صانعی: یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و متوجه شدند چقدر عقب افتادیم

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سرمربی تیم فوتسال زیر 19 سال ایران گفت که بی توجهی یک ساله به فوتسال پایه باعث شد فدراسیون نشینان متوجه ضرر فوتسال شوند.

صانعی: یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و متوجه شدند چقدر عقب افتادیم

علی صانعی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ سطح دیتا، درباره شرایط تیم فوتسال زیر 19 سال ایران گفت: زمان بسیار کمی داشتیم و کوشش کردیم کار خود را جمع و جور کنیم. در یک هفته از 40 بازیکن به 25 نفر رسیدیم و آنها را به 20 بازیکن می رسانیم. برای مسابقات کافا باید اسامی 20 بازیکن را اعلام کنیم تا مدارک آنها کامل گردد و مسئله ای نداشتیم.

پس از تعیین شدن برنامه AFC برنامه ریزی می کنیم

وی در خصوص انتخاب بازیکنان برای اردوی اخیر و برنامه تیم زیر 19 سال، پس از مسابقات کافا توضیح داد: ما برای 30 نفر پاسپورت می گیریم تا اگر موردی برای بازیکنان اصلی ایجاد شد، مسئله ای نداشته باشیم. تعدادی بازیکن را قبلاً دیده بودیم و بعضی نفرات هم استعدادیابی شده بودند که به اردوی تیم زیر 19 سال اضافه شدند. الان تمرکز ما روی مسابقات جام کافا خواهد بود. برای برنامه بعد از این تورنمنت هم باید برنامه AFC را ببینیم تا براساس آن برنامه ریزی کنیم.

یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و متوجه شدند چقدر عقب افتادیم

سرمربی تیم زیر 19 سال ایران راجع به قبول راهنمایی این تیم، با وجود انتقاداتی که از مدیران فدراسیون فوتبال نموده بود، به وبلاگ سطح دیتا گفت: مطابق صحبتی که با مدیران فدراسیون داشتیم، آنها می خواهند به فوتسال پایه توجه نمایند و اردوهای منظمی تدارک ببینند. متأسفانه یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و بعد متوجه شدند چقدر عقب افتادیم. ما از این نگاه استقبال می کنیم. جوانان باانگیزه زیادی داریم و اگر نگاه مثبتی به رده پایه باشد، در سال های آینده می توانیم نتیجه آن را ببینیم.

فزونین فرصت برای بازیکنان رده امید فراهم است

صانعی درباره انتخاب وحید شمسایی به عنوان سرمربی نو تیم ملی فوتسال ایران خاطر نشان کرد: کادر فنی نوی به تیم ملی آمده است و باید به آنها فرصت داد. نگاه مربیان تیم ملی بر مبنای جوانگرایی است و فزونین فرصت برای بازیکنان رده امید فراهم است که در لیگ برتر یا تیم های پایه، خودشان را نشان بدهند. اگر تیم ملی در این زمینه پیروز باشد، نتیجه آن را در جام جهانی 2024 می بینیم.

جوانان لیگ در مدتی کوتاه می توانند جای ملی پوشان را بگیرند

وی با تمجید از بازیکنان جوانی که در لیگ برتر فوتسال به میدان می فرایند، اعلام کرد: جوانان خوبی داریم و بعضی تیم های لیگ فزونی مانند مقاومت و شهفرایند غالباً از بازیکنان جوان استفاده می نمایند. حتی تیم های مدعی مانند گیتی پسند و مس سونگون هم جوانان باکیفیتی دارند و اگر لیگ را آنالیز کنیم، به جوانان توانایی می رسیم. آنها ظرف مدت کوتاهی می توانند تجربه کسب نمایند و جای ملی پوشان فعلی را بگیرند.

در آستانه جام جهانی، احتیاج به ایجاد تغییر در تیم ملی فوتسال نبود

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال درباره ضربه عدم جوانگرایی به این تیم در جام جهانی 2021 مطرح نمود: تمرکز در جام جهانی روی کسب نتیجه بود و به نظرم احتیاجی به ایجاد تغییر در آستانه جام جهانی وجود نداشت. همه تیم ها پس از جام جهانی تغییراتی اساسی در تیم ملی به وجود می آورند و انجام این کار در فاصله یک سال تا جام جهانی درست نیست. اکنون باید خون تازه ای به رگ های تیم ملی تزریق گردد و نتیجه این اقدام را در جام های جهانی بعدی می بینیم.

تغییرات گسترده در جام های جهانی 2008 و 2012، سومی جام جهانی را به ارمغان آورد

صانعی با اشاره به نقش جوانگرایی در معتفزونین جایگاهی که فوتسال ایران در تاریخ خود به دست آورد، گفت: مقام سوم جام جهانی 2016 به خاطر تغییرات گسترده در تیم ملی در جام های جهانی 2008 و 2012 بود. با این حال تغییرات مختصری از سال 2016 تا 2021 در تیم ملی داشتیم و برای پیروزیت در جام های جهانی بعدی باید تغییر نسل بدهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صانعی: یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و متوجه شدند چقدر عقب افتادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صانعی: یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و متوجه شدند چقدر عقب افتادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید