سومین رویداد ریحان شهر برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، چند سالی است که رویدادی با عنوان ریحان شهر در تهران برگزار می گردد، رویدادی که درپی شناسایی، توانمندسازی و بهره گیری از ظرفیت زنان در محله های شهر تهران است و باعث شده در چندین محله، ایده های نوآورانه به مرحله اجرا برسند.

سومین رویداد ریحان شهر برگزار می گردد

به گزارش عده ای معتقدند شهر تهران، شهری مردانه است و با اینکه نیمی از جمعیت این شهر را زنان تشکیل می دهند، اما معمولا این قشر سهم کمتری در شهر دارند، درحالی که شهر تهران پر از ظرفیت هایی است که می تواند بستر کنشگری و تأثیرگذاری مثبت زنان را در عرصه شهری فراهم کند تا بسیاری از معضلات شهر برطرف گردد.

خوشبختانه در سال های اخیر مدیریت شهری در مرکز این عرصه را برای زنان فراهم نموده که همپای مردان در امور مربوط به شهرشان مشارکت داشته باشند. اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اجرای طرح ها و پروژه های مختلف، راه افزایش مشارکت بانوان را بازتر نموده تا از نظرات آنان در مدیریت شهر استفاده کند.

چند سالی است که رویدادی با عنوان ریحان شهر در تهران برگزار می گردد، رویدادی که درپی شناسایی، توانمندسازی و بهره گیری از ظرفیت زنان در محله های شهر تهران است و باعث شده در چندین محله، ایده های نوآورانه به مرحله اجرا برسند. سال جاری سومین دوره این رویداد با 100طرح و ایده نوآورانه برای حل مسائل و بهبود شرایط محله ها از سوی زنان برگزار می گردد. این ایده ها بیشتر در حوزه های کسب وکارهای محله ای، مدیریت پسماند و پلتفرم ها و... مطرح می گردد. در واقع عمده طرح ها از یک احتیاج واقعی و برآورده نشده، نشأت می گیرد که سبب شده زنان راه حلی برای آن پیدا نمایند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران هم در این باره گفته: در ریحان شهر سعی کردیم یک کار را صرفا مردمی انجام دهیم. حتی بعضی ها می گفتند اگر مدل پیشنهادی کارشناسان و استادان را برای حل مسائل سطح محله ها پیگیری کنید زودتر به نتیجه می رسید؛ اما ما در پی ایده های نوآورانه مردم به خصوص زنان در سطح محله ها بودیم که هم مقدار مشارکت آنها در اداره شهر بالا رود و هم مسائل شهری و محلی از نگاه ساکنان حل و فصل گردد که شهرداری تهران نیز در این زمینه نقش پشتیبانی و اجرا را برعهده دارد.

این رویداد قطعا مشارکت زنان را در امور شهر افزایش خواهد داد. زنان با اتکا به توان مادری قادرند محله را آرام، سرزنده و کاربردی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "سومین رویداد ریحان شهر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین رویداد ریحان شهر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید