کشف شبکه لوله کشی در عمارت رومی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، گروهی از باستان شناسان که در شهر باستانی استابیا واقع در ایتالیا مشغول فعالیت بودند، بقایایی از شبکه لوله کشی باستانی را کشف کردند.

کشف شبکه لوله کشی در عمارت رومی

بخش بزرگی از شهر استابیا (Stabiae) که در نزدیکی پمپئی واقع شده است، در جریان فوران آتشفشان وزوو در سال 79 میلادی مدفون شده است.

بر اساس نوشته های پلینیوس ـ نویسنده رومی ـ، استابیا چندین کیلومتر عمارت ساحلی مجلل را در برگرفته بود و چهره های سرشناسی همانند ژولیوس سزار، آگوستوس، امپراتور روم، تیبریوس دیگر امپراتور روم و سیسرون، سیاستمدار و فیلسوف رومی نیز در این شهر املاکی داشتند.

کاوش در ایوان کوچک عمارتی واقع در این شهر، به کشف یک مخزن سربی منجر شد که بخشی از یک شبکه توزیع آب در این عمارت بوده است.

این عمارت رومی نخست در فاصله بین 1757 تا 1762 میلادی به وسیله کارل وبر، مهندس سوئیسی کشف شد و دو هزار و 500 متر مربع از فضای آن آشکار شد. این فضا یک مجتمع بزرگ چهار بخشی، از جمله آتریوم، مجموعه ای از اتاق ها که در فضایی مدور ساخته شده اند، اتاق های جانبی و سالن ورزش را شامل می شد.

در اکتشاف نو باستان شناسان، لوله هایی به مخزن اصلی متصل شده اند. کارشناسان معتقدند: این مخزن در گذشته قابل مشاهده بوده است تا ساکنان عمارت بتوانند اندازه جریان آب را تنظیم یا در مواقع لزوم، جریان آب را قطع نمایند.

منبع: گردشبان

به "کشف شبکه لوله کشی در عمارت رومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شبکه لوله کشی در عمارت رومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید