مدرسه نویسندگی و تصویرگری در استان قم راه اندازی شده است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، امیرعلی عموزاده در حاشیه برگزاری دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان قاصدک در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به پیشرفت ادبیات کودک و نوجوان، گفت: در عرصه کودک و نوجوان هر چقدر در حوزه آموزش فراوری و نشر پیشرفت نموده باشیم، باز هم جا دارد. من خاطرم هست حضرت آقا سال 82 فرمودند این نشر بچه ها را جدی بگیرید. طبیعی است که آقا در نمایشگاه کتاب هم باز درباره این موضوع نکاتی را بفرمایند و امر نمایند که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به صورت کمی و کیفی کار انجام گردد.

مدرسه نویسندگی و تصویرگری در استان قم راه اندازی شده است

وی توضیح داد: خدا را شکر ما نهضتی را مختص استان قم تحت عنوان نویسندگی راه انداختیم و تا الان با انجمن ها و موسسات مختلف صحبت شده است و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

عموزاده اعلام کرد: یکی از نمونه های این حرکت، جدی گرفتن این موضوع در سطح وزارتخانه، شخص وزیر و دوستان فرهنگی است که نمود آن را در برنامه قاصدک می بینیم.

وی یادآور شد: ما دو کار ویژه مدرسه ای نویسندگی و مدرسه تصویرگری در استان قم داریم. مدرسه نویسندگی که در راستای همان نهضت نویسندگی است. واقعیت آن است ما در عرصه کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت های استان قم در فراوری داستان و رمان خیلی مشکل نداریم و در همین مدت چند ماه فراوریات داستانی زیادی فراوری شد. گره اصلی در کار فراوری داستان کودک گره تصویرگری است که هم زمان بر است و هم هزینه می خواهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اعلام کرد: به همین دلیل ما به این نتیجه رسیدیم که در بحث تصویرگری باید نیرو تربیت گردد و خدا را شکر این کار صورت گرفته است. از طرفی در حال تدوین یک بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان و تصویرگران حوزه کودک هستیم تا بتوانیم کار را با کیفیت بیشتر دنبال کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مدرسه نویسندگی و تصویرگری در استان قم راه اندازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه نویسندگی و تصویرگری در استان قم راه اندازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید