زیردریایی هسته ای روسیه درمیان خطرناک ترین ها در جهان، عکس

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، کلاس Borei یک زیردریایی هسته ای نسل چهارم روسی است. قرار است در نهایت جایگزین زیردریایی های قدیمی دلتا III و کلاس تایفون گردد و به یک عامل بازدارنده مهم برای نیروی دریایی روسیه تبدیل گردد.

زیردریایی هسته ای روسیه درمیان خطرناک ترین ها در جهان، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سطح دیتا، بنابرگزارش وبسایت slashgear زیردریایی هسته ای Borei-A-class submarines در میان بهترین زیردریایی های هسته ای در جهان واقع شده است؛ این اولین کلاس زیردریایی است که به وسیله روسیه از زمان شوروی پیشرفته است.

بیشتر بخوانید:

شما نظر بدهید/ شرایط سرعت اینترنت شما چگونه است؟

تصویر استثنایی جیمزوب از 4 سیاره غول پیکر/ عکس

این پروژه با نام پروژه 935 در سال 1996 برای فراوری اولین واحد زیردریایی کلاس Borei شروع شد. نام پروژه به پروژه 955 تغییر یافت و زیردریایی برای قرار دادن موشک بالستیک نو زیردریایی (SLBM) Bulava (SS-NX-30) به جای موشک R-39UTTH Bark دوباره طراحی شد.

در حال حاضر یوری دولگوروکی، الکساندر نوسکی، ولادیمیر مونوماخ و کاحتیاج ولادیمیر چهار زیردریایی هستند که تحت این پروژه راه اندازی شده اند. این شناورها به وسیله دفتر طراحی تجهیزات دریایی روبین طراحی و به وسیله شرکت ماشین سازی شمالی (کارخانه کشتی سازی Sevmash) ساخته شده است.

اولین زیردریایی، یوری دولگوروکی، در نوامبر 1996 ساخته شد. در فوریه 2008 به آب انداخته شد و آزمایشات دریایی را در ژوئن 2009 شروع کرد. این کشتی به طور رسمی در ژانویه 2013 به نیروی دریایی روسیه ملحق شد.

الکساندر نوسکی (K-550)، دومین زیردریایی، در مارس 2004 مستقر شد و در دسامبر 2010 به آب انداخته شد. این کشتی در دسامبر 2013، پس از تکمیل یک سری آزمایشات دریایی که در اکتبر 2011 شروع شد، راه اندازی شد.

ولادیمیر مونوخ سومین زیردریایی کلاس Borei است. این زیردریایی در مارس 2006 ساخته شد و در دسامبر 2012 آزمایش شد. این زیردریایی در دسامبر 2014 راه اندازی شد.

موشک های بولاوا SLBM بر روی ناوهای روسی

Bulava SLBM بر روی زیردریایی های کلاس Borei نصب می گردد. این موشک ها به وسیله موسسه فناوری حرارتی مسکو پیشرفته و بر روی سکوی پروژه 955 پرتاب شده اند. طول این موشک 12.1 متر و قطر آن با احتساب کانتینر پرتاب 2.1 متر است. وزن آن در مجموع 36.8 متریک تن است و می تواند شش تا ده وسیله نقلیه را با بازدهی 100 تا 150 هزار حمل کند.

زیردریایی های کلاس Borei نسبت به کلاس تایفون جابجایی کمتری دارند که می توانند تعداد مشابهی موشک را حمل نمایند. یوری دولگوروکی می تواند 16 فروند از این موشک ها را حمل کند، در حالی که نسخه های بهبود یافته زیردریایی های کلاس Borei ممکن است 20 فروند از آنها را حمل نمایند.

این زیردریایی بعلاوه شش فروند از موشک های SS-N-15 را حمل می نماید. هر موشک SS-N-15 یک موشک ضد کشتی با کالیبر 533 میلی متری است که برد آن 45 کیلومتر است و می تواند به کلاهک 20 کیلویی یا اژدر نوع 40 مجهز گردد.

نیروی مورد احتیاج این زیردریایی با راکتور هسته ای OK-650، توربین بخار AEU، شفت و پروانه تامین می گردد. زیردریایی های کلاس Borei اولین زیردریایی هایی هستند که در روسیه با سیستم رانش جت پمپ کار می نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "زیردریایی هسته ای روسیه درمیان خطرناک ترین ها در جهان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیردریایی هسته ای روسیه درمیان خطرناک ترین ها در جهان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید