لکسوس CT200 هیبریدی؛ کم مصرف و کم استهلاک

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، اگر تصور می کنید پریوس ماشین زشتی است، اگر پیوسته در شهر تردد دارید و از قیمت بنزین سه هزار تومانی می ترسید، اگر حداقل 500 میلیون دارید که برای خرید خودرو کنار گذاشته اید و در نهایت اگر خیلی اهل تند رفتن نیستید، ما خرید لکسوس CT200 هیبریدی را به شما پیشنهاد می کنیم. هاچ بک نسبتا جذابی که طرح بدنه آن به رغم سه تا چهار سال عمر هنوز تازگی دارد و کیفیت ساخت خودرو هم چیزی از مدل های مشابه بنز و ب.ام.و کم ندارد. این جذابیت البته از جنس جاذبه گلف یا حتی آلفا رومئو جولیتا نیست و بیشتر جنبه مدرن بودن و تازگی خودرو مدنظر است. بنابراین با توجه به ویژگی های فنی کاملا مشترک با تویوتا پریوس و نیز ترجیحات برخی از خریداران در انتخاب اتومبیل کم مصرف، می توان انتخاب لکسوس CT200 هیبریدی را خرید اینگونه توجیه کرد. اینکه با خرید این نسخه کم پیدا از لکسوس عملا شما یک تویوتا پریوس می خرید که زشت نیست! ببینیم برادرزاده پریوس چه در چنته دارد؟

لکسوس CT200 هیبریدی؛ کم مصرف و کم استهلاک

مشخصات فنی

اولین نسل از لکسوس CT در سال 2011 به عنوان یک محصول متفاوت از گروه تویوتا معرفی شده است و اولین نسل از سری خود محسوب می گردد اما این خودرو در واقع روی پلتفرم نسبتا قدیمی MC تویوتا شکل گرفته است و از نظر فنی با تویوتا پریوس نسل سوم مشابهت کامل دارد. پیشرانه احتراق داخلی 1,8 لیتری با 98 اسب بخار در مقام نیروگاه اصلی و پاک بنزین سوز این خودرو با یک موتور برقی همکاری می نماید تا در مجموع امکان ارسال 134 اسب بخار نیرو و 207 نیوتن متر گشتاور به چرخ های جلو فراهم باشد. گیربکس در جهت کاهش مصرف سوخت و دستیابی به حداکثر بهره وری عملیاتی از نوع ضریب متغیر CVT انتخاب شده و در مسافت های کوتاه امکان حرکت پاک در حالت تماما برقی وجود دارد.

سواری و کارایی

شاید جالب ترین ویژگی شاسی این خودرو، سیستم فنربندی مک فرسون در چرخ های جلو و جناغی دوبل برای محور عقب باشد که در واقع برای مدل های چهار چرخ متحرک و دو دیفرانسیل پلتفرم MC تدارک دیده شده است و به شکل منحصر به فردی در این مدل هاچ بک دیفرانسیل جلو نیز به کار گرفته شده است که سواری متفاوت و خاصی را برای این خودرو به ارمغان می آورد. این سواری البته در مقایسه با سئات لئون، سیتروئن سی3 و آلفا رومئو جولیتا ابدا اسپورت نیست و درست مثل مصرف سوخت خودرو که حدود 4,5 لیتر در هر 100 کیلومتر است، بیشتر شهری و اقتصادی می نماید تا مهیج و جوان پسند.

کابین

ترکیب پلاستیک های نرم و خشک با چرم مصنوعی و اندکی چوب باعث شده تا اتاق لکسوس CT200 هیبریدی چندان هم بی رونق نباشد. به هرحال پشت فرمان همه چیز درست و حساب شده و منطبق با ذهنیت خط کشی شده ژاپنی به نظر می رسد و مشکل خاصی از نظر دید محیطی یا دسترسی به ادوات داخلی وجود ندارد.به لطف آینه های جانبی نسبتا بزرگ و وجود دوربین دید عقب، دید محیطی خودرو کاملا خوب است اما همین آینه های جانبی بزرگ هنگام گذر از راستا های تنگ و باریک، کمی مشکل ساز می شوند و عرض خودرو را به شکل قابل توجهی افزایش می دهند.

هندلینگ و شتاب

سری CT با وزنی حدود 1,5 تن خودرو سبک وزنی نیست و قدرت 134 اسبی درکنار گشتاور 207 نیوتن متری نتوانسته کار چندانی برای برای شتاب دادن به این هاچ بک 4.32 متری انجام دهد. بنابراین CT200 به رغم تمام مشخصات خوبی که دارد، با توجه به شتاب 10.5 ثانیه ای خودرویی در حد یک پژو 206 تولید داخل است که قدرتی معادل 110 اسب دارد. البته تنها بخشی از بحران به موتور خودرو برمی گردد و عمده معضل به گیربکس CVT مربوط است که هیچگاه اجازه نمی دهد دور موتور به محدوده ردلاین برسد.

منبع: دیوار

به "لکسوس CT200 هیبریدی؛ کم مصرف و کم استهلاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس CT200 هیبریدی؛ کم مصرف و کم استهلاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید