شرایط دما و بارش تهران در زمستان

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به کاهش 40 درصدی میانگین بارش در پاییز 1400 گفت: انتظار می رود که بارش های زمستانی در تهران در حد نرمال و میانه دما در فصل زمستان یک درجه کمتر از حد نرمال باشد.

شرایط دما و بارش تهران در زمستان

مازیار غلامی در گفت وگو با وبلاگ سطح دیتا درباره پیش بینی های اداره کل هواشناسی تهران درباره میانه اندازه بارش در فصل زمستان اظهارکرد: با توجه به جدیدترین نقشه های پیش بینی فصلی انتظار داریم میانه دما در فصل زمستان به ویژه ماه های دی و بهمن 0.5 تا 1 درجه کمتر از اندازه میانه بلند مدت (نرمال) باشد.

وی اضافه نمود: انتظار می رود که میانه بارش فصل زمستان به ویژه ماه های دی و بهمن در حد نرمال و در بعضی نواحی شمالی استان بیشتر از حد نرمال باشد.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به کاهش اندازه بارش انباشته شده از سال گذشته گفت: به نظر نمی رسد که نرمال بودن بارش ها بتواند چالش های مربوط به کمبود آب را جبران کند و کماکان باید برنامه های مدیریت منابع آب و مدیریت مصرف بهینه آب در بخش های مختلف ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری عوامل مختلف بر پیش بینی های فصلی اضافه نمود: از آنجا که عوامل تاثیرگذار بر پیش بینی های فصلی بسیار متنوع و متعدد است و عملا درنظر گرفتن تمامی عوامل ممکن نیست. بر این اساس و بنابر مستندات علمی، احتمال وقوع پیش بینی های اقلیمی برای سه ماهه آینده حدود 65 تا70 درصد خواهد بود.

غلامی یادآور شد: پیش بینی های فصلی ابتدای هر ماه به روزرسانی می شود و لازم است از طریق کاربران مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش میانه بارش استان تهران در بلند مدت گفت: میانه بارش (پهنه ای) استان تهران در پاییز 1400 ، 62.7 میلی متر بود که در مقایسه با بلند مدت 16.3 میلیمتر تقریبا معادل 21 درصد کمتر بوده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به کاهش40درصدی اندازه بارش در پاییز امسال اظهارکرد: اندازه کاهش بارش نسبت به پاییز سال قبل نیز قابل توجه است؛ به گونه ای که بارش پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته حدود 40 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه نمود: بیشترین کاهش بارش نسبت به بلندمدت در شهرستان های فیروزکوه، دماوند و پردیس اتفاق افتاده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران درباره شرایط دمای هوای تهران طی پاییز گفت: میانه دمای هوا طی فصل پاییز در استان تهران، 11.6 درجه سلسیوس بود که در مقایسه با بلند مدت 0.4 درجه سلسیوس و در مقایسه با سال قبل 0.9 درجه سلسیوس بیشتر بوده است.

غلامی در سرانجام شرح داد: بررسی میانه دما کمینه و دمای بیشینه نیز بیانگر آن است که میانه کمینه دمانسبت به بلند مدت تغییری نداشت و در حد نرمال بود اما میانه بیشینه دما در مقایسه با بلندمدت حدود 0.9 درجه سلسیوس افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط دما و بارش تهران در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دما و بارش تهران در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید