عید پاک در کانادا

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، عید پاک در کانادا

عید پاک، جشن مسیحی است که در یکشنبه ای در ماه مارس یا آوریل برگزار می گردد. به باور مسیحیان این روز مصادف با رستاخیز مسیح است. این عید در کانادا معمولا از Good Friday آغاز می گردد و تا یکشنبه عید پاک به طول می انجامد. Good Friday (و یکشنبه عید پاک) در کانادا از تعطیلات رسمی به تعداد می آیند. به باور مسیحیان در Good Friday عیسی مسیح به صلیب کشیده می گردد. فردای آن روز را شنبه مقدس می نامند و روز بعد آن هم عید پاک نام دارد که مسیحیان معتقد به رستاخیز مسیح در آن روز هستند.

عید پاک در کانادا

این عید در ماه مارس یا آوریل برگزار می شود. این تاریخ هر سال بین 22 مارس(2 فروردین) تا 25 آوریل(5 اردیبهشت) متغیر است. تاریخ عید بر اساس تخمین زمان اعتدال بهاری مشخص می شود. اولین یکشنبه پس از ماه کاملی که بعد از اعتدال بهاری است، عید پاک در نظر گرفته می شود.

کانادایی ها چگونه عید پاک را جشن می گیرند؟

کانادایی ها همچون سایر کشورهای غربی این روز را جشن می گیرند. بسیاری از مسیحیان در روز Good Friday و یکشنبه عید پاک در مراسم مذهبی شرکت می نمایند. از عادات متداول کانادایی ها در این روز می توان به ملاقات خانواده، خوردن غذا، شکار تخم مرغ های رنگ شده یا رد و بدل تخم مرغ های شکلاتی و خرگوش و هدایای کوچک اشاره نمود.

از جمله غذاهایی که معمولا در این روز سرو می شود بره است که صندلی خاصی در مسیحیت دارد، گوشت خوک که نماد شانس است و نان یا کیک که در بسیاری از سنت ها نماد باروری است. نان های داغ با دو خط متقاطع بر رویشان که خواستگاهش به انگلیس برمی شود، با عید پاک در کانادا در ارتباط است. از دیگر فعالیت های کانادایی ها در این روز می توان به غذا دادن به حیوانات خصوصا خرگوش ها اشاره نمود. بعد از کریسمس و عید شکرگزاری، این عید از عظیم ترین عیدها در کشور کانادا محسوب می شود.

اگر علاقمند به تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا هستید، فرم ارزیابی رایگان موسسه وبلاگ سطح دیتا را پر کنید. بعلاوه می توانید با مراجعه به قسمت رزرو وقت مشاوره، برای دریافت وقت مشاوره از همکاران ما در دفتر ونکوور اقدام نمایید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی

به "عید پاک در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عید پاک در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید