گوترش: اکنون زمان مناسبی برای قطع یاری به سازمان جهانی بهداشت نیست

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، دبیرکل سازمان ملل متحد، مقابله با شیوع ویروس کرونا را نیازمند واکنش جهانی بی سابقه دانست و تاکید نمود کاهش یاری به سازمان جهانی بهداشت که برای چنین واکنشی کوشش می نماید، اقدامی بی موقع است.

گوترش: اکنون زمان مناسبی برای قطع یاری به سازمان جهانی بهداشت نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سطح دیتا، گوترش در مصاحبه با تارنمای ریانووستی اضافه نمود: همین که در نهایت دوران کووید-19 انتها یابد، زمان مناسبی وجود خواهد داشت تا به عقب بازگردیم و آنالیز کنیم که چرا این بیماری شیوع یافت و با چنین سرعت مخربی در دنیا گسترش پیدا کرد.

همچنین به آنالیز این موضوع خواهیم پرداخت چگونه کسانی که درگیر این بحران بودند به آن پاسخ دادند. درس هایی که یاد می گیریم برای مقابله موثر با چالش های دیگری که ممکن است در آینده پدید آید، ضروری خواهد بود.

وی افزود:، اما اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست که منابع لازم برای عملیات سازمان دنیای بهداشت یا هر سازمان انسان محبت آمیز دیگری را در مبارزه با کرونا کاهش دهیم.

وی همه گیری کرونا را یک اتفاق بی سابقه در زندگی ما توصیف کرد و گفت: بنابراین به واکنشی بی سابقه احتیاج دارد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان دنیای بهداشت، راهنمایی شیوه واکنش ما به این همه گیری را به وسیله حمایت از کشور ها برابر آمادگی و مقابله با این ویروس و توجه ویژه به کشور های آسیب پذیر برعهده دارد.

وی بار دیگر خواسته خود را مبنی بر آتش بس در دوران شیوع تکرار کرد و گفت: سازمان ملل با بیش از 10 دولت و گروه های مسلح که متعهد به آتش بس شده بودند همکاری نموده تا تعهد آن ها را عملی کند.

آوریل (فروردین) گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با قطع یاری اقتصادی کشورش به سازمان دنیای بهداشت موافقت کرد و مدعی شد آژانس بهداشت سازمان ملل مانع از واکنش دنیای به این همه گیری شده و اجازه داده درباره دامنه واقعی شیوع اولیه کووید-19 در چین مخفی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گوترش: اکنون زمان مناسبی برای قطع یاری به سازمان جهانی بهداشت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: اکنون زمان مناسبی برای قطع یاری به سازمان جهانی بهداشت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید