پوتین در تماس با مکرون: مداخله خارجی در بلاروس غیرقابل قبول است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، روسای جمهوری فرانسه و روسیه در گفت وگو تلفنی برای افزایش کوشش های دیپلماتیک خود در راستای دستیابی به راهکار درگیری ها در منطقه قره باغ اعلام آمادگی کردند.

پوتین در تماس با مکرون: مداخله خارجی در بلاروس غیرقابل قبول است

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کرملین در بیانیه ای اعلام نمود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی او در تماسی تلفنی خواهان خاتمه کامل جنگ در قره باغ شدند و گفتند که آماده اند تا اقدامات دیپلماتیک خود را برای یاری به حل منازعات افزایش دهند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه در این بیانیه گفت: ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون از طرفین درگیری خواستند که تیراندازی ها را کاملاً متوقف نمایند و در اسرع وقت تنش ها را کاهش داده و حداکثر خویشتن داری را نشان دهند.

کرملین همچنین اضافه نمود: پوتین و ماکرون درباره پارامترهای مشخصی برای همکاری آینده، بیش از هر چیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت وگو کردند.

گروه مینسک متشکل از روسیه، آمریکا و فرانسه برای مساله قره باغ در سازمان امنیت و همکاری اروپا ایجاد شده است.

کرملین اضافه نمود که دو رئیس جمهوری برای صدور بیانیه ای به نمایندگی از روسای جمهوری مشترک گروه مینسک اعلام آمادگی کردند و خواهان خاتمه فوری خصومت و شروع مذاکرات هستند.

ریاست جمهوری روسیه همچنین در این بیانیه با اشاره به اوضاع اخیر بلاروس، تاکید نمود: پوتین به ماکرون گفته است موضع اصولی روسیه این است که همه اقدامات برای دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل و فشار خارجی بر مقامات قانونی غیرقابل قبول است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پوتین در تماس با مکرون: مداخله خارجی در بلاروس غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین در تماس با مکرون: مداخله خارجی در بلاروس غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید