صید رزق و روزی در دل کویر

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، 460 پرورش دهنده ماهی در خراسان جنوبی، رزق و روزی شان را از استخر ها می گیرند.

صید رزق و روزی در دل کویر

سورگی مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 10 پروانه بهره برداری بهداشتی آبزی پروری روستایی و غیرصنعتی و یک پروانه تأسیس شیلات صنعتی در استان صادر شده است.

او اضافه نمود: ظرفیت پرورش و فراوری بیش از هزار و 500 تن ماهی گرمابی، بیش از 100 تن ماهی سردابی و بیش از یک میلیون و 500 هزار قطعه ماهی زینتی در استان وجود دارد.

سورگی بیان نمود: انواع ماهیان گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد و انواع ماهیان سردابی که شامل قزل آلا می گردد در استخر های پرورش ماهی و سد های استان در حال پرورش و تکثیرند.

بیشتر بخوانید

  • فراوری ماهی در دل کویر، فرصتی تازه در اقتصاد کشاورزی

به گفته مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پارسال تا به امروز در حوزه آبزی پروری، زمینه برای تثبیت اشتغال و اشتغال زایی 460 هم استانی فراهم شده است.

او اظهار کرد: هم اکنون از 9 سد استان برای پرورش ماهیان گرمابی استفاده می گردد که پارسال 461 تن ماهیان گرمابی از آن ها صید شده است.

سورگی با اشاره به اینکه یکی از شرایط دریافت تسهیلات آبزی پروری، داشتن پروانه فعالیت از سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی استان است، ادامه داد: از پارسال تا به امروز، بیش از 4 هزار و 800 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان آبزی پروری پرداخت شده است.

وبلاگ سطح دیتا خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صید رزق و روزی در دل کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صید رزق و روزی در دل کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید