راهنمای استانبول: بخش اروپایی و آسیایی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می گردد. به بخش آسیایی آناتولی نیز می گویند. نام گذاری بخش آناتولی استانبول در زمان عثمانی انجام شد و لقب آناتولی یا به قول خود ترک ها آنادولو از آن موقع باب شده است. قسمت اروپایی استانبول را نیز گاهی بخش رومی استانبول می نامند.

راهنمای استانبول: بخش اروپایی و آسیایی

در کل 39 محله در استانبول وجود دارد که 14 تای آن مربوط به بخش آسیایی یا آناتولی هستند. 25 محله که در ادامه بیشتر درباره آنها شرح خواهیم داد نیز در بخش اروپایی استانبول قرار دارند. در کل بیش از 15 میلیون نفر در استانبول زندگی می نمایند.

جزایر استانبول شامل بورگاز، بیوک آدا و کینالی روی هم رفته حدود 15 هزار نفر جمعیت دارند که کمترین جمعیت در میان محله های استانبول را دارا هستند. از طرف دیگر اِسِن یورت در بخش اروپایی با جمعیتی حدود 850 هزار نفر، پر جمعیت ترین محله استانبول است.

انتخاب محل زندگی بستگی به اولویت های شما دارد. بخش اروپایی و آسیایی هر دو شرایط خودشان را برای زندگی دارند. قسمت آناتولی خلوت تر است. این موضوع از جمعیت این منطقه هم تعیین است. اجاره خانه در منطقه ها مختلف آناتولی و اروپا فرق دارد. مثلا در بخش آناتولی، جاده بغداد گران است و ممکن است در قسمت اروپایی جایی مقرون به صرفه تر را بیابید.

بین ترک ها معروف است که اگر چیزی در خصوص استانبول می دانید، حتما مربوط به بخش اروپایی آن است یعنی معروفیت استانبول بیشتر به خاطر این قسمت است. بیشتر بناهای تاریخی معروف در بخش اروپایی است. از طرفی بیشتر شرکت ها و مراکز اشتغال هم در قسمت اروپایی هستند. البته شرایط رفت و آمد بین ناحیه اروپا و آسیا با توجه به مترو و پل هایی که روی تنگه بسفر ساخته شده، وجود دارد.

جالب است بدانید برای عبور از روی پل بسفر وقتی از آناتولی به بخش اروپایی می روید نیازی نیست پولی پرداخت کنید اما برای رفتن به قسمت آسیایی عوارض گرفته می گردد.

دفتر اصلی بسیاری از کانال های تلویزیونی به همراه استودیوهای آنها بیشتر در قسمت اروپایی هستند.

تیم فنرباغچه در بخش آسیایی ورزشگاهی اختصاصی دارد که بازی های فنرباغچه در آن انجام می گردد. این تیم تنها تیم استانبول است که در بخش آسیایی واقع است. تیم های دیگر بشیکتاش، گالاتاسرای و قاسم پاشا هستند که در قسمت اروپایی واقع اند.

با توجه به اینکه ساخت و ساز در قسمت آناتولی کمتر بوده است، خط ساحلی اینجا زیباتر، وسیع تر و منظم تر است. در واقع فضای بیشتری برای پیاده روی و حتی دوچرخه سواری در کنار ساحل وجود دارد.

در سفر به استانبول به هر دو قسمت آن سری بزنید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ سطح دیتا

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "راهنمای استانبول: بخش اروپایی و آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای استانبول: بخش اروپایی و آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید