سرعت،فقط سرعت مطمئنه

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، لازمه ایمنی در رانندگی سرعت مطمئنه و اعصاب آرام است.

سرعت،فقط سرعت مطمئنه

اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس هدایت و رانندگی مازندران اعلام نمود:لازمه ایمنی در رانندگی سرعت مطمئنه و اعصاب آرام است و سرعت مطمئنه سرعتی می باشد که یک راننده با توجه به شرایط جوی و جاده در پیش می گیرد تا در مواقع خطر بتواند وسیله را کنترل و متوقف کند.

تفاوت زمان در رانندگی شتابزده و رانندگی با سرعت مطمئنه، بیش از چند دقیقه نیست و در صورتی افزایش هر یک کیلومتر بالاتر از سرعت مطمئنه، احتمال مصدومیت 3 درصد و احتمال تصادف منجر به فوت 5 درصد افزایش می یابد.

طی تحقیقات اجرا شده اگر اتومبیلی با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت به عابر پیاده برخورد کند احتمال مرگ آن عابر پیاده حدود 50 درصد است و آگر همین اتومبیل با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت به همان عابر پیاده برخورد کند احتمال مرگ آن به 90 درصد افزایش می یابد.

در سرعت زیاد زمان عکس العمل راننده در مواجهه با خطر کاهش می یابد و مسافت لازم برای توقف خودرو بیشتر می گردد در نتیجه حوادث به سرعت به ما نزدیک می گردد.

اگر راننده ای با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت رانندگی کند پس در هر ثانیه تقریبا 25 متر را طی می نماید اگر راننده در فاصله 20 متری متوجه خطر گردد فقط 18 متر زمان عکس العمل وی خواهد بود و تنها 2 متر فرصت ترمزگیری دارد.

وبلاگ سطح دیتا مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرعت،فقط سرعت مطمئنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت،فقط سرعت مطمئنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید