برترین سواحل شهری در دنیا

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، شیرجه زدن در اقیانوس درست بعد از یک روز کاری چیزی است که بیشتر مردم ممکن است در رویا شاهد آن باشند چراکه همه در کنار دریاهای فیروزه ای و سواحل شنی زیبا زندگی نمی نمایند. با این حال، مکان هایی در سراسر دنیا وجود دارند که در آن ها، شهرهای پیشرفته در کنار سواحل درخشان قرار گرفته اند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین سواحل شهری دنیا بپردازیم.

برترین سواحل شهری در دنیا

10. ساحل جمیرا

Jumeirah Beach

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach) محبوب ترین ساحل در دبی به شمار می رود و بیشتر نیز به خاطر هتل هفت ستاره برج العرب و هتل ساحل جمیرا خودش معروفیت دارد. از جمله دیگر جاذبه های اینجا نیز می توان به آب های فیروزه ای خلیج فارس و شن های سفید آن اشاره نمود. متأسفانه به علت توسعه سریع و برنامه ریزی ضعیف، این سواحل با فاضلاب خام آلوده شدند و همین نیز سبب شده تا پزشکان نسبت به خطرات این ساحل برای سلامت هشدار بدهند.

9. ساحل بارسلونتا

Barceloneta

ساحل بارسلونتا (Barceloneta) ساحل اصلی شهر بارسلونا به شمار می رود که به مرکز شهر نزدیک است و با استفاده از حمل و نقل عمومی می توان به راحتی به آن دسترسی داشت و این در حالی است که برترین رستوران های دریایی نیز در همان نزدیکی قرار گرفته اند. در کنار این ساحل 1100 متری نیز مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری وجود دارد و همین نیز سبب شده تا اینجا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد و شلوغ گردد، به خصوص در طول ماه های تابستانی.

8. ساحل کلیفتون

Clifton Beach

کیپ تاون بعضی از برترین سواحل شهری دنیا را در خودش دارد و در این میان نیز ساحل کلیفتون (Clifton Beach) بسیار محبوب است و در اقیانوس اطلس غربی قرار گرفته و تنها 10 دقیقه از شهر فاصله دارد. اینجا در حقیقت از چهار ساحل تشکیل شده که به وسیله صخره های گرانیتی از یکدیگر جدا شده اند. اینجا همواره هوا آفتابی است اما دمای هوا به طور میانگین 12 تا 16 درجه سلیسیوس است که ممکن است برای بعضی سرد باشد.

7. ساحل بوندای

Bondi Beach

ساحل بوندای (Bondi Beach) نزدیک ترین ساحل اقیانوسی به مرکز سیدنی به شمار می رود که علاوه بر خود استرالیایی ها در بین گردشگران بین المللی نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این ساحل حدود یک کیلومتر طول دارد و در کنار آن نیز فروشگاه های متعدد موج سواری، کافه ها، رستوران ها و بارهای زیادی به چشم می خورد. در اینجا بعلاوه تور محافظت از کوسه نیز نصب شده تا مسئله ای برای شناگران رخ ندهد.

6. ساحل خلیج ریپالس

Repulse Bay Beach

ساحل خلیج ریپالس (Repulse Bay Beach) مشهورترین ساحل هنگ کنگ به شمار می رود که در جنوب جزیره هنگ کنگ واقع شده و در کنار یک خلیج قرار گرفته است. این ساحل شنی طولانی و جزر و مد آرام و موجی ملایم دارد که تضاد بسیار شدیدی با منطقه تجاری مرکز شهر هنگ کنگ دارد. در همان نزدیکی نیز پارکی به سبک چینی سنتی واقع شده است که گشت و گذار در میان آن می توان جالب توجه باشد.

5. ساحل ونیز

Venice Beach

ساحل ونیز (Venice Beach) از جمله جاهایی است که در سفر خود به لس آنجلس باید از آن تماشا کنید. این ساحل سه مایلی شنی تنها یکی از جاذبه های اینجا به شمار می رود و این در حالی است که در طول فصل تابستان و بعلاوه آخر هفته ها، اجراهای خیابانی بسیار زیادی در پیاده روی کنار ساحل برپا می شوند و مردم نیز مشغول دوچرخه سواری، اسکیت سواری، شنا، آفتاب گرفتن و تماشای منظره ها هستند.

4. ساحل ایپانما

Ipanema

ساحل ایپانما (Ipanema) مکانی بسیار زیبا و تماشایی در ریو دو ژانیرو است که برای چندین مایل ادامه دارد و دو کوه تماشایی به نام دویس ایرمائوس در سمت غربی آن وجود دارند. اینجا به خصوص در آخر هفته ها و در طی تعطیلات بسیار شلوغ می گردد و بسیاری از ساکنین محلی نیز از حومه ایپانما به اینجا می آیند تا اوقات خوشی را پشت سر بگذرانند.

3. ساحل ساوث

South Beach

ساحل ساوث (South Beach) مکانی بود که جرم و جنایت در آن زیاد بود و باعث می شد تا مردم شب ها در خانه بمانند و هتل ها نیز عمدتا خالی از سکنه باشند. در اواخر دهه 80 میلادی و با محبوبیت بسیار زیاد سریال Miami Vice، اینجا توانست به محبوبیت بسیاری دست پیدا کند و امروزه نیز یکی از غنی ترین منطقه ها در بین سواحل میامی به شمار می رود.

2. ساحل وایکیکی

Waikiki Beach

ساحل وایکیکی (Waikiki Beach) در هونولولوی هاوایی مشهورترین ساحل در این جزیره به شمار می رود و نماهای تماشایی از کوه آتشفشانی دایموند هد نیز جذابیت آن را دو چندان نموده است. این در حالی است که آب وهوای گرم و دلنشین آن نیز سبب شده تا به عنوان یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین مقاصد گردشگری در سطح دنیا شناخته گردد. در کنار این ساحل 2.5 کیلومتری نیز هتل ها و تفرجگاه های متعددی قرار گرفته اند.

1. ساحل کوپاکابانا

Copacabana

ساحل کوپاکابانا (Copacabana) در مرکز ریو دو ژانیرو قرار گرفته و یکی از مشهورترین سواحل دنیا به شمار می رود که به لطف پس زمینه غنی کوهستانی و دریای تماشایی خودش، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. اینجا حدود 4 کیلومتر طول دارد که در کنار آن نیز هتل ها، فروشگاه ها، بارها، رستوران ها و کلاب های بسیار زیادی قرار گرفته اند.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین سواحل شهری در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سواحل شهری در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید