رم گوشی های هوشمند 24 گیگابایتی می گردد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، شرکت های فناوری قصد دارند حجم رم گوشی های هوشمند خود را به 24 گیگابایت افزایش دهند که از حافظه بسیاری از لپ تاپ های کنونی بازار هم بیشتر است!

رم گوشی های هوشمند 24 گیگابایتی می گردد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا و به نقل از اندروید آتوریتی، تا به امروز گوشی های هوشمند تا حد زیادی در مدل های رده بالای خود از 8 تا 16گیگابایت رم استفاده نموده اند، البته در این بین استثناهایی هم وجود دارد. به عنوان مثال گوشی های مخصوص بازی REDMAGIC 7Pro از رم 18گیگابایت سود می برد.

یکی از فعالان حوزه فناوری در پلتفرم Weibo ادعا نموده که به زودی گوشی های هوشمند با 24گیگابایت رم وارد بازار خواهند شد. البته این فرد هیچ مدل یا برندی را به عنوان نخستین شرکتی که چنین گوشی به بازار معرفی می نماید، افشا ننموده اما در پست خود از واژه Oga استفاده نموده است. این نام نهادی است که پشت پرده فراوری گوشی های OnePlus، OPPO و Realme واقع شده است. گوشی OnePlus و OPPO که هر دو از سیستم عامل Color سود می برند و در چین ساخته می شوند احتمالا از نخستین گوشی های هوشمندی خواهند بود که از رم 24گیگی سود می برند. گوشی هوشمند Realme UI دیگر گوشی موبایلی است که از نسخه کمی تغییر یافته سیستم عامل Color استفاده می نماید.

هنوز تعیین نیست چرا بعضی برندها تصمیم گرفته اند رم 24 گیگابایتی روی گوشی هوشمند خود داشته باشند؟ داشتن رم بیشتر مزایای متعددی دارد، ازجمله اینکه کاربر می تواند برنامه های بیشتری داشته باشد که مولتی تسک و چندکاره هستند. برگه های مرورگر بیشتر، فعال کردن ویژگی های پیشرفته تر و موارد دیگر از مزایای رم 24گیگابایتی است.

با بیان این موضوع، برندهای امروزی هنوز در خصوص مدیریت حافظه گارد دارند و به ناچار برنامه های پس زمینه را از بین می برند، حتی اگر 12 تا 16گیگابایت رم در بسیاری از گوشی های پرچمدار موجود باشد. آزمایش های اجرا شده نشان می دهد که 8 تا 12 گیگابایت رم ایده آل است و رم 16 گیگابایتی حتی برای یک گوشی بسیار زیاد است. بنابراین می توان فهمید که سازندگان موبایل های هوشمند حتی از رمی که در حال حاضر دارند نهایت استفاده را نمی برند. به عبارت دیگر، حتی اگر تلفنی با رم 24گیگابایتی داشته باشیم، به احتمال زیاد تفاوت قابل توجهی در مقایسه با گوشی با حافظه 12 یا 16گیگابایتی به جز در مواردی مثل بازی یا رندر کلیپ ویدئویی نخواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "رم گوشی های هوشمند 24 گیگابایتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رم گوشی های هوشمند 24 گیگابایتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید