گلابدره مقصد گردشگری مرکز نشینان، از این بوستان به قله می رسید!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، بوستان کوهپایه ای گلابدره در محدوده شمال مرکز در همه فصل های سال زیبایی دارد و وجود امکانات و بخش های متنوع و مجذوب کننده و بهره مندی از آب وهوای خنک و منظره زیبای شهر می تواند این مجموعه تفریحی 22هکتاری را به یکی از مقاصد گردشگری تابستان تبدیل کند.

گلابدره مقصد گردشگری مرکز نشینان، از این بوستان به قله می رسید!

وبلاگ سطح دیتا-سعیده مرادی: بوستان ها همیشه مکانی هایی مجذوب نماینده برای گردشگری هستند. به ویژه اگر این بوستان ها مانند بوستان گلابدره مسیری برای رسیدن به قله کلکچال باشد و در آن امکاناتی مانند سورتمه و تجهیزات و زیرساخت های ورزشی به خوبی فراهم باشد.

کوهنوردی و سورتمه سواری

بوستان گلابدره در شمیرانات از سمت شمال به رشته کوه های البرز، از ضلع جنوب به خیابان های تجریش و دزاشیب، از سمت شرق به دره جی و از ضلع غرب به رودخانه گلابدره منتهی می گردد. اینجا بیش از همه پذیرای کوهنوردان است چراکه برای رسیدن به قله کلکچال باید از گلابدره عبور کرد. در واقع بالاترین نقطه این بوستان به مسیر کوهنوردی ختم می گردد که تا قله کلکچال و اردوگاه ادامه دارد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت بوستان گلابدره وجود درختان سرسبز و سورتمه دربند در بلندای بوستان است. گردشگران می توانند با این سورتمه چشم انداز زیبای تهران را دیدن نمایند و از آن نهایت لذت را ببرند.

سرگرمی و ورزش

در این بوستان امکانات سرگرمیی و ورزشی دیگری مانند دیوار آموزش صخره نوردی، زمین بازی، پیست دوچرخه سواری نیز وجود دارد که مجذوب نمایندهیت آن را دوچندان نموده است. یکی از برترین سینماهای معلق 6بعدی که تجربه ای متفاوت را برای افراد رقم می زند سینما پرواز بوستان گلابدره است. در این مجموعه کابین های 4نفره در ارتفاع 2متری از سطح زمین آویزان است و با استفاده از عینک های سه بعدی و افکت های طبیعی کم نظیر دیدنگران را غافلگیر می نماید. رودخانه گلابدره، رود کوچک و پرآبی است که در قسمت شرقی رودخانه دربند تجریش هم به خنکای هوای اینجا می افزاید. این رودخانه از غرب امامزاده قاسم و از زیر پل خیابان دربند عبور می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "گلابدره مقصد گردشگری مرکز نشینان، از این بوستان به قله می رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلابدره مقصد گردشگری مرکز نشینان، از این بوستان به قله می رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید