کلاهبرداری تیمون؛ پروژه گوچپن و تیمون چگونه سر مردم کلاه گذاشتند؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، روز های گذشته بود که بعضی کاربران در فضای مجازی مدعی شدند، دو پروژه گوچپن (Qoojpn) و تیمون (Tmon) اقدام به کلاهبرداری از مردم ساکن شمال غرب و غرب ایران نموده است. حالا هم پلیس فتا کلاهبرداری این دو پروژه را تایید نموده، اما نگفته است که کلاهبرداری ها چه مقدار بوده است.

کلاهبرداری تیمون؛ پروژه گوچپن و تیمون چگونه سر مردم کلاه گذاشتند؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، علاوه بر این علی محمد رجبی، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به شکل رسمی اعلام ننموده است که آیا سر شبکه های این پروژه کلاهبرداری دستگیر شده اند یا خیر. اما چند روز قبل فارس به نقل از منابع مطلع در ارومیه تلویحا خبر از دستگیری سر شبکه های دو پروژه گوچپن (Qoojpn) و تیمون (Tmon) داده بود.

این منبع مطلع گفته که این 2 گروه به صورت شبکه های هرمی عمل و با روش های مختلف کلاهبرداری اقدام به جمع آوری پول مردم و افراد ساده لوح می کردند.

در خصوص زمان شروع فعالیت این دو پروژه کلاهبرداری نیز او گفته که بیش از 6 ماه است که آن ها فعالیت خود را در فضای مجازی شروع و در این مدت به صورت بسیار گسترده ای کلاهبرداری کردند. او تاکید نموده که این جریان به نوعی از شهرستان خوی شکل گرفته بود و خانواده های زیادی در این شرکت ها سرمایه گذاری نموده اند.

نمونه ای از پوسترهای تبلیغاتی فریبکارانه تیمون

وعده عجیب سود 100 درصدی

اگر پوستر های تبلیغاتی این دو پروژه را دیده باشید، می دانید که گوچپن (Qoojpn) و تیمون (Tmon) با وعده سود 100 درصدی در 17 تا 18 روز توانستند بخشی از مردم را فریب دهند.

آن ها ابتدا اعلام کردند که یک فروشگاه آنلاین کره ای هستند و اگر به فرض مثال 500 دلار به شکل تتر در سایت آن ها سرمایه گذار نمایند، 17 روز بعد می توانند 1000 هزار دلار برداشت نمایند. اما بعد تعیین شد که ادعای آن ها دروغین است و آن ها هیچ ارتباطی با آنلاین شاپ کره ای ندارند.

نحوه کلاهبرداری از مالباختگان هم بدین شکل است که فرد باید به سایت TMON مراجعه کند، سپس مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارد. بلافاصله سایت توضیحاتی در خصوص نحوه عضو گیری و کسب درامد می دهد که ما را به یاد طرح های هرمی همانند گلد کوئست می اندازد. آن ها با این روش فرد را تشویق می نمایند تا با معرفی سایر افراد و کسب عایدی به وسیله زیر مجموعه گیری، سرمایه خود را افزایش دهد.

این تبلیغات فریبکارانه در منطقه ها شمال غربی ایران در طول ماه های اخیر، به مقدار ای بالا رفت که فرمانداری خوی مجبور شد، بنر هایی در سطح شهر نصب کند و مردم را از این کلاهبرداری مطلع کند. اما در نهایت افراد زیادی در دام این دو پروژه افتادند و سرمایه خود را از دست دادند.

منبع: فرارو

به "کلاهبرداری تیمون؛ پروژه گوچپن و تیمون چگونه سر مردم کلاه گذاشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری تیمون؛ پروژه گوچپن و تیمون چگونه سر مردم کلاه گذاشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید