ماندگاری برندتان را با این 4 راه افزایش دهید!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، چرا بازاریابی برند مهم است؟

با بازاریابی برند، علاوه بر معرفی خود و محصولاتتان میتوانید مشتریانتان را با ارزش ها و قوانین برندینگ خود آشنا کنید. قوانینی که از اهداف شما سرچشمه میگیرد و راهنمای کار شما خواهد بود. با بی توجهی به این ارزش ها، کار خود را زیر سوال خواهید برد. اما با تعهد به قوانین و کارتان در شرایط خوب و بد، می توانید اطمینان مشتریان را به خود جلب کنید.

ماندگاری برندتان را با این 4 راه افزایش دهید!

تغییر کردن در کسب و کار یک امر اجتناب ناپذیر بوده و رقیبان یکی پس از دیگری در بازار کار ظاهر خواهند شد. آن ها ایده ها، مفاهیم و لوگوی شما را کپی می نماید یا حتی آن ها را می دزدند. اما تنها چیزی که نمی توانند تصاحب نمایند، برند شما است. در ادامه با وبلاگ سطح دیتا همراه باشید.

1- هدف خودتان را پیدا کنید

برند شما همان قولی است که به مشتری های خودتان می دهید. هدف از ساختن برند، پایه و اساس اصلی شرکت شما را تعریف می نماید. برای پیدا کردن هدف باید از خودتان بپرسید چرا می خواهم این کسب و کار را راه اندازی کنم؟ احتمالا اولین پاسخی که به فکرتان می رسد این است که می خواهید پولدار شوید. هیچ ایرادی در این پاسخ وجود ندارد. همه ما دوست داریم پولدار شویم. اما این علت نمی تواند تنها هدف شما از راه اندازی کسب و کار باشد. در جهانیی که همه با هم رقابت می نمایند، برند شما باید به فکر ارائه یک مورد متفاوت باشد.

شما می خواهید یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید؛ پس نیازی نیست هدفتان تغییر دادن جهان باشد. به عنوان مثال تصور کنید صاحب یک رستوران کوچک هستید و می خواهید غذایی مشابه رستورانی که چند مغازه با شما فاصله دارد سرو کنید. در چنین شرایطی استفاده از مواد اولیه محلی و حتی کاشته شده به وسیله خودتان می تواند وجه تمایز شما با رقیبانتان باشد. یاری کردن به کشاورزان محلی نیز می تواند هدف کلی شما از راه اندازی این رستوران باشد. مطمئن باشید که مشتری ها متوجه حسن نیت شما خواهند شد و به شما وفادار خواهند ماند.

2- صدای خودتان را پیدا کنید

شخصیت دادن به یک برند و نسبت دادن احساسات انسان به آن یکی از راه هایی است که باعث می گردد مشتری ها راحت تر با برند شما ارتباط برقرار نمایند. به عنوان مثال ریچارد برنسون و برند او یعنی Virgin را در نظر بگیرید. او برای توصیف برند خود از واژه های جسور، سرگرم نماینده و ماجراجو استفاده می نماید و این توصیف، قانون 118 ثانیه برند او را تعریف می نماید. 118 ثانیه، مدت زمانی است که فرصت دارید مشتری ها را تحت تأثیر قرار دهید. درواقع شما 8 ثانیه برای جلب توجه مردم و 100 ثانیه برای تحت تأثیر قرار دادن آن ها فرصت دارید. شما باید در این مدت خودتان را به مردم نشان بدهید و برندتان را به آن ها معرفی کنید.

در ابتدا با عبارات و توصیف های تأثیرگذار سعی کنید توجه مشتری ها را جلب کنید و سپس با توضیحات کامل تر و یک آغاز و خاتمه قوی، خودتان را برای همواره در فکر مشتری ها ماندگار کنید. علت آوردن و مجبور کردن مشتری ها به خرید کردن از شما هیچ تأثیر مثبتی در فکر آن ها نخواهد گذاشت. مردم زمان اضافه ندارند که به سخنرانی های شما گوش دهند. بنابراین توضیحات خود را خلاصه کنید و فقط نکات مهم را ذکر کنید. مشتری ها زمانی پیام شما را متوجه می شوند که بتوانند هیجان و اشتیاق شما را احساس نمایند.

3- ساده، مختصر و مفید باشید

بسیاری از چیزها وجود دارند که می توانند برند شما را بزرگ و متمایز نشان دهند. اما برای جذب مردم باید سعی کنید تا جای ممکن پیام خودتان را ساده بیان کنید. سادگی کلید پیروزیت است. به یاد داشته باشید که پیروز ترین برندها ساده ترین برندها هستند. به عنوان مثال همه ما چه هوادار نوشابه باشیم و چه نباشیم با برند کوکاکولا آشنایی داریم. این برند لوگوی خودش را از قرن نوزدهم تا به حال تغییر نداده است. شاید رنگ های آن کمی تغییر نموده باشند اما لوگوی اصلی ثابت به جای مانده است.

ساده بودن به شناخته شدن و برقراری رابطه احساسی با مشتری ها یاری می نماید. مبهم بودن را کنار بگذارید؛ زیرا مشتری احساس می نماید شما چیزی را پنهان می کنید و همین موضوع باعث فراموش شدن برند شما می گردد. در عوض سعی کنید پیامتان را واضح و شفاف بیان کنید. بعلاوه مرتبط نبودن پیام با برندتان باعث کاهش ماندگاری آن در فکر مخاطب می گردد. سراغ استفاده از کلیشه ها هم نروید؛ زیرا برند شما را تنبل و غیر آماده معرفی می نماید. جامعه از نظر فرهنگی، سیاسی و مالی در حال تغییر است. و از همین جهت مشتری ها در پی برندهایی هستند که به اعتقادات خودشان پایبند باشند.

4- از مشتری ها یاری بگیرید

تبلیغ و آگاهی رساندن کردن وظیفه شما و کارمندانتان است. آن ها باید به مشتری ها بگویند چرا برند شما برترین است و آن ها را قانع نمایند که محصولات شما را بخرند. زمانی که مشتری ها برند شما را درک نمایند و پیام آن را متوجه شوند، با اشتیاق به سمتتان خواهند آمد و محصولات شما را خریداری خواهند کرد. و اگر از کیفیت محصولات یا خدمات شما راضی باشند، آن ها را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی خواهند کرد و این برای حفظ ماندگاری برند شما بسیار مهم است. درواقع آن ها برای شما کار می نمایند؛ بنابراین زمانی که انتظار ندارند به آن ها پاداش بدهید. به عنوان مثال هر از گاهی تخفیفات ویژه ای برای آن ها در نظر بگیرید.

هر کمپین تبلیغاتی باید به وسیله یک فرد حرفه ای برگزار گردد. این فرد باید شناخت درستی از برند شما داشته باشد و قبل از اینکه موضوع را به اطلاع عموم برساند، همه جوانب کار را در نظر بگیرد. زیرا کوچک ترین اشتباه ها هم می توانند خسارات جبران ناپذیری به برند شما وارد نمایند.

منبع: الی گشت

به "ماندگاری برندتان را با این 4 راه افزایش دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماندگاری برندتان را با این 4 راه افزایش دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید