر در دسته پودینگ ها قرار می گیرد.

خامه پاناکوتا معمولا با قهوه، وانیل، شکلات، زعفران و دیگر انواع افزودنی ها طعم دار می گردد. در اصل پاناکوتا دسری است که معمولا به صورت یک نفره سرو می گردد و شما می توانید آن را در ظرف های شیشه ای درست کنید یا از قالب در ظرف سرو برگردانید و آن را سرو کنید.

طرز تهیه پاناکوتا با ژله چگونه است؟

طرز تهیه انواع پاناکوتا یکسان است و پاناکوتاهای مختلف با افزودن طعم دهنده های مختلف، بستنی، میوه ها یا ژله ها درست می شوند. در این دسر، می توانید از ژله ها با طعم های متفاوت مثل موز، بلوبری، آلوئه ورا و … بهره ببرید. از دستور های بالا برای تهیه دسر پاناکوتا با بستنی و ژله می توانید یاری بگیرید.

منبع: افق کوروش

به "2 طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی و ژله ساده و شکلاتی کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی و ژله ساده و شکلاتی کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید