فیلم ، واکنش عجیب موش ها به موسیقی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، انسان ها تنها حیواناتی نیستند که با آهنگ موسیقی حرکت می نمایند، به عنوان مثال، طوطی ها نیز این کار را انجام می دهند؛ محققان در 11 نوامبر در Science Advances گزارش دادند که موش ها نیز سر خود را با پخش موسیقی تکان می دهند.

فیلم ، واکنش عجیب موش ها به موسیقی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سطح دیتا، علاوه بر این، به نظر می رسد که حیوانات به همان سرعتی به موسیقی واکنش نشان می دهند که پای انسان ها هنگام پخش موسیقی به حرکت در می آید. این مطالعه می تواند به آشکار کردن پایه های تکاملی حس ریتم انسان یاری کند.

بیشتر بخوانید:

عکس | دست به دست شدن فیلم یک موجود مرموز در شبکه های اجتماعی!

چه رازهایی در دندان های ما نهفته است؟

بعضی از ما معتقدیم که موسیقی برای فرهنگ بشری بسیار خاص است. هیروکازو تاکاهاشی، مهندس مکانیک در دانشگاه توکیو، که به مطالعه نحوه عملکرد مغز می پردازد، می گوید: اما من معتقدم که منشا آن به نوعی از اجداد ما به ارث رسیده است.

توانایی تشخیص ضربان یک آهنگ و همگام سازی حرکات بدن با آن به عنوان همزمان سازی ضرب شناخته می گردد. این یک راز است که چرا بعضی از گونه ها، مانند انسان و طوطی، توانایی ذاتی دارند و بعضی دیگر این توانایی را ندارند.

برای موش های آزمایشگاهی، تاکاهاشی و همکارانش سوناتای دو پیانو در دو ماژور موتزارت (K. 448) را گذاشتند. تیم سرعت آهنگ را کاهش داد و سپس آن را با سرعت معمولی خود پخش کرد و حرکات موش ها را نه تنها از نظر بصری، بلکه با شتاب سنج های بی سیم که با جراحی روی موش ها قرار داده بودند، مشاهده کردند.

این تیم در ابتدا فکر می کردند که میزان بدن می تواند معین نماینده سرعتی باشد که باعث هر گونه کوبیدن سر می گردد. انسان ها تمایل دارند ضربه پا را به موسیقی بین 120 تا 140 ضربه در دقیقه انجام دهند، اما حیوان کوچکی مانند موش احتمالاً برای دریافت همان واکنش به سرعت بیشتری احتیاج دارد.

دلایل زیادی وجود دارد که فکر کنیم شاید [موش ها] ریتم های سریع تر را ترجیح دهند. اما این چیزی نیست که آنها پیدا کردند. در فیلم های ضبط شده، ضربان سر موش ها زمانی که سونات با سرعت معمول خود، حدود 132 ضربه در دقیقه نواخته می شد، بیشتر بود. همین امر برای 20 نفری که به وسیله هدفون با شتاب سنج به موسیقی گوش می دادند صادق بود.

هم برای انسان و هم برای موش، ضربه سر در حدود 120 تا 140 ضربه در دقیقه ثابت بود. وقتی موسیقی تندتر یا آهسته تر پخش می شد، هیچ واکنشی از سر نبود. تاکاهاشی می گوید، این نشان می دهد که چیزی اساسی در خصوص نحوه تنظیم یا سیم کشی مغز حیوانات برای پاسخ به ریتم وجود دارد.

این تیم بعلاوه بعضی از آهنگ های پاپ مورد علاقه خود را برای موش ها پخش کردند و واکنش مشابهی را مشاهده کردند.

در حالی که پاتل موافق است که به نظر می رسد موش ها ضرباتی را ترجیح می دهند که انسان ها دوست دارند، او متقاعد نشده است که موش ها بتوانند مانند انسان ها با ضربان هماهنگ شوند.

پاتل می گوید: من فکر می کنم که این مطالعه در واقع به نوعی سؤالات بیشتری را نسبت به پاسخ ها ایجاد می نماید. انسان ها و طوطی ها به وسیله حرکات بزرگ و ارادی مانند ضربه زدن به سر، رقصیدن یا ضربه زدن پا، همزمانی ضربان را نشان می دهند. موش ها حرکات بسیار ریز را نشان می دادند که باید با دستگاه های خاصی مانند شتاب سنج روی سر و فناوری ضبط حرکت ثبت می شد.

این رفتار بعلاوه زمانی که محققان موش ها را فریب دادند تا با بالا بردن بطری آب خود، روی پاهای عقب خود بایستند، در مقایسه با چهار دست و پا بودن، قابل مشاهده تر بود.

او می گوید: ماهیت اساسی درک و هماهنگ سازی ضربان این است که شما زمان ضربان را پیش بینی می کنید و به طور قابل پیش بینی حرکت می کنید. بنابراین، ما درست روی ضربات یا کمی جلوتر از آن فرود می آییم. از آنجایی که حرکات موش ها بسیار کوچک است، معین نیست که آیا موش ها می توانند ضربان را پیش بینی نمایند یا فقط به آن واکنش نشان می دهند.

تاکاهاشی و پاتل هر دو تاکید می نمایند که این مطالعه نشان نمی دهد که موش ها دوست دارند با موسیقی انسان برقصند. تاکاهاشی می گوید: محرک موسیقی برای مغز بسیار مجذوب کننده است. اما این دلیلی نیست که آنها از موسیقی لذت می برند یا آن را درک می نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فیلم ، واکنش عجیب موش ها به موسیقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، واکنش عجیب موش ها به موسیقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید