قابلیت تازه اپل واچ هوش را از سر می پراند!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، گجت نیوز نوشت: اپل واچ در آینده به ویژگی فوق العاده ای مجهز می شود که به واسطه آن قادر خواهد بود حتی حرکت انگشتان را نیز سنجیده و پایش کند. این قابلیت می تواند استفاده های بیشماری داشته باشد.

قابلیت تازه اپل واچ هوش را از سر می پراند!

به نظر می رسد اپل در حال کار بر روی اضافه کردن الکترودهایی به ساعت هوشمند اپل واچ است تا از این طریق بتواند حرکت ماهیچه ها و فعالیت دقیق الکتریکی کاربر در حین تکان دادن انگشتان را شناسایی و ثبت کند.

اپل واچ البته در حال حاضر قادر به تشخیص فعالیت فیزیکی و اخطار دادن زمان تمرین روزانه است. با این حال همچنان می توان در پاره ای اوقات آن را فریب داد!

با این حال در آینده به کمک این الکترودها اپل واچ می تواند تشخیص دهد که چه زمانی صرفا دست خود را تکان می دهید و فعالیت فیزیکی واقعی انجام نمی دهید!

استفاده از الکترود برای سنجش حرکت عضلات چه محاسنی دارد؟

اختراع نو ثبت شده از طریق اپل، الکترودهایی برای تشخیص ژست های حرکتی نام دارد. اپل به طور خاص بر استفاده از این متد سنجش حرکت تاکید داشته و سایر روش ها را در مقایسه با آن ناکارآمد می داند.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در این اختراع، حرکات فیزیکی هر فرد مثل نگاه کردن به طرفین، حرکات بدن و سایر حرکات مشابه می تواند به عنوان ورودی به سیستم های اندازه گیری وارد شده و در گذر زمان سنجیده شود. به طور خاص، ژست های حرکتی دست بیشتر از طریق حسگرهای مجاورتی شناسایی می شود.

با این وجود، حسگرهای مجاورت معمولا دامنه محدودی دارند و به منظور اندازه گیری صحیح حرکت باید در فاصله ای نزدیک از منبع قرار گیرند.

اپل همچنین اعلام کرده که برای سنجش حرکت دست می توان از یک یا چند دوربین هم بهره برد. با این حال وجود نقاط کور برای دوربین ها و نیاز به فناوری های پیچیده سخت افزاری و پردازش تصاویر، استفاده از دوربین برای شناسایی حرکات دست را با چالش روبرو می کند.

همچنین سایر گجت های مثل چوبدستی، کنترلر یا دستکش نیز با وجود این که می توانند حرکات عضلات دست را پیش بینی کنند، به عنوان دستگاه های پوشیدنی محبوبیت چندانی ندارند.

اما این ویژگی نو اپل واچ باعث خواهد شد که الکترودها تنها از طریق حرکت انگشتان دست فعال شده و به اندازه گیری حرکت بپردازند.

ویژگی تشخیص ژست اپل واچ چگونه عمل می کند؟

الکترودهای تعبیه شده در اپل واچ قادر به اندازه گیری سیگنال های EMG خواهند بود. سیگنال های EMG در حقیقت فعالیت الکتریکی در اثر کشیدگی یا فشردگی ماهیچه ها بوده و الکترودها با اندازه گیری آن ها می توانند نوع و شدت حرکت را پیش بینی کنند.

البته اپل واچ همین حالا هم به صورت دست و پا شکسته از قابلیتی مشابه بهره می برد. به عنوان مثال در این ساعت هوشمند می توان از طریق مشت کردن دست، آلارم دستگاه را متوقف کرد!

با این حال، با تعبیه این الکترودها دور مچ کاربر، دستگاه قادر خواهد بود حتی حرکت انگشتان را هم سنجیده و پایش نماید.

بنابراین در آینده، ساعت هوشمند اپل نیازی به تکان های شدید مچ برای ارسال فرامین و ژست های حرکتی نخواهد داشت؛ بلکه یک حرکت ساده انگشت شست یا اشاره برای انجام هدفی خاص کافی خواهد بود.

اپل ادعا کرده که برای سنجش این سیگنال های EMG چندین ردیف از الکترودها و سیم کشی های القایی در بند ساعت یا سایر گجت های پوشیدنی به کار خواهند رفت.

در این شرایط، سیگنال اندازه گیری شده از طریق یک یا چند عدد از این الکترودها به عنوان مرجع در نظر گرفته شده و اختلاف بین آن ها و سیگنال های اندازه گیری شده از طریق الکترودهای مختلف در هر نقطه نمایانگر سیگنال EMG در نقطه مربوطه خواهد بود.

لازم به ذکر است که این اختراع نو اپل به نام هفت نفر ثبت شده است. یکی از این مخترعان، دنیل پوداجنی است که پیش تر مشغول تحقیق بر روی ساخت یک سیستم ارتباطی شبیه به دنیای Star Trek بوده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "قابلیت تازه اپل واچ هوش را از سر می پراند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت تازه اپل واچ هوش را از سر می پراند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید