10 تفریح آبی قشم که در سفر به این جزیره نباید آنها را از دست بدهید!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سرگرمیات آبی قشم را نمی توان نادیده گرفت. در سفر به جزایر جنوبی کشور یکی از سرگرمی هایی که باید در کنار دیگر سرگرمیات و جاذبه های گردشگری به آن توجهی خاص و ویژه داشت، سرگرمیات آبی است که در کنار ماهی ها، دلفین ها، مرجان ها و سایر مجذوب کنندهیت های طبیعی جزیره، حال و هوایی عجیب دارد. سفر به قشم و کیش همیشه در هر فصلی مجذوب کننده و خواستنی است و شنا کردن ساده ترین سرگرمیی است که می توان انجام داد، اما قصه سرگرمیات آبی قشم به اینجا ختم نمی شود. با ما همراه باشید تا سرگرمیات قشم زیبا را با هم مرور کنیم.

10 تفریح آبی قشم که در سفر به این جزیره نباید آنها را از دست بدهید!

تفریحات پر هیجان و پرطرفدار قشم

قشم به دلیل رسیدگی های مداوم دیگر مکانی برای شنا کردن و یا آب بازی کردن های ساده نیست، بلکه پر شده از انواع مختلف تفریحات آبی و متنوعی که امتحان کردن آن ها خالی از لطف نخواهد بود. در این قسمت تمامی تفریحات آبی قشم را به شما معرفی خواهیم کرد.

1-تفریحات آبی قشم | پاراسل قشم، پروازی با طعم دلهره

دفعه اول که نام پاراسل به گوشم خورد، هیچ تعریفی از این تفریح آبی نداشتم. جالب اینجاست که تصور هم نمی کردم که به واسطه یک تفریح آبی بتوانم در آسمان پرواز کنم! اما زمانی که با چشمان خودم این تفریح را از نزدیک دیدم متوجه شدم یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات آبی قشم پاراسل است. در این تفریح آبی شما با استفاده از یک چتر رنگارنگ که به یک قایق موتوری متصل شده است بر فراز خلیج فارس به پرواز در خواهید آمد. زمانی که شما به چتر متصل شده و بر روی قسمت پایینی آن نشستید، قایق موتوری شروع به حرکت کرده و همزمان اوج خواهد گرفت و شما بر فراز آب ها معلق هستید.

در میان تفریحات آبی قشم، پاراسل یک تفریح بی نظیر است که شما می توانید به واسطه آن پرواز بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس را تجربه کنید. تقریبا تا ارتفاع حدودی 150 الی 300 متری معادل یک برج 50 تا 100 طبقه ارتفاع میگیرد و از این ارتفاع شگفتی های زیادی از جزیره قشم و خلیج فارس را همزمان با هم خواهید دید. جالب اینجاست که می توانید تک نفره، دو نفره و یا سه نفره آن را انجام دهید و تجربه ای جالب را در کنار دوستان و یا خانواده خود داشته باشید. پاراسل از جمله تفریحات آبی قشم است که بچه ها 5 الی 10 سال نیز می توانند آن را انجام دهند. البته نکاتی که باید برای آنها در نظر گرفته شود و آن اینکه حتماً جلیقه نجات بپوشند، مدت زمان پرواز آنها بیشتر از 6 دقیقه نباشد و در نهایت حداکثر ارتفاعی که برای بچه ها در نظر گرفته می شود 90 متر خواهد بود.

2-تفریحات آبی قشم | ملاقات با دلفین های بازیگوش در قایق سواری

از دیگر تفریحات آبی قشم قایق سواری است اما با چاشنی ملاقاتی مجذوب کننده با دلفین های بسیار بازیگوش که توصیه می کنیم اصلاً این تفریح را از دست ندهید. شما در قایق سواری می توانید شگفتی های زیادی مانند جنگل های حرا، مرجان ها و ماهی های شناور در اعماق خلیج فارس را به وضوح ببینید. اگر کمی نان با خود داشتید آن را از ماهی ها دریغ نکنید و پایکوبی موزون آن ها را در اطراف قایق خود را به وضوح دیدن کنید.همانند سایر تفریحات آبی قشم، قایق سواری نیز امنیت بسیار بالایی دارد و اگر حتی کمی از سوار شدن بر قایق واهمه دارید باید به شما اطمینان بدهیم که هیچ مسئله ای پیش نخواهد آمد.

شما سوار بر قایق های تندرو شده و درست زمانی که قایق با بالاترین سرعت بر روی امواج خلیج فارس حرکت می کند، کمی از سطح آب فاصله می گیرید و اوج هیجان و لذت را خواهید چشید. این تفریح را می توانید در کنار خانواده و یا دوستان خود تجربه کنید و شادی آن را در جمع با عزیزان خود شریک باشید. بد نیست بدانید که قایق سواری هیچ محدودیت سنی نداشته و تنها کافی است که تمامی اعضا از جلیقه نجات استفاده کرده باشند. نکته آخر اینکه اگر دریا طوفانی بود یا آب و هوا مساعد نبود، بهتر است که تفریح دیگری را انتخاب کنید و از قایق سواری کردن منصرف شوید. جالب است که بدانید هیچگاه از انجام تفریحات آبی قشم خسته و دلزده نخواهید شد.

3-تجربه ای متفاوت از تفریحات آبی قشم با شاتل سواری

تفریحات آبی قشم یکی دوتا نیستند که به این راحتی ها بتوانید تمام آنها را تجربه کنید. در این بین یکی دیگر از تفریحات آبی قشم که توصیه می کنیم حتماً آن را انجام دهید شاتل سواری است که شما را با اوج هیجان و لذت آشنا خواهد کرد. در این تفریح آبی شما بر روی یک قایق پلاستیکی سوار می شوید که این قایق به واسطه سیم های بسیار محکم و ضخیمی به قسمت انتهایی یک قایق موتوری وصل شده و وقتی که قایق شروع به حرکت می کند، شما با سرعتی بسیار زیاد بر روی امواج خروشان خلیج فارس شروع به بالا و پایین رفتن می کنید. اوج هیجان یعنی چشیدن طعم همین سرگردانی میان هوا و آب های مواد خلیج فارس.

حتماً باید از جلیقه نجات استفاده کنید، کلاه بپوشید، دستگیره های متصل شده به شاتل را محکم بگیرید و در هیچ حالتی این دستگیره ها را رها نکنید، چون به احتمال زیاد راننده قایق موتوری شما قصد کم کردن سرعت خود را نخواهد داشت. البته جای هیچ نگرانی نیست چون اگر شنا کردن بلد نباشید، جلیقه نجاتی که پوشیده اید شما را بر روی آب نگه خواهد داشت. پس بدون هیچ نگرانی از تفریحات آبی قشم لذت ببرید و مطمئن باشید هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. شاتل سواری تفریحی است که می توانید آن را یک نفره یا به همراه دوستان و خانواده خود تجربه کنید، اما از قلم نیاندازید که هرچه شاتل شما سنگین تر باشد لذت این تفریح برای شما کمتر خواهد بود.

4-لمس مرجان ها با غواصی

دنیای زیر آب شما را شگفت زده میکند چون هیچ شباهتی به دنیای ما ندارد. تجربه دیدن ماهی ها و لمس مرجان ها از نزدیک را در هیچ قسمتی از زمین خاکی نخواهید داشت و اگر ترسی از آب نداشته باشید، در میان تفریحات آبی قشم غواصی شما را به دنیایی موازی و متفاوت با دنیای روی آب و البته کمی مجذوب کننده تر، خواهد برد. در مدت زمان 15 دقیقه ای غواصی شما به یک مهمانی پرشور دعوت می شوید که در آن با شقایق ها، اسفنج ها، مرجان ها، صدف ها، حلزون ها، عروس های دریایی، ماهی های تزئینی، نرم تنان و خلاصه بگویم انواع مختلفی از آبزیان زیر آب آشنا خواهید شد. موجوداتی که همیشه آنها را یا در فیلم ها و تلویزیون دیده اید، یا از پشت شیشه آکواریوم آنها را ملاقات کرده اید.

شاید ندانید که یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات آبی قشم غواصی است. گردشگران و مسافران زیادی در طول سال بارها به قشم سفر میکنند، چون به خوبی می دانند که آب های نیلگون خلیج فارس به قدری زلال و شفاف هستند که لذت دیدن کردن دنیای زیر آب را برای آنها صد چندان خواهند کرد. جزیره قشم همانند جزیره کیش سایت های غواصی پیشرفته و گوناگونی دارد و بد نیست بدانید که شما برای غواصی کردن احتیاجی ندارید که حتما شناگر باشید و به راحتی با چند دقیقه آموزش از طرف مربی مستقر در سایت غواصی، می توانید با یک کپسول اکسیژن و لباس غواصی راهی آب های خلیج فارس بشوید.

5-جت اسکی مهیج

از بین تمام تفریحات آبی قشم جت اسکی همان تفریحی است که شما می توانید آن را متناسب با شخصیت خود انجام دهید. اگر فردی شجاع، جسور و مهاجم هستید، سرعت را افزایش بدهید و اگر شخصی ملایم، آرام و محافظه کار هستید، می توانید آن را با سرعتی خیلی کم و آهسته بر روی آب حرکت دهید. جت اسکی در اصل یک موتور است که سوار بر آن شده و به وسیله آن می توانید بر روی آب های خلیج فارس شناور بمانید. تفریحی که هم می توانید تنها آن را انجام دهید و هم می توانید با دوستان و خانواده بصورت دو یا سه نفره از آن لذت ببرید.

یکی از نکات مهم در جت اسکی این است که گردشگران و مسافران و اشخاصی که به طور کلی وزن زیادی دارند، بهتر است که از آن یک نفره استفاده کنند. ناگفته نماند که در میان سایر تفریحات آبی قشم، جت اسکی محدودیت بیشتری دارد. برای مثال چون ممکن است زمانی که سرعت جت اسکی زیاد است و یا در مکان های دور زدن اتفاقی ناگواری پیش بیاید، حداقل سن برای استفاده از این تفریح آبی قشم 20 سال در نظر گرفته شده است. البته این محدودیت فقط برای جت اسکی های تک نفره اعمال می شود، اما اگر دو یا سه نفر باشید مسئله ای نخواهد داشت.

6-اسکوتر زیردریایی جای خالی غواصی را پر می کند

اگر عاشق دنیای زیر آب هستید اما نه شنا کردن بلد هستید و نه علاقه چندانی به غواصی دارید، اسکوتر زیر دریایی در میان تمام تفریحات آبی قشم، همان تفریحی است که می تواند به شما کمک کند تا لذت بی اندازه ملاقات با موجودات ساکن در آب های خلیج فارس را بچشید. با اسکوتر زیر دریایی شما در میان حبابی شیشه ای از اکسیژن قرار می گیرید و سفر مهیج خود را شروع می کنید. این وسیله شبیه یک موتور است که یک کپسول اکسیژن را به آن وصل کرده اند و شما به واسطه استفاده از آن می توانید مدت زیادی را در دل آب های خلیج فارس و دنیای شگفت انگیز آن سپری کنید.

این موتورهای زیردریایی تک نفره هستند و شما لازم نیست نگران باشید که شنا کردن بلد نیستید، چون احتیاجی به آموزش شنا و غواصی نخواهید داشت. لازم به ذکر است که در تمام طول مدت تفریح خود، در کنار یک مربی ماهر از دیدن دنیای زیر آب لذت خواهید برد. یکی دیگر از تفریحات آبی قشم که کمی محدودیت دارد، همین اسکوتر زیردریایی است. افرادی که ممکن است ناراحتی قلبی داشته باشند و یا از بیماری های تنفسی یا فشارخون رنج ببرند، بهتر است برای حفظ سلامتی خود از انتخاب اسکوتر زیر دریایی صرف نظر کند. نگران نباشید، تنوع تفریحات آبی قشم کم نیست، پس سعی کنید از دیگر تفریحات لذت ببرید.

7-تجربه ای فراموش نشدنی با اسکی رو آب

اسکی روی آب را یکی دیگر از تفریحات آبی قشم می دانند که به شجاعت زیادی احتیاج دارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که شجاعت چه ربطی به اسکی روی آب دارد؟ نکته اینجاست که این تفریح یک تفریح کاملاً یک نفر است و کافی که شما صفحه اسکی معین شده برای این تفریح را به پا کنید و طنابی که به یک قایق موتوری تندرو متصل شده را محکم و دو دستی نگه دارید.

قایق با حداکثر سرعت حرکت خواهد کرد و شما در پی او بر روی سطح آب کشیده خواهید شد. نکته این تفریح مهیج آبی این است که از قلم نیاندازید در تمام مدتی که بر روی آب شناور و در حال حرکت هستید، طناب متصل شده به قایق موتوری را به گونه ای در دستان خود نگه دارید که بتوانید تعادل خود را به خوبی و به بهترین شکل ممکن حفظ کنید. به عبارتی شما برای لذت بردن از اسکی روی آب باید دستانی توانا و قدرتمند داشته باشید.

8-با فلای بورد لوکس باشید

فلای بورد در میان تفریحات آبی قشم همان تفریحی است که یک مجموعه کامل از جسارت، شجاعت و شهامت را طلب می کند، البته تمام تفریحات آبی قشم به شجاعت احتیاج دارند. در مورد پاراسل صحبت کردیم و شما آن را می شناسید، اما داستان فلای بورد در میان تفریحات آبی قشم فرق دارد. شما در این تفریح بر روی یک تخته قرار می گیرید که این تخته به واسطه یک لوله ضخیم و قطور به دستگاه جت اسکی اتصال داده شده است. زمانی که جت اسکی بر روی دریا حرکت می کند آب با تمام توان و حداکثر فشار وارد لوله شده و از قسمت خروجی تخته هایی که شما بر روی آنها ثابت شده اید به سرعت بیرون می آید.

این اتفاق سبب می شود تا شما به واسطه قدرت آب بتوانید پرواز کنید. ناگفته نماند که در کنار تمام ویژگی ها، شما باید در کنترل کردن تخته مهارت داشته باشید تا بتوانید تعادل خود را در پرواز حفظ کنید. نکته مهم اینکه برای این تفریح بعد از شجاعت و مهارت حفظ تعادل، به پول هم احتیاج دارید، چرا که این تفریح دریایی لوکس اصلاً قیمت پایینی ندارد. شاید در زمان پرداخت هزینه ها پشیمان بشوید ولی ما به شما توصیه می کنیم اگر می توانید، صرف نظر از هزینه ای که دارد، حتما آن را امتحان کنید. چون از مهیج ترین تفریحات آبی قشم است که بدون شک آدرنالین خون شما را تا حد قابل توجهی افزایش خواهد داد.

9-موزی که شما را به هیجان می آورد

لازم نیست تیتر این مطلب را دوباره بخوانید، چون همان ابتدای کار درست متوجه شده اید. موزی که شما را به هیجان می آورد، همان بنانا سواری است که در میان تفریحات آبی قشم یکی از ایمن ترین و مهیج ترین تفریحات به شمار میرود. نکته جالب قضیه این است که شما هم می توانید آن را تک نفره انجام دهید و هم می توانید با افراد زیادی از خانواده و یا دوستان از این تفریح لذت ببرید. ولی ما به شما توصیه می کنیم حتماً آن را چند نفره امتحان کنید و لذت آن را با دوستان یا اعضای خانواده خود شریک شوید.

یکی از قشنگ ترین و مجذوب کننده ترین لحظه هایی که می توانید آن را در میان تفریحات آبی قشم با بنانا سواری و شاتل تجربه کنید، درست در لحظه ای است که این وسیله ها راستا خود را تغییر می دهند و با یک حرکت ناگهانی در لحظه دور زدن، باعث می شوند تا شما تعادل خود را از دست بدهید. در این لحظه ممکن است که سرنشینان به درون آب افتاده و یا حتی قسمتی از بدن آنها در زیر آب قرار بگیرد. البته برای افرادی که شنا کردن بلد هستند تجربه ای متفاوت و لذت بخش خواهد بود. اما باز هم جای هیچ نگرانی نیست، چون همانطور که گفتیم در میان تفریحات آبی قشم بنانا سواری بسیار امن است و شما با پوشیدن جلیقه نجات در معرض مواجهه با هیچ خطری قرار نخواهید گرفت.

10-قدم زدن در ساحل های زیبا قشم و شنا در آب

جزیره قشم سواحل زیادی دارد که شما می توانید در این سواحل از تفریحات آبی آن لذت ببرید. همانطور که میدانید این جزیره بزرگترین جزیره ایران است که کرانه ها و سواحل بیشماری دارد. سواحلی مانند ساحل زیتون، ساحل نقره ای، ساحل روستای شیب دراز، ساحل سوزا و غیره که همگی شگفتی های طبیعی فراوانی برای دیدن دارند. نکته اینجاست که تفریحات آبی قشم یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در سواحل جنوبی کشور هستند که ما سعی کردیم در این مقاله با معرفی تک تک آنها، انتخاب را برای شما راحت تر کنیم.

منبع: الی گشت

به "10 تفریح آبی قشم که در سفر به این جزیره نباید آنها را از دست بدهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تفریح آبی قشم که در سفر به این جزیره نباید آنها را از دست بدهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید