معرفی جدیدترین پارچه های پرده ای برای دکوراسیون منزل

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، پرده ها از پارچه های بسیار متنوعی ساخته می شوند، هر پارچه ویژگی هایی مخصوص خود را داشته و در خصوصیاتی مثل مقدار عبور نور، کیفیت رنگ، ضخامت و لطافت با یکدیگر فرق دارند. در این مطلب به معرفی چند نمونه از جدیدترین پارچه های پرده ای برای تزیین پنجره های اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب خواهیم پرداخت. همگی این پرده ها به سبک مدرن و امروزی طراحی و تولید شده اند. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی جدیدترین پارچه های پرده ای برای دکوراسیون منزل

هر پارچه ویژگی مخصوص به خود را دارد. اصولا پارچه ها بر اساس وزن، بافت، ضخامت، دوام رنگ دسته بندی می شوند. بر اساس این ویژگی ها، محبوب ترین مدل های پارچه بین خانه دارها، شامل نخ، ابریشم، ابریشم مصنوعی، کتان، پلی استر، مخمل، آکریلیک، ساتن و پارچه توری می شود. در ادامه با جدیدترین پارچه های پرده ای بیشتر آشنا خواهید شد، با ما همراه باشید.

پارچه نخی

پارچه نخی یکی از متنوع ترین مدل های پارچه است. پارچه نخی بخاطر ظاهر ساده و شیک، بیشتر برای دکورهای مدرن توصیه می شود. البته از آنجایی که پارچه های نخی بسیار سبک هستند، باید در آویزان کردن آنها دقت بخرج داد تا پرده افتادگی مناسبی جلوی پنجره داشته باشد. اگر بیشتر محرمیت بیشتر برای پنجره های خانه می خواهید، باید از پرده های نخی ضخیم با بافت متراکم استفاده کنید. این پارچه ها مقدار نور کمتری را هم از خود عبور می دهند.

ابریشم طبیعی یا حریر

همانطور که می دانید پارچه ابریشمی ظاهری بسیار لوکس و زیبا دارد. در واقع ابریشم بیشتر بخاطر زیبایی و کلاسش محبوب است تا بخاطر کارایی اش. ابریشم پارچه نسبتا سنگینی بوده و به خوبی جلوی پنجره آویزان می شود. اما در قسمتی که نصب شوند، خصوصاً در اتاق خواب، جلوه ای فوق العاده رمانتیک به فضا می دهند.

ابریشم مصنوعی

اما در بین جدیدترین پارچه های پرده ای، ابریشم یا حریر طبیعی کاربرد پایین تری دارند. مشکل اصلی پارچه های حریر طبیعی صدمه دیدن آنها در برابر تابش مداوم و زیاد آفتاب است. بنابراین در اتاق هایی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند نباید از پارچه ابریشمی استفاده کنید. در چنین شرایطی پارچه های حریر مصنوعی به کمک شما خواهند آمد. این پارچه ها به لطف پیشرفت صنعت نساجی، ظاهری بسیار شبیه به ابریشمی طبیعی داشته و از طرفی مسائل پارچه های طبیعی را نداشته و قیمت بسیار پایین تری هم دارند.

پلی استر

پارچه های پلی استری احتمالا محبوب ترین و پراستفاده ترین مدل پارچه در جهان هستند. پارچه های پلی استری علاوه بر دوام بالا و قیمت مناسب، شست و شوی راحتی داشته و زیاد چروک نمی شوند. البته از آنجایی که پلی استر یک نوع پلاستیک است، نباید از این نوع پرده در آشپزخانه استفاده کنید. بعلاوه پارچه های پلی استری بوی مواد غذایی را به خود جذب می کنند.

کتان

در بین جدیدترین پارچه های پرده ای، آرامش بخش ترین پارچه قطعا به کتان می رسد. اگر دوست دارید از پارچه های پرده بلند و کشیده روی زمین استفاده کنید، بهترین انتخاب پیش روی شما، پارچه کتان هستند. پارچه های کتان مانند حریر چندان جلوی نور را نگرفته و فقط باید به صورت خشک شوئی، تمیز شود.

مخمل

پارچه های مخملی هم مانند حریر در مدل طبیعی و مصنوعی تولید می شوند. اگر خواستار دکوراسیونی لوکس و فاخر کلاسیک هستید، پارچه های مخمل بهترین انتخاب پیش روی شماست. بعلاوه پارچه های مخمل بخاطر ضخامت زیاد، جلوی ورود هوای سرد و سروصدای بیرون را به داخل خانه می گیرند.

آکریلیک

یکی از جدیدترین پارچه های پرده ای، مدل های آکریلیکی هستند. پارچه های آکریلیکی بافتی شبیه به پشم داشته و ظاهر بسیار زیبایی به دکوراسیون پذیرایی یا اتاق خواب می دهند. از مزیت های بزرگ پارچه های آکریلیکی جذب رطوبت اضافه در خانه است. بعلاوه این پارچه ها کاملا در برابر باکتری و میکروب های آلرژی زا مقاوم هستند.

توری

پارچه های توری پرده از مدل های کلاسیک و رمانتیک بوده و برای ایجاد محرمیت و ممانعت از ورود نور طبیعی به داخل خانه بسیار مناسب هستند. پارچه تور عمدتاً در رنگ های خنثی تولید می شوند و به همین علت با سایر عناصر دکوراسیون به راحت ست می شوند. پارچه های توری در ماشین لباسشویی هم قابل شست و شو هستند. اما بهتر است این موضوع قبل از خرید بررسی شود چرا که همۀ پارچه های تور چنین شرایطی ندارند.

ساتن

ساتن یک پارچه نرم، لوکس و براق است که شباهت زیادی به حریر دارد. این پارچه ها علاوه بر اینکه نور را به مقدار مناسب از خود عبور می دهند، محرمیت بالایی هم برای افراد داخل خانه یا اتاق فراهم می کند. تنوع زیاد این پارچه ها باعث شده تا در بیشتر خانه های ایرانی از آن استفاده شود.

اما شاید تنوع زیاد جدیدترین پارچه های پرده ای شما را در انتخاب مدل مناسب سردرگم کند. ابتدا باید چین پارچه را بررسی کنید. قبل خرید، حتما نمونه در دسترس را از بالا تا کنید و چین خوردگی پرده را بررسی کنید. بعلاوه قبل از انتخاب پارچه باید دکور اتاق خود را معین کنید، اینکه دکور اتاق رسمی است یا ساده و خودمانی، در انتخاب نوع پارچه نقش مهمی خواهد داشت. بعداز اینکه مدل پارچه را معین کردید، نوبت به رنگ و طرح پارچه می رسد. اگر پرده را برای محیطی پر رفت و آمد مثل نشیمن و پذیرایی می خواهید، بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا چندان در معرض توجه قرار نگیرند.

منبع: اتاق

به "معرفی جدیدترین پارچه های پرده ای برای دکوراسیون منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جدیدترین پارچه های پرده ای برای دکوراسیون منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید