قیمت رب گوجه فرنگی محلی چند؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، خبر افزایش 20 درصدی قیمت رب گوجه فرنگی هفته گذشته منتشر شد. خبری که هر چند خیلی زود تکذیب شد، اما رب گوجه فرنگی را در فروشگاه ها و پلتفرم های آنلاین کمیاب کرد. البته هنوز هم برخی برند ها رب گوجه فرنگی به بازار نفرستاده اند و احتمالا منتظر افزایش قیمت هستند. اما برند هایی که در حال حاضر رب گوجه فرنگی به بازار عرضه کرده اند، فعلا بسته های 800 گرمی شان بین 34 تا 39 هزارتومان قیمت خورده است. اما در سایت های خرید و فروش آنلاین رب گوجه فرنگی در بسته بندی سنتی وجود دارد که در مواردی آگهی دهندگان، آن را گران تر از بسته بندی شرکتی به فروش می رسانند. اما به شکل معمول فروشندگان قیمتی کمتر از بسته بندی های موجود در بازار ارائه می کنند.

قیمت رب گوجه فرنگی محلی چند؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، آگهی دهندگان تقریبا از بیشتر استان های کشور رب گوجه فرنگی را در بسته بندی های 800 گرمی، یک کیلوگرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو، سه و پنج کیلوگرمی عرضه کرده اند. اما بیشتر بسته بندی ها یک و یک و نیم کیلوگرمی است و در دبه های پلاستیکی به دست خریدار می رسد.

اما بزرگترین چالش خرید از فروشندگان محلی، کیفیت رب گوجه فرنگی است. برخی پلتفرم ها این چالش را با امتیاز دهی و انتشار نظرات کاربران تا حدودی برطرف کرده اند. اما همچنان دو پلتفرم بزرگ دیگر این چالش را دارند.

در این پلتفرم ها آگهی دهندگان تنها ادعای کیفیت بالا را دارند و برخی به تضمین در آگهی خود اشاره کرده اند. اما نگفته اند که تضمین شان به چه صورتی است. این در حالی است که ارسال رب گوجه فرنگی با بسته بندی سنتی و در دبه های پلاستیکی امکان فساد محصول را افزایش می دهد.

مثلا فرض کنید یک فروشنده از زاهدان بخواهد یک دبه 5 کیلوگرمی رب گوجه فرنگی را برای یک خریدار در ارومیه ارسال کند. در چنین شرایطی امکان خراب شدن محصول در این راستا 2 هزار و 163 کیلومتری بالا می برد.

رب گوجه فرنگی محلی چند؟

کمترین قیمت برای رب گوجه فرنگی را یک فروشنده ساکن یزد پیشنهاد داده است. او گفته که هر کیلوگرم رب گوجه فرنگی تمیز و با کیفیت را 20 هزار تومان به فروش می رساند. بعد هم تاکید کرده که مشتریان بسیاری در استان های مختلف ایران دارد که سلامت و کیفیت رب گوجه او را تضمین می کنند.

اما سوالی که هنوز جواب آن را دریافت نکرده ایم، شرایط بهداشتی و سلامت بسته بندی ارسالی از طریق فروشندگان محلی است. برای همین با یک فروشنده وارد گفتگو می شویم. او که تمایلی به عنوان کردن نام اش ندارد و ساکن خرم آباد است، هر کیلوگرم رب گوجه را 28 هزار تومان به دست خریدار می رساند. او گفته که رب گوجه اش طبیعی و خوشرنگ است و تازه از روی گاز برداشته است.

از او سوال می کنم که رب گوجه فرنگی در راستا 488 کیلومتری خرم آباد تا تهران فاسد نمی شود. پاسخ می دهد که در این راستا چند ساعته اتفاق خاصی نمی افتد. اما اگر ما بخواهیم به صورت فریز شده هم ارسال می کند. می پرسم پس از فریز رب گوجه آب می شود و باز هم ماجرای بهداشت رب پیش می آید. او تاکید می کند که برای خریداران اش بار ها ارسال کرده و مشکل پیش نیامده است.

دیگر آگهی دهندگان نیز هر کیلوگرم رب گوجه فرنگی را بین 30 تا 50 هزار تومان به فروش می رسانند. اما برخی از آن ها قیمت بالاتری طلب می کنند که گاه به 80 هزار تومان هم می رسد. مثلا یک فروشنده که ساکن کرمانشاه است برای هر کیلوگرم رب گوجه قیمت 75 هزار تومان معین کرده است. او گفته که این نوع رب گوجه با بسته بندی شرکتی قابل مقایسه نیست؛ بنابراین نباید قیمت این دو را با هم مقایسه کرد.

فروشنده دیگری که ساکن رامسر است، دبه یک و نیم کیلوگرمی را 100 هزار تومان می فروشد. او می گوید که کیفیت رب گوجه فرنگی اش را تضمین می کند و اگر خریدار راضی نبود، پول را پس می فرستد.

قیمت رب گوجه فرنگی شرکتی چقدر است؟

بررسی ما نشان می دهد که در حال حاضر در پلتفرم های آنلاین فروش، بسته های 800 گرمی رب گوجه فرنگی از برند هایی همچون فامیلا، اویلا، مکنزی، کامبیز، تبریک، گلنوش، خوشبخت، بیژن، بیستون، شامینه، مانیلو و هنیا موجود است.

اما چین چین، بیژن، روژین، رعنا، طبیعت، آتا، سحر، اصالت و چند برند دیگر محصولی برای فروش در پلتفرم های آنلاین ندارند. در مورد بسته بندی 400 گرمی رب گوجه فرنگی نیز سه برند بیژن، خوشبخت و مکنزی محصول عرضه شده دارند.

کمترین قیمت مربوط به برند هنیا است که رب 800 گرمی را 34 هزار و 800 تومان به دست مصرف کننده می رساند. بالاترین قیمت نیز از سوی برند اویلا و فامیلا ارائه شده است. این دو برند بسته 800 گرمی را به قیمت 39 هزار و 950 تومان می فروشند.

در این بین برخی برند ها قیمت بالاتری برای محصول خود معین کرده اند که به نظر می رسد به علت تفاوت در بسته بندی باشد. مثلا برند کامبیز بسته 690 گرمی گوجه فرنگی را 41 هزار و 140 تومان می فروشد، یا برند بیستون رب گوجه فرنگی 700 گرمی در بسته بندی شیشه ای را به قیمت 41 هزار به دست مصرف کننده می رساند.

در مورد رب گوجه فرنگی بسته بندی 400 گرمی تعداد عرضه کنندگان رب گوجه فرنگی بالا نیست و همین تعداد اندک بین 24 تا 26 هزار تومان قیمت می دهند. برند خوشبخت رب گوجه فرنگی 400 گرمی را 24 هزار و 540 تومان می فروشد و برند بیژن بسته 380 گرمی را با قیمت 24 هزار تومان عرضه کرده است. مکنزی نیز بسته 400 گرمی رب گوجه را 26 هزار تومان می فروشد.

منبع: فرارو

به "قیمت رب گوجه فرنگی محلی چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت رب گوجه فرنگی محلی چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید