کشف بقایای یک زین اسب چرمی در گوری واقع در چین

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف بقایای یک زین اسب چرمی در گوری واقع در چین صورت گرفت.

کشف بقایای یک زین اسب چرمی در گوری واقع در چین

گروهی از باستان شناسان یک زین اسب چرمی باکیفیت را در گوری واقع در شمال غربی چین کشف نموده اند.

این زین که حدود 2700 سال در صحرای خشک سالم به جای مانده، در مقبره زنی در گورستانی در یانگهای واقع در منطقه خودمختار سین کیانگ چین کشف شده است. براساس نتایج یک مطالعه تازه که روز سه شنبه (23 می) در مجله تحقیقات باستان شناسی در آسیا منتشر شد، این زن درحالی دفن شده است که کت، شلوار پشمی و چکمه های چرمی کوتاه پوشیده و زین چرمی به گونه ای به همراه او قرار داده شده که گویی این زن روی زین نشسته است.

این زین از دو بالشتک با جنس پوست چرم گاو تشکیل شده که داخل آنها از مخلوطی از کاه پشم شتر و آهو پر شده است. براساس تاریخ گذاری رادیوکربن این زین بین سالهای 724 تا 396 قبل از میلاد ساخته شده است. ممکن است قدمت این شی از زین های سکاها که قدیمی ترین آنها به قرن پنجم تا سوم پیش از میلادی تعلق دارند و در روسیه و ازبکستان کشف شده اند نیز بیشتر باشد.

گمان می رود گورهای واقع در یانگهای به مردم تمدن سوبیکسی (Subeixi) تعلق داشته باشد که حدود 3000سال پیش در تورفان ساکن شدند.

باستان شناسان اکنون فکر می نمایند که اسبها از حدود 6000 سال پیش به عنوان حیوانات گله اهلی شده اند. اما قدیمی ترین شواهد نشان می دهد که آنها برای شیر و گوشت نگهداری می شدند و استفاده از اسب سواری ممکن است تا 1000 سال بعد از آن آغاز شده باشد.

به گفته پاتریک ورتمن باستان شناس دانشگاه زوریخ و محقق ارشد تحقیقات اخیر باستان شناسان نمی دانند که زین های واقعی دقیقا چه زمانی اختراع شده اند اما احتمالا به وسیله اسب سواران آسیای مرکزی در اواسط هزاره اول قبل از میلاد ساخته شده اند که به این ترتیب زین یانگهای به یکی از قدیمی ترین ها تبدیل می گردد.

منبع: همگردی

به "کشف بقایای یک زین اسب چرمی در گوری واقع در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک زین اسب چرمی در گوری واقع در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید